واحد لندن حزب حکمتیست - خط رسمی

 

 

 

گزارش آکسیون اعتراضی در اعتراض به دستگیری محمود صالحی در لندن!

 

روز دوشنبه سی ام اکتبر ساعت ۱ ظهر به فرخوان حزب حکمتيست (خط رسمي) واحد لندن آکسيوني مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در اعتراض به دستگیری محمود صالحی برگزار گردید.

آکسیون با توضیحی درباره دلیل تجمع کنندگان و خواندن نامه نجیبه صالح زاده همسر محمود صالحی شروع شد.

ابتدا بختیار پیرخضری مسئول واحد، دلیل این تجمع اضطراری را توضیح داد و ضمن اشاره به وضعیت وخیم محمود صالحی و خطر جدی که جان محمود را تهدید میکند، به اهداف اخير جمهوری اسلامی در سرکوب فعالین خوشنام جنبش کارگری در ايران اشاره کرد. ايشان در بخشي از سخنانش گفت: "ما در خارج کشور و کارگران و فعالین کارگری در داخل ایران به شما اجازه نخواهيم داد محمود را نيز مانند شاهرخ زمانی، علیرضا داوودی، کورش بخشنده، محمد جراحی، افشین اسانلو و ... از بین ببرید."

ايشان همچنین به فعالیت های محمود صالحی به عنوان یک فعال کارگری که گناهي جز دفاع از حقوق کارگران نداشته و اینکه جمهوری اسلامی فعال هر جنبشی را که دستگیر میکند اتهام اقدام علیه امنیت ملی را به آنها میزند، اشاره کرد؛ "جرائم" رضا شهابی، سعید شیرزاد، جعفر عظیم زاده و ... هم همین دست اتهامات بی اساس بود و هست.

بعد از آن رفیق حسن فعال چپ و آنارشیست با سابقه در لندن به زبان انگلیسی چند بار دلیل تجمع و وضعیت محمود صالحی را برای رهگذران و بخصوص یک گروه انگلیسی و سایر مراجعه کنندگان انگلیسی زبان که برای گرفتن ویزا به کنسولگری آمده بودند و در داخل و بیرون در صف ایستاده بودند توضیح داد.

سپس جمیل خوانچه زر کادر حزب، ضمن تاکید دوباره وضعیت وخیم محمود و مشکلات کارگران و فعالین کارگری در ایران، گفت که "خارج کشور را براي حضور جمهوري اسلامي ناامن خواهيم کرد؛ دنیا را روی سرشان خراب خواهيم کرد؛" ایشان همچنین به ماهیت کثیف جمهوری اسلامی و کارنامه ننگین آن در سربه نيست کردن فعالین عرصه های مختلف اشاره کرد و یادآور شد تا آزادی فعالین کارگری و تمام زندانیان سیاسی دست از سرتان بر نمیداریم و به تجمعات مان ادامه خواهیم داد.

در ادامه سونیا محمدی و کاوه آهنگر با قرائت دو قطعه شعر انقلابی که به نقل از خودشان آن را رو به "جمهوری توحش" میخوانند فضای گرم و شورانگیزی را به جمع دادند.

لازم به ذکر است رفقا دشتی جمال و نوری بشیر به نمایندگی از حزب کمونیست کارگری کردستان در این آکسیون شرکت و حمایت خود را از اقدامات مان در اعتراض به دستگیری محمود صالحی اعلام کردند.

این آکسیون که از طرف تشکیلات لندن حزب حکمتیست - خط رسمی فراخوان داده شده بود با شکایت کنسولگری روبرو شد و پلیس را به محل تجمع فرا خواندند. از کنسولگری به پلیس اطلاع داده بودند که "کمونیست ها" قصد حمله به کنسولگری را دارند و سيماي کريه پلیس نيز با ماشین و آمبولانس در مقابل ساختمان کنسولگری قرار داشت.

در پایان تجمع کنندگان ضمن ابراز خشم و نگرانی از وضعیت محمود صالحی و سایر کارگران زندانی وعده برپايي آکسيون هاي بعدي را دادند.

 

واحد لندن حزب حکمتیست - خط رسمی

یکم نوامبر ۲۰۱۷

 

* گزارش تصویری از آکسیون اعتراضی لندن