حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

اطلاعیه پایانی کنگره نهم حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

 کنگره نهم حزب کمونيست کارگرى-حکمتیست (خط رسمی) با شرکت نمايندگان و ناظرين و مهمانان در روزهاى ۲۱ و ۲۲ آوریل در شهر گوتنبرگ در سوئد برگزار گرديد.

 کنگره با تصویب اعتبارنامه نمايندگان و آئين نامه و دستور جلسه، کار خود را آغاز کرد. سپس با سرود انترناسيونال و يک دقيقه سکوت به ياد جانباختگان راه آزادى و سوسياليسم و سخنرانى افتتاحيه آذر مدرسی، دبير کميته مرکزى حزب، وارد دستور شد.

دستور جلسه کنگره عبارت بود از:

۱- گزارش کمیته رهبری

۲- قطعنامه درباره اوضاع سیاسی و ملزومات پیروزی طبقه کارگر

۳- قطعنامه در باره کمونیسم و ناسیونالیسم  در کردستان ایران

۴- قطعنامه در باره جنبش دفاع از حق زن در ایران و گرایش رادیکال سوسیالیست

۵- بررسی قرار ها:

الف: قرار درباره مخاطرات احتمالی در سیر سرنگونی جمهوری اسلامی

ب: قرار در مورد اسلام زدایی از جامعه

پ: قرار در مورد تخریب محیط زیست در ایران و  عواقب انسانی - سیاسی آن

 پس از سخنرانی افتتاحیه، پیام حزب کمونیست کارگر عراق از طرف سامان کریم، عضو دفتر سیاسی حزب، و پیام حزب کمونیست کارگری کردستان توسط دشتی جمال، عضو دفتر سیاسی حزب به کنگره ارائه شد. سپس پیامهای رسیده از فعالین حزب در ایران، جمعی از کارگران نفت در جنوب عراق و سایر شخصیتها و نیروهای سیاسی، به کنگره قرائت شد. 

 کنگره، مباحث و اسناد آن اساسا حول اوضاع سیاسی ایران پس از خیزش دیماه، تغییر توزان قوا، دورنمای سرنگونی جمهوری اسلامی و امکانی که برای طبقه کارگر و کمونیستها فراهم شده است و همچنین نقش حزب حکمتیست (خط رسمی) در به پیروزی رساندن مبارزه مردم در ایران برای آزادی، برابری و رفاه بود. در این راستا مسئله وزن و جایگاه جنبشهای اعتراضی موجود در جامعه مانند جنبش حق زن، جنبش کارگری، جوانان و جنبش ضد اسلامی در این مبارزات، نقش کمونیستها در متحد کردن و تضمین پیروزی این جنبشها، موضوعات مورد بحث و تاکید سخنرانان و شرکت کنندگان در کنگره بود. کنگره همچنین بر نقش نیروهای ارتجاعی در سیر تحولات اوضاع و مخاطرات پیش رو در جدالهای پیش رو و ضرورت آمادگی همه جانبه حزب برای ورود به دوره پرتلاطم آتی تاکید کرد. مباحث و اسناد کنگره بزودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 کنگره در پایان ۲۱ نفر را بعنوان اعضاى کميته مرکزى حزب و دو نفر را بعنوان علی البدل انتخاب نمود.

 اعضاى کميته مرکزى منتخب کنگره نهم حزب عبارتند از:

 آذر مدرسی، آرام خوانچه زر، آزاد کریمی، آسو فتوحی، امان کفا، بختیار پیرخضری، پیمان حسینی، ثریا شهابی، جمیل خوانچه زر، حسین مرادی، خالد حاج محمدی، سهند حسینی، سیوان رضایی، فواد عبداللهی، محمد راستی، محمد فتاحی، مصطفی اسدپور، مظفر محمدی، مونا شاد، هساره ابراهیمی، هیمن خاکی.

 سونیا محمدی و لادن داور نیز بعنوان اعضا علی البدل کمیته مرکزی انتخاب شدند.

 کنگره پس از دو روز بحث و تبادل نظر و تصميم گيرى در فضائى گرم و پرشور با سرود انترناسيونال با موفقیت به کار خود خاتمه داد.

 کمیته مرکزی منتخب در اولین اجلاس خود دبیر کمیته مرکزی و کمیته رهبری را انتخاب کرد. آذر مدرسی به اتفاق آرا بعنوان دبیر کمیته مرکزی و امان کفا، ثریا شهابی، خالد حاج محمدی، فواد عبداللهی، مصطفی اسدپور و مظفر محمدی به اتفاق آرا بعنوان کمیته رهبری انتخاب شدند.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

۲۶ آوریل ۲۰۱۸ -  ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷