پیام کنگره نهم حزب حکمتیست(خط رسمی) به طبقه کارگر ایران

 

 

رفقای کارگر!

درودهای گرم کنگره نهم حزب حکمتیست (خط رسمی) را بپذیرید!

خیزش دیماه و اعتراض محرومین به فقر، به استثمار و بی حقوقی، زمین لرزه ای در جامعه ایران بود که پایه های حاکمیت را تکان داد و ترس و نگرانی را در دل حاکمین کاشت. اعتراضاتی که خود را به جهان تحمیل کرد و دیوار سانسورو سکوت آنها نسبت به هزاران اعتراض کارگری در ایران را شکست. این اعتراضات بار دیگر مسئله سرنگونی جمهوری اسلامی به عنوان تنها راه هر بهبودی در زندگی اکثریت مردم ایران را، در مقابل جامعه قرار داد.

این حقیقت کل جناحهای بورژوازی ایران و احزاب و جریانات مختلف آنها از حاکمین تا اپوزیسیون را به تکاپو انداخته است. بخشی نگران سرنوشت جمهوری اسلامی و خطر سرنگونی آن از طرف پایین جامعه هستند و به این اعتبار در فکر راهی برای نجات آن، حتی به قیمت تحمیل تغییراتی در ساختار مذهبی، آنند. عده ای نیز خواهان کنار گذاشتن جمهوری اسلامی به صورتی هستند که طبقه کارگر چه در این پروسه و چه بعد از جمهوری اسلامی در سرنوشت جامعه نقشی نداشته باشد و نفس سیستم طبقاتی و حاکمیت بورژوایی با ماشین دولتی و سرکوب آن سالم بماند. مستقل از تفاوت این دو صف، سوال و امر مشترکی که هر کدام جواب خود را به آن میدهند، چگونگی مقابله با انقلاب استثمار شدگان و نجات نظام حاکم کاپیتالیستی با جمهوری اسلامی و حتی بدون آن است.

معضل بزرگ بورژوازی ایران بی جوابی و نداشتن هیچ افق بهبودی از جانب جمهوری اسلامی و جناحهای مختلف آن، در مقابل جامعه و  برای رفع ابتدایی ترین نیازهای اکثریت عظیم مردمی است که رسما و علنا اعلام کرده اند، بیش از این این وضع را نمیپذیرد. لذا ناممکن بودن ادامه وضع موجود نه تنها برای ما کارگران و استثمارشدگان، بلکه حتی برای حاکمین هم امری  پذیرفته شده است.

سوالی که در مقابل ما است، چگونگی تضمین سرنگونگی جمهوری اسلامی به صورتی است که آینده بهتری برای طبقه کارگر، و مردم تضمین شود. مسئله برای ما سرنگونی فوری جمهوری اسلامی به شیوه ای است که ما کمونیستها و طبقه کارگر را در موقعیتی قرار دهد که با پیشروی های مادی و ملموس، جامعه را فوری و بلاواسطه به طرف انقلاب سوسیالیستی سوق دهیم.

تامین این مهم و نجات جامعه در گرو دخالت آگاهانه طبقه کارگرو کمونیسم آن در کل این پروسه است. هیچ نیروی نجات دهنده و هیچ نسخه از پیشی و هیچ راه همواری در مقابل ما نیست. تنها راه به میدان آمدن طبقه کارگر، با افق سوسیالیستی و مطالبات انسانی و دخالت مستقیم در سرنوشت جامعه برای پیروزی انقلاب کارگری، است. این تنها راه تضمین سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و ممانعت از دخالت ارتجاع منطقه و بهم ریختن شیرازه مدنیت توسط آنها و جناحها و دارودسته های مختلف جمهوری اسلامی و گروههای قومی و مذهبی است.

 

رفقا!

فعالین و رهبران کمونیست طبقه کارگر!

دخالت طبقه کارگر در سرنوشت جامعه و به میدان آمدن آن زیر پرچم سوسیالیستی این طبقه بدون دخالت آگاهانه و هدفمند و متحد شما به عنوان پیشقراولان این طبقه ممکن نیست. اتحاد کارگران و به میدان آمدن آنها و تضمین کسب پیروزی این طبقه در جدال با بورژوازی، در گرو ایفای نقش تاریخی کمونیستهای این طبقه است. دخالت این طبقه در سیاست  در ابعاد ماکرو و در جدال سیاسی و سرانجام به زیر کشیدن حاکمیت طبقه سرمایه دار و کسب قدرت، در گرو متشکل شدن در حزب کمونیستی خود به عنوان ابزار این دخالتگری و ظرف اتحاد رهبران و فعالین کمونیست این طبقه است. سرنگونی جمهوری اسلامی زمانی پیام آور بهبودی در زندگی است که طبقه کارگر با اتکا به حزب سیاسی خود در آن دخالت کرده باشد، و نه تنها کارگران بلکه و بعلاوه محرومین جامعه، زنان و جوانان آزادیخواه را حول پرچم سیاسی، انسانی و آزادیخواهانه خود متحد کرده باشد.

دخالت متشکل و متحد و سازمانیافته  امروز ما در این دوره تعیین کننده موقعیت بعدی و آینده ما در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی است. آن آینده را ما باید امروز با هم بسازیم و کنگره ما بر نقش امروز حزب ما،  طبقه کارگر و همه  کارگران سوسیالیست و پیشروان کمونیست این طبقه تاکید میکند.

بدون دخالتگری امروز ما، بدون ساختن شالوده و پایه های سازمان کمونیستی خود  در هر کارخانه و محله کارگری و بهم بافتن فعالین و رهبران کمونیست طبقه در کمیته های کمونیستی کارخانه، محله و .. به عنوان پایه های تحزب آگاهانه کمونیستی ما، بدون جمع شدن طیفی از شما در حزب سیاسی خود، حتی با فرض سرنگونی جمهوری اسلامی، پیشروی های طبقه کارگر میتواند بسیار محدود باشد!

 

رفقای عزیز!

اگر شورش محرومین نشان داد که جمهوری اسلامی توان مقابله با نیروی عظیم ما را ندارد و میتوان آنرا  بزیر کشید و  این پیام را به هر شهر و شهرک و مرکز کار و زندگی برد، از طرف دیگر نشان داد که چه اندازه متحد و متشکل شدن ما در حزب خود، در سازمانهای خود، در کمیته های کمونیستی خود در محل کار و در محل زندگی، برای پاسخ گویی به نیازهای فوری جنبش مان، عاجل و حیاتی است.

این حقایق و دهها تجربه تاریخی، حزب ما و کنگره ما را ملزم کرده است که از سکوی کنگره بار دیگر این حقایق را با شما در میان بگذاریم و موانع و مشکلات صف و جنبش طبقاتی خود را نگاه کنیم و با شما شریک شویم.

تحولات آتی در ایران باید مهر کمونیسم طبقه کارگر را بخورد. در این راه ما در کنگره نهم حزب دست همگی شما را میفشاریم. ما همه شما را به اتحاد و دخالتگری جدی در اوضاع خطیر کنونی و به پیوستن و متحد شدنتان در حزب خود، حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی) فرا میخوانیم.