حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

دست جنایتکاران جنگی از زندگی مردم بی گناه سوریه کوتاه

 

خبر قربانی شدن مردم بیگناه، بخصوص کودکان در شهری در حوالی ادلب در سوریه در روز ۴ آوریل،  براثر بمبهای شیمایی که تاکنون بیش از صد کشته و صدها مسموم و مجروح برجای گذاشته است،  به موجی از اندوه، خشم و انزجار از این توحش دامن زد. دولتهای غربی و میدیای رسمی آنها انگشت اتهام را به سمت حکومت بشار اسد، نشانه رفته اند.  دولت روسیه و سوریه، اپوزیسیون اسد را متهم کرده اند. مستقل از صحت و سقم ادعاهای دو طرف، این اقدام جنایتی علیه بشریت است و عاملین آن باید محاکمه شوند.

این اولین بار نیست که در جدالهای خونین دولتهای حاکم بر جهان و نیروهای مدافع آنها از اسلحه های کشتار جمعی و بمب شیمایی علیه مردم محروم استفاده میشود، از دولتهای غربی و مشخصا آمریکا تا اسد و اپوزیسیون او، تا دولتهای جنایتکار دیگر، دست به چنین اعمالی زده اند و غالبا هم در سودای سیاسی میان قطب های جدال و بستگی به منافع طرفین از آن چشم پوشی یا در بوق و کرنا کرده اند.

امروز در سایه توحش حاکم بر جهان، در سایه جدالهای خونینی که به جهانیان تحمیل کرده اند، هر دولت و باند جنایتکاری از آمریکا و روسیه و همپیمانان منطقه ای و محلی آنها، تا داعش و النصر و ...  به اسلحه شیمیایی، به اسلحه های کشتار جمعی نه تنها دسترسی دارند که آنرا به نمایش میگذارند و جهانیان را در ترس و نگرانی استفاده از آن نگه میدارند.

این فاجعه، در کنار تراژدی انسانی در موصل، که محصول جدال میلیتاریستی ائتلاف غرب به بهانه مبارزه با داعش است، بار دیگر بشریت متمدن، صلح طلب، بشردوست و منزجر از باطلاق خون و جنایتی که دو دهه است  توسط ارتجاع جهانی و منطقه ای در جریان است، را در مقابل این سوال قرار داد که تا کی!

باید به یاری اسیب دیدگان این فاجعه شتافت! باید عاملین این جنایت چه اسد باشد چه اپوزیسیون مرتجع او به عنوان جنایتکاران جنگی و جنایت علیه بشریت محاکمه کرد.

در عین حال باید در مقابل ماشین جنگی غرب که در رقابت با رقیب روسیه و ارتجاع ایران،همراه با دولتهای جنایتکار متحد خود از عربستان و قطر تا دولت اسرائیل و ترکیه تا انواع دستجات قومی و مذهبی مرتبط با آنها که قصد دامن زدن به جنگ های جدیدی در خاورمیانه دارند، سد بست.

امید و بهار عربی را به خون کشیدند! بهارهای عربی قدرتمندتری، این بار آگاه تر،این بار مجهز تر، در راه است!

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست(خط رسمی)

٦ آوریل  ٢٠١٧