کنگره اتحادیه های کارگری بریتانیا خواهان آزادی فوری و بدون قید شرط رضا شهابی شد

 

دبیر کل کنگره اتحادیه های کارگری ( تی یو سی)، خانم فرانسس او گرادی، در نامه ای خطاب به سفیر ایران در بریتانیا، از رئیس جمهوری اسلامی ایران خواسته است که فعال کارگری، رضا شهابی، را فوری آزاد کند و تصمیم دولت مبنی بر عدم پذیرش مرخصی پزشکی او را محکوم کرده است.

 

۳۱ اگوست ۲۰۱۷

آقای حميد بعيدی نژاد،

سفير جمهوری اسلامی ايران در انگلستان

 آقای سفیر،

 کنگره اتحادیه های کارگری، تی یو سی، خواهان آزادی فوری و بدون قید شرط رضا شهابی است.

 به نمایندگی از کنگره اتحادیه های کارگری ( تی، یو، سی)، مرکز سراسری اتحادیه های کارگری و پنج میلیون و ششصد هزار اعضای اتحادیه های وابسته، از دولت شما می خواهم که از رئیس جمهور روحانی درخواست کند که فعال اتحادیه ای، رضا شهابی، را  فورا و بدون قید و شرط از زندان آزاد کند. تی یو سی به ویژه تصمیم دولت شما در عدم پذیرش مرخصی پزشکی رضا شهابی که مشمول حال ایشان میشده است را محکوم می کند.

 آقای شهابی بعد از تحمل اشکال شدید شکنجه و بد رفتاری، در مرخصی پزشکی بود. طبق اطلاعات ما در خواست آقای شهابی برای تمدید دوره مرخصی پزشکی توسط دادستانی تهران رد می شود. آقای شهابی مجبور می شود که در چهارشنبه ۹ اوت ۲۰۱۷ به زندانی رجایی مراجعه کند؛ همانجا به او اطلاع داده می شود که دوره ای که او در مرخصی پزشکی بوده جزو دوران محکومیت به حساب نمی آید و در نتیجه باید ۹۶۸ روز دیگر را در زندان بسر برد. آقای شهابی در حال حاضر در اعتراض به شرایط غیر انسانی در زندان رجایی شهر به اعتصاب غذا پیوسته است.

 تداوم حبس آقای شهابی، بطور آشکار در تخالف با تعهدات بین المللی ایران است. زندانی کردن فعالین اتحادیه ای به دلیل فعالیتها یشان در دفاع از منافع کارگران، بطور کلی به معنای دست درازی به حقوق مدنی، و بطور اخص دست درازی به حقوق اتحادیه ای است. در ماه ژوئن ۲۰۱۷ " کمیته آزادی انجمن" سازمان جهانی کار از دولت ایران خواست که حکم زندان آقای شهابی را منتفی اعلام کند، و همچنین در خواست کرد که ایشان نباید بیش از این  در زندان باشد. افزون براین، "کمیته آزادی انجمن" خواهان تحقیق مستقل در مورد بد رفتاری انجام گرفته علیه اقای شهابی شد.

 ما قصور دولت شما در بر آوردن توصیه های "کمیته آزادی انجمن" مبنی بر آزاد کردن آقای شهابی از زندان را به شدت محکوم می کنیم. افزون براین، ما به شدت نگران سلامتی آقای شهابی و دیگرفعالین زندانی از جمله حسن صادقی، سعید ماسوری، رضا اکبری منفرد، امیر قاضیاتی، ابولقاسم فولادوند و جعفراقدامی هستیم.

بنابراین، ما از شما می خواهیم که در خواست ما از رئیس جمهور روحانی  مبنی بر آزادی فوری و بدون قید و شرط رضا شهابی را، به ایشان منتقل کنید.

از شما خواستار هستیم که هر چه زودتر ما را در جریان اقدامات انجام گرفته توسط دولت خود در این مورد، قرار دهید.

 

با احترام،

فرانسس او گرادی

دبیر کل کنگره اتحادیه های کارگری (بریتانیا)

 

 ترجمه و تکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

جهت دسترسی به اصل نامه به سایت انگلیسی اتحاد بین المللی مراجعه نمایید:

http://www.workers-iran.org