پیام اتحاد در مبارزه طبقاتی!

 

 

مظفر محمدی

 

حدود یک ماه از مبارزه کارگران گروه ملی فولاد اهواز می گذرد. عدم امنیت شغلی و دستمزدهای معوقه موضوع اعتراض و اعتصاب کارگران است. کارگران فولاد اهواز در پیامی به طبقه کارگر ایران اعلام کرده اند:

 "ما کارگران در سراسر کشور باید به این باور برسیم که با اینگونه اعتراضات و اعتصابات پراکنده و بدون اتحاد و یکپارچگی راهی سخت و دشوار و طولانی برای رسیدن به اهداف خود پیش رو داریم."

 این پیام اتحاد طبقاتی بخشی از طبقه کارگر ایران است. اولین بار است که بخشی از طبقه کارگر اعتراف می کند که مبارزات پراکنده راه به جایی نمی برد. اولین بار است که در پیام بخشی از طبقه کارگر دیوار صنفی گری و پراکندگی صفوف طبقه کارگر ترک بر می دارد. این پیام را باید به گوش همه بخشهای طبقه کارگر رساند. فعالین و رهبران عملی صفوف طبقه کارگر، باید این پیام را که مبارزات صنفی و پراکنده هر بخش کارگری برای طبقه کارگر نتیجه ای ببار نمی آورد را با صدای بلند تکرار کنند. اتحاد سراسری و طبقاتی، تنها راه نجات طبقه کارگر از شرایط فاجعه باری است که بورژوازی حاکم و کارفرماها بر او تحمیل کرده اند. این ندای طبقاتی را باید با جان و دل پذیرفت و به استقبال آن رفت.

زمانی که طبقه کارگر خود را به مثابه طبقه ببیند، نه این و آن بخش و صنف کارگری، اتحاد طبقاتی، اعتصابات سراسری و پیروزیهای پی درپی طبقه کارگر را شاهد خواهیم بود. پیام کارگران فولاد اهواز آغاز پایان دوره تفرقه و پراکندگی در صفوف پرولتاریای ایران است. اعلام این حقیقت است که تعرض تا کنونی بورژوازی به دستمزد و سفره کارگران، نپرداختن بموقع دستمزدها، اخراج و بیکارسازی ها، نپرداختن بیمه به بیکاران و همه مصیبتهای دیگر، جز در نتیجه  این تفرقه و پراکندگی، میسرنمی شد.

"امروز تنها راه مقابله با مظالمی که بر ما میرود فقط و فقط اتحاد بین کارگران همه صنایع در همه جای کشور است. قدرت و توان ما برای ایستادگی در برابر زورگویان و سرمایه داران زرپرست با یکپارچگی و بهم پیوستگی‌مان بیشتر و بیشتر خواهد شد".

طبقه کارگر و بویژه فعالین و رهبران عملی و سازماندهندگان صفوف طبقه و کارگران کمونیست. از این پیام به گرمی استقبال کرده و در برنامه عمل خود برای تامین اتحاد سراسری طبقه کارگر خواهند گنجاند.

و کلام آخر:

"به امید روزی که همه ما کارگران این سرزمین همصدا و همنوا پای مطالبات خود و ایفای نقش در تعیین سرنوشت خود محکم و استوار بایستیم".

 

 مارس ۲۰۱٨