حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

 

 

آزاد سازی موصل یا جنایت علیه بشریت

 

 

بامداد امروز، ١٧ اکتبر، دولت عراق آغاز جنگ برای "باز پس گیری موصل" را اعلام کرد. اعلام کرد این جنگ با شراکت ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ و سنی های دواطلب و...، با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا پیش میرود. قرار است با بمباران های وسیع، با خاک یکسان کردن موصل و کشتار وسیع انسانهای بیگناه، این شهر از کنترل داعش خارج شود. مردم بیگناه موصل که چند سال پیش با ساخت و پاخت همین دولتها و نیروها دو دستی تحویل جنایتکاران داعش داده شده اند، قرار است امروز بار دیگر قربانی بمبارانهای وسیع هوایی، به نام مبارزه با داعش و مبارزه با تروریسم، قربانی "پروژه آزاد سازی موصل" شوند. بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این شهر در انتظار قربانی شدن توسط جانیان داعش یا بمبهای "آزادیبخش" نیروهای ائتلاف هستند، همانطور که مردم افغانستان قربانی "مبارزه با تروریسم" امریکا و متحدینش شدند.

پشت کشتار وسیع مردم موصل و نابودی این شهر قرار است کشمکشها و جدالهای دیگری میان سران تروریسم و ارتجاع در منطقه و موقعیت هر کدام در فردای این کشتار حل و فصل شود. در این جنایت علاوه بر باند ازتجاعی داعش، همه دولتهای منطقه از ترکیه و ایران تا عربستان و عراق و دولتهای غربی و در راس آنها امریکا شریک اند.

جنگی که زیر نام مبارزه با داعش زندگی میلونها انسان را نابود خواهد کرد، جنگی که بر پرچم آن نه آزادی مردم موصل از جهنم داعش و سعادت مردم این شهر که نفرت از سنی، نفرت از عرب تحت نام مبارزه با داعش حک شده است، نتیجه ای جز دامن زدن به نفرت قومی و مذهبی میان مردم عراق و منطقه ندارد. "پروژه آزاد سازی موصل"، آغاز پروژه به تباهی کشاندن بیشتر زندگی مردم موصل و منطقه است. 

"آزاد کنندگان" امروز موصل، از امریکا و متحدینش تا دولت عراق و ایران و ... ، شرکای جنایات داعش علیه مردم بیگناه موصل اند و باید بعنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

بیرون کردن داعش از موصل و کوتاه کردن دست آن از زندگی بیش از یک میلیون نفر از مردم اسیر در موصل، نیازی به بمباران این شهر، نیازی به کشتار میلیونی و با خاک یکسان کردن این شهر ندارد. بمباران شهر موصل باید فوری قطع شود. نیروهای درگیر در این جنگ مسئول کل جنایتی هستند که به مردم موصل تحمیل میشود و مسئول عواقب درازمدت آن بر مردم عراق و کل منطقه هستند.

 

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

١٧ اکتبر ٢٠١٦