پلنوم چهل و یکم کمیته مرکزی

 حزب کمونیست کارگری ایران– حکمتیست (خط رسمی)

 

 

پلنوم چهل و یکم کمیته مرکزی حزب حکمتیست  در روزهای شنبه- یکشنبه ۲۸ و ۲۹ بهمن ١٣٩٦ (١٧ و ۱۸ فوریه ۲۰۱۸) با حضور اکثریت اعضای کمیته مرکزی برگزار شد.

پلنوم با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت در گرامیداشت جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم کار خود را آغاز کرد.

دستور جلسات پلنوم چهل و یکم عبارت بودند از:

١- گزارش کمیته رهبری از موقعیت حزب

٢- اوضاع جدید و اولویتهای سیاسی- تاکتیکی و سازمانی حزب

٣- اوضاع امروز و جایگاه تشکیلات خارج کشور

٤- کنگره آتی حزب

٥- انتخابات

در اولین دستور جلسه، خالد حاج محمدی دبیر کمیته رهبری، گزارشی از فعالیتهای و پروژه های ویژه حزب در ایندوره و همچنین ارزیابی خود را از موقعیت حزب به پلنوم ارائه داد. در این بحث دبیر کمیته رهبری و پلنوم بر تعجیل و ضرورت ایفای نقش موثرتر کمیته مرکزی و کادرهای حزب تاکید داشتند.

دستور بعدی پلنوم "اوضاع جدید و اولویتهای سیاسی- تاکتیکی و سازمانی حزب" توسط آذر مدرسی معرفی شد. وی در این مبحث پلنوم بر سر مسائل سیاسی- تاکتیکی و سازمانی جدیدی که در مقابل جنبش ما و حزب قرار گرفته است پرداخت. پلنوم بر ضرورت مقابله جدی با طرح های ارتجاعی مانند، رفراندم، انتخابات آزاد، تغییر از بالا و بدون دخالت مستفیم مردم و طبقه کارگر انگشت گذاشت.  پلنوم همچنین بر ضرورت تعیین سیاستها و تاکتیکهایی برای متحد و متشکل کردن بخش هرچه وسیعتری از مردم و در راس آن متحد کردن طبقه کارگر و کمونیستها و سازمانیابی توده ای و کمونیستی در ایندوره پرداخت. پلنوم بر ضرورت عرض اندام حزب به عنوان حزبی آلترناتیو و قوی و سرعت عمل و تعجیل در ایفای این نقش تاکید ویژه ای داشت.

دستور سوم پلنوم "اوضاع امروز و جایگاه تشکیلات خارج کشور" بود که توسط امان کفا، دبیر تشکیلات خارج کشور حزب ارائه شد. امان کفا به اوضاع جدید در فضای سیاسی خارج کشور، به موقعیت جدید احزاب "چپ" در اروپا، بی ربطی این احزاب به جنبشهای اعتراضی و کارگری در اروپا و ضرورت برقراری رابطه مستقیم و بلافصل با سازمانها، رهبران، سازماندهندگان و ..... جنبشهای اعتراضی و کارگری تاکید کرد. پلنوم همزمان به اقداماتی در جهت بهبود موقعیت تشکیلات خارج کشور حزب انگشت گذاشت.

دستور بعدی پلنوم کنگره نهم حزب، گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین تدارک سیاسی و سازمانی آن بود که توسط خالد حاج محمدی به آن پرداخت.

در بخش انتخابات، پلنوم ابتدا آذر مدرسی را بعنوان دبیر کمیته مرکزی و رفقا آسو فتوحی، امان کفا، ثریا شهابی، خالد حاج محمدی، فواد عبداللهی، مصطفی اسدپور و مظفر محمدی را بعنوان کمیته رهبری در پست خود ابقا کرد.

پلنوم کار خود را با سرود انترناسیونال به پایان رساند.

کمیته رهبری منتخب پلنوم در اولین نشست خود، خالد حاج محمدی را بعنوان دبیر کمیته رهبری در پست خود ابقا کرد.

 

 

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری– حکمتیست (خط رسمی)

۲ اسفند ۱۳۹۶ ( ۲۱ فوریه ۲۰۱۸)