پیام حزب حکمتیست(خط رسمی)، به مناسبت ٨ مارس روز جهانی زنان

 

 

 

  در جشن همبستگی با شورش زنان در ایران و همبستگی با زنان در عفرین که در هامبورگ به تاریخ ۰۹/۰۳۰۱٨  برگزار گردید توسط هساره ابراهیمی خوانده شد.

 مکان : دانشگاه هامبورزگ

۸ مارس را به همه شما، به همه زنان و مردانی که برای رفع تبعیض و رهایی زن مبارزه میکنند تبریک میگوئیم.

بیش از صد سال از اعلام ۸ مارس به عنوان روز جهانی زن و از مبارزه و تلاش بشریت برای حذف آپارتاید جنسی و برای برابری زن و مرد میگذرد.

با وجود این  در بخش بزرگی از جهان و بخصوص در كشورهای عقب مانده و اسلام زده، زن  هنوز  از ستم جنسی و خشونت و  از استثمار وحشیانه رنج میبرد و با برابری و رهایی واقعی  فاصله عمیق دارد. در متمدن ترین كشورهای جهان هنوز برابری زن و مرد با تبعیض در دستمزد برابر در مقابل كار یكسان با مردان و دیگر تبعیضات و خشونتهای جنسی نقض میشود. بیكاری و بیحقوقی یا حقوق نازل در این جوامع قبل از هر كس دامن زنان را میگیرد.

 كار كمر شكن در خانه، پرورش نسلهای بعدی كارگران برای فرستادن به بازار كار ارزان، میلیونها زن و دختر جوان را به بردگان و كارگران  بی اجر و مزد سرمایه داری تبدیل كرده است. مزید بر این در کشورهای اسلام زده، فرهنگ و سنت مردسالار و اسلامی و قوانین شرعی و ضد زن از حجاب اجباری تا سنگسار،‌ موقعیت زنان را به  فرودست ترین و تحت ستم ترین انسانها تنزل داده است. در این کشورها منجمله ایران یك آپارتاید جنسی تمام عیارهم سرنوشت زنان، نصف انسانهای جامعه را، رقم زده است.

این اما بخشی از تصویر دنیای امروز ما است. بخش دیگر تصویر مبارزه زنان و مردان آزادیخواه برای رفع تبعیض جنسی در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جریان است.

در ایران علیرغم این كه زنان در جمهوری اسلامی با قوانین مذهبی و  شرعی و دارو دسته های فاشیست و ضد زن از مجلس اسلامی تا دستگاههای دولتی و قضایی و پلیسی محصور شده اند، اما مبارزه برای حقوق انسانی برابر هیچگاه متوقف نگشته است. مبارزات بی وقفه زنان تا كنون جمهوری اسلامی و قوانین ارتجاعی ضد زن حاكم بر جامعه را همواره به عقب رانده. اعتراض دختران خیابان انقلاب، علیه حجاب اجباری، نماد روشن این اعتراض در جامعه ای است که برای رهایی از شر جمهوری اسلامی به میدان آمده.

حضور زنان در مبارزه نظامی علیه استبداد و خفقان در ایران تاریخچه چهل ساله ای دارد. حضور زنان در این عرصه از مبارزه به یمن ما کمونیستها در ایران ممکن شد. حضور زنان در مبارزه اجتماعی، سیاسی و نظامی در عفرین برای دفاع از زندگی و آسایش جامعه  برای ما کمونیستها شعف انگیز است و به آنان درود میفرستیم.

اما سرنوشت برابری زن و مرد و رفع كلیه نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی و ستم و استثمار طبقاتی  ناشی از نظام سرمایه داری و از جمله آزار و تبعیض جنسی، به زیر و رو کردن سیستم موجود و برقراری جامعه سوسیالیستی  گره خورده است.

تنها رادیکالیسم گرایش سوسیالیستی در دل این جنبش، در شعارها و در حرکات اعتراضی است،  که میتواند راه پیشروی برای آزادی و برابری، برای لغو کامل قوانین ضد زن، برای جمع کردن کامل بساط نابرابری زن و مرد را باز کند.

 

زنده باد ۸ مارس روز جهانی زن

زنده باد آزادی و برابری

حزب کمونیست کارگری ایران حکمتیست (خط رسمی)