کمیته رهبری حزب حکمتیست(خط رسمی)

 

 

قلب بزرگی از تپش افتاد!

آباجی درگذشت!

  

با کمال تاسف ساعت ٥ بامداد امروز، قلب بزرگ عذرا آدمی (آباجی)، چهره محبوب جنبش چپ و کمونیستی ایران و عضو حزب حکمتیست (خط رسمی) در سن ٩٤ سالگی در شهر وستروس سوئد، برای همیشه از تپش افتاد.

 تاریخ زندگی آباجی عجین با تاریخ بیش از چهار دهه مبارزه کمونیستهای جامعه ایران، علیه بی عدالتی، علیه فقر و محرومیت و برای دنیای آزاد و برابر است. امروز و با مرگ او دهها هزار انسان در سراسر ایران و خارج کشور در ماتم فرو رفته و یاد عزیز این انسان بزرگ را گرامی میدارند.

 تاریخ زندگی آباجی تاریخ تلاش خستگی ناپذیر کمونیستی است که در حاکمیت دو رژیم بورژوایی و استبدادی، سلطنت پهلوی و جمهوری اسلامی، بدون وقفه علیه استثمار و بردگی و برای جامعه ای آزاد و برابر کوشیده است. تاریخ زندگی آباجی عجین با مبارزات مردم ایران در قیام ٥٧، عجین با مقابله با جمهوری اسلامی و فعالیت در بنکه های شهرهای کردستان و مشخصا سنندج، عجین با مبارزه مسلحانه و جنگ ٢٤ روزه سنندج، عجین با فعالیت مخفی کارگران و کمونیستها در کردستان، از سنندج تا مهاباد، عجین با راهپیمایی بزرگ مردم سنندج به مریوان، عجین با مقاومت مسلحانه مردم در کردستان علیه جمهوری اسلامی و عجین با فعالیت چند نسل از کمونیستها در ایران است.

 جنبش چپ و کمونیستی ایران با مرگ آباجی یکی از چهرهای عزیز و محبوب خود، و حزب حکمتیست(خط رسمی) یکی از محبوبترین، دلسوزترین، دوست داشتنی ترین و عزیزترین یار دیرین خود را از دست داد.

 حزب حکمتیست (خط رسمی) درگذشت آباجی عزیز را به همه فرزندان، به بستگان او، به اعضا و کادرهای حزب، به همه کمونیستهای ایران و مردم مبارز سنندج و همه کسانی که او را میشناختند، تسلیت میگوید.

 یاد عزیز آباجی در قلب همه ما برای همیشه زنده خواهد بود. 

 

کمیته رهبری حزب حکمتیست (خط رسمی)

١٥ اردیبهشت ٩٧- ٥ مه ٢٠١٨