صف مستقل، شرط اساسیِ رسیدن به اهداف خود!

 

 

 

ریبوار احمد

 

کارگران، معلمان، کارمندان، مردم ستمدیده!

امروز ۲٧ سپتامبر شما در بخش زیادی از شهرها و شهرستانها،یکبار دیگر پیام نفرت و بیزاری خود را به گوش بورژوازی غارتگر کُرد و کُردگرایی رساندید. بدون شک اگر توازن قوا میان مردم گرسنه از یک طرف وکابوس سرکوب و ارعاب و گردن کلفتی امپراطوری عشییره ای بارزانی از طرف دیگر یک ذره فرصت میداد، همین به میدان آمدن در شهرها و شهرستانهای تحت حاکمیت این خانواده هم خود را به نمایش می گذاشت. مردم گرسنه با مبارزه چندین ساله توانست این توازن قوا را در شهر و مناطق تحت حاکمیت امپراطوری عشیره طالبانی و متحدین اش، تا آن اندازه به سود مردم عوض کند که شاهد اینگونه به میدان آمدنها باشیم، با سازمان یافتن و بدست گرفتن شیوه مبارزه درست، سرانجام این توازن قوا میتواند در این مناطق هم عوض شود. در این راه پیشقدمیِ فعالین و رهبران مردم ناراضی عموماً و پیشروان طبقه کارگر و کمونیستها خاصاً، میتواند راه را هموار کند.

به میدان آمدن و ابراز نارضایتی بر علیه  غارت و لفت و لیس، بر علیه گرسنگی و نبود خدمات ابتدایی، بر علیه سرکوب وترور و گردن کلفتی احزاب بورژوایی ناسیونالیست و اسلامی، چندین سال است که به شیوه های گوناگون بردوام است. در این راه قربانیان زیادی داده شده است. ترور رهبران کمونیست بیکاران و آواره گان؛شاپورعبدالقادر و قابیل عادل و بکر علی و فرهاد فرج وعزیز عمر و، کشتار کمونیستها در سال ۱٤-۰٧-۲۰۰۰ ، ترور وحشیانه سردشت عثمان و سوران مامه حه مه،کاوه گرمیانی و دهها و دهها نفر دیگر، جاری کردن خون در خیابانهای شهر ها در ۱٧ شوبان ۲۰۱۱، تنها چند نمونه است. این مبارزه ادامه دارد و این قربانیان بیشمار، روشن و صریح این را مسجل نموده و صدها بار تکرار کرده است که این حاکمیت غارتگر و تروریست و حریص، هیچ باکی از گرسنگی و بدبختی و بیزاری مردم ندارد.اگر مبارزه و به میدان آمدن مردم آنقدر قدرتمند نباشد که گلوی آنها را بفشارد، هیچ راه دیگری برای پس زدن دست آنها بر گلوی این مردم متصور نیست.

اینها مانند بورژوازی مفتخور هر جامعه دیگری،قصد دارند که کورد و کردایتی را مانند دارویی بیهوش کننده به خورد مردم گرسنه بدهند و از این طریق شیره جان مردم را مکیده و با آن ثروت بیشتری انباشته کنند. با گرفتار کردن تفکر مردم با دین و اسلام و سرنوشت الهی، در صدد اند که مردم را خواب نموده و آنها را نسبت به ظلم و ستمکاری خاموش کنند.میخواهند به اسم بحران مالی ورکود وانحلال دم و دستگاه های فاسد و فریبکار و بوروکراتیک خودشان، خاک در چشم مردم پاشیده و راه را بر آنان گم کنند و آنان را دست به زانو و گرسنه رها کنند. آزمون یک ربع قرن بازی کردن با زندگی و احساس و سرنوشت مردم، دیگر نباید هیچ فرصتی برای این فریبکاری باقی گذاشته باشد. کردایتی و ملت پرستی و سرنوشت الهی و بحران مالی و انحلال پارلمان و بن بست کنونی، همگی ساخته دست خود اینها است.

بورژوازی کُرد به این شیوه میتواند مبارزه و صف مردم استثمار شده را به بیراهه برده و آن را متفرق و سر درگُم کند و هر کدام از احزاب آن، بخشی از این مردم را به لشگر پیاده خود برای رسیدن به اهداف فاسد اش  تبدیل کند. از این طریق مردم گرسنه تر و زندگی شاهانه خودشان مجلل تر و کاخهایشان بلندتر و قلعه های ثروتشان بزرگتر . بزرگتر می گردد.

چشمهای خود را باز کنید! در سناریوی اینبار اتحادیه میهنی و گوران(تغییر) و اسلامیها، فریبکارانه به صف نارضایتی مردم خزیده اند. قصد دارند از یک طرف خود را از نفرت و عصبانیت مردم گرسنه دور نگهدارند و از طرف دیگر مبارزه و قربانی دادن مردم را تبدیل به فشاری کرده که با آن حزب بارزانی را مجبور کنند بر سر تقسیم قدرت و ثروت غارت شده با آنها بسازد. اینها شبیه به موریانه هستند که مبارزه آزادیخواهانه مردم و درخت آزادی را پوک کرده اند. اینها پشتیبان مبارزه و خواسته وحق مردم نیستند، بلکه هدفشان دزدیدن و به یغما بردن ثمره این مبارزه است. اینها حامی صدای نارضایتی مردم نیستند،بلکه همدست و شریک حاکمیت فاسد و بریدن حقوق و معاش مردمند. اینها در جبهه مردم گرسنه نیستند، بلکه شریک یک ربع قرن غارت وسرکوب و ویرانی فاجعه بار کردن زندگی و سرنوشت مردم اند. به اینها فرصت ندهید که به صفوف مردم ناراضی بخزند. به آنها فرصت یکبار دیگر کلاهبرداری ندهید. به آنها اجازه ندهید که شانه از زیر مسئولیت این وضعیتی که به بار آورده اند خالی کنند. اینها باید در جبهه حاکمیت، جوابگوی خواسته های مردم باشند. باید در گاوصندوق های خود را که با ثروت غارت شده پر کرده اند را بگشایند! باید قبل از هرچیز دست خود اینها از گلوی مردم باز شود! مبارزه گرسنه گان و ستمدیده گان،تنها و تنها زمانی به ثمر مینشیند که پبشاپیش نقاب را از چهره تمامی مفتخوران و غارتگران کنار بزند و در صف استثمار شده گان رسوا گردیده و جایی برای آنها باقی نگزارد. باید صف مستقل گرسنگان حول پرچم و افق مستقل خود حلقه بزند. کارخانه ومحله و دانشگاه واداره و خیابانها را به میدان مبارزه بی وقفه خود تبدیل کنید! در همه جا وظیفه پیشروان دست جلو انداختن برای نشان دادن راه است برای برپا کردن سازمانهای توده ای، برای تشکیل شوراها، برای در آوردن زندگی و سرنوشت ستمکشان از زیر دست مفتخوران ریز و درشت و سوار نمودن اراده استثمارشده گان بر سرنوشت خود آنهاست.

۲٨.۰۹.۲۰۱٦