حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

 

 

 

در حمایت از زندانیان سیاسی فلسطین

 

 

در ادامه اعتصاب غذای بیش از دو هزار نفر از زندانیان فلسطینی در سیاهچال های دولت فاشیست اسرائیل، به فراخوان سازمان الفتح در "رام الله" و برخی دیگر از شهرهای فلسطین نیز اعتصابات عمومی و تظاهراتهای وسیعی در اعتراض به سیاست های دولت اسرائیل و در حمایت از این زندانیان و خواستهای آنان به راه افتاده است. اعتصاباتی که به گفته خود مقامات دولت اسرائیل و نهادهای بین المللی، می تواند به چاشنی یک انفجار توده ای در فلسطین تبدیل شود.

 کشتار و تحمیل بی حقوقی کامل به مردم فلسطین با بیش از نیم قرن تعدی دولت اسرائیل، تجاوز به زندانیان فلسطینی، زندانی کردن کودکان و شکنجه آنها و اعتراض مردم فلسطین به این توحش، امر جدیدی نیست. آنچه جدید است، شرایط متفاوتی است که امروز در جهان و در خاورمیانه ایجاد شده است. شرایطی که در آن مجددا معضل قدیمی بی حقوقی مردم فلسطین مطرح شده است.

 پایان موقعیت استراتژیک خاورمیانه در جدال قطبهای ارتجاع بین المللی، شکسته شدن ائتلاف آمریکا و اروپا، تضعیف موقعیت استراتژیکى اسرائیل در خاورمیانه را به همراه داشت. امروز "مجامع بین المللی" به سادگی دیروز حاضر به حمایت بی دریغ و بی قید و شرط از سیاست های اشغالگرانه و جنایتکارانه دولت اسرائیل نیستند. اروپا نه تنها به حمایت بی قید و شرط از اسرائیل پایان داده بلکه با تحت فشار قرار دادن این دولت، خواهان بستن پرونده این معضل تاریخی در کانون بحرانی خاورمیانه است. امروز دیگر، بسیج افکارعمومی ضد فلسطینی با مستمسک دفاع از مردم اسرائیل کارآیی خود را از دست داده است. اعتراض هرچند بی رونق "مجامع بین المللی" به وضعیت زندانیان سیاسی فلسطینی، شکنجه و  عدم رعایت "حقوق بشر" در زندانهای دولت فاشیست اسرائیل ناشی از این اوضاع است.

اسرائیل امروز، نه تنها اسرائیل یک دهه گذشته نیست بلکه پایان امپراتوری فاشیستی خود را مزمزه می کند. انزوای امروز اسرائیل شرایط مناسب تری را برای اعتراض مردم محروم فلسطین و پایان دان به مصائب این مردم فراهم کرده است. شرایطی که امکان حل مسئله فلسطین و پایان دادن به بی سرزمینی فلسطینیان و آوارگی و کشتار آنها، را فراهم کرده است. اینکه این امکان میتواند به واقعیت بپیوندد یا نه، خود در گرو فاکتورهای دیگر از جمله توان و قدرت نیروی های مترقی، پیشرو و جنبش سوسیالیستی طبقه کارگر دارد؛ جنبشی که هم اکنون در پایین می جوشد و میتواند بالا را به لرزه درآورد.

 پایان دادن به کشتار مردم بیگناه فلسطین، پایان دادن به مصائب چند ده ساله مردم فلسطین، پایان دادن به زندانی، شکنجه و قتل مخالفین سیاسی دولت فاشیست اسرائیل، بدون حل مسئله فلسطین و پایان دادن به حاکمیت فاشیسم در اسرائیل ممکن نیست. حل مسئله فلسطین، در گرو تشکیل دو دولت مستقل، در اسرائیل و فلسطین، است.

 اعتراض امروز زندانیان سیاسی فلسطینی، اعتصاب عمومی در شهرهای مختلف بر متن این اوضاع است که میتواند چاشنی یک انفجار اجتماعی عمیق علیه دولت اولترا راست قومی-مذهبی اسرائیل شود.

در این مسیر، اگر طبقه کارگر از اسرائیل تا مصر و سوریه و لبنان و ایران، و هم طبقه ای های آنها در سراسر جهان، بخصوص آمریکا و اروپا به میدان بیاید، میتواند نه تنها ماشین کشتار امروز دولت فاشیست اسرائیل را فلج کند و به حاکمیت اولترا راست قومی- مذهبی در اسرائیل پایان دهد، بلکه اهرم فشاری جدی برای پایان دادن به بی حقوقی مردم فلسطین و کشتار بی رحمانه آنان، که تنها و تنها با حمایت بورژوازی غرب و ارتجاع منطقه ای ممکن شده، پایان دهد.  

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

۳۰ آوریل ۲۰۱۷