حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

 

جعفر عظیم زاده از زندان آزاد شد

 

 

بر اساس اطلاعیه اتحادیه آزاد کارگران ایران، جعفر عظیم زاده بعد از ٦٣ روز اعتصاب غذا، عصر پنجشنبه ٣٠ ژوئن ٢٠١٦ با قول مساعدت بازرسی دوباره پرونده و مرخصی از زندان، به اعتصاب غذای خود پایان داد و به میان خانواده و دوستان خود برگشت. 

حزب حکمتیست(خط رسمی) به جعفر عظیم زاده، خانواده و بستگانش و همه کسانی که در این دوره به هر شیوه ای که توانستند و مناسب دانستند، در کنار او بودند و برای آزادی جعفر تلاش کردند تبریک میگوید. امیدواریم جعفر عظیم زاده سلامتی کامل خود را، که در اثر اعتصاب غذای طولانی بشدت صدمه دیده است، باز یابد و به زندگی و فعالیت خود در کمال سلامتی ادامه دهد. 

بدون تردید تلاشهای فراوانی که هم در ایران و هم در خارج کشور برای آزادی جعفر عظیم زاده شد، اعتراضات نهادهای بین المللی و اتحادیه های بزرگ کارگری، جمهوری اسلامی را وادار کرد که او را موقتا آزاد کند. اما پرونده جعفر عظیم زاده و دهها فعال کارگری، فعال سیاسی و اجتماعی ، از دانشجو و معلم و... علیرغم آزادی موقت یا دائمی از زندان هنوز باز است و هر وقت بخواهند دوباره زندان در انتظار آنها است. بعلاوه هنوز کم نیستند کسانی که با پرونده های ساختگی و جرائم واهی  در زندانند و بخشا در حال اعتصاب غذا هستند. 

بی شک تحقق کوچکترین آزادی های سیاسی و پایان دادن به پرونده سازی های مراکز امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی و تامین ابتدایی ترین حقوق انسانی و مدنی در آن جامعه در گرو پایان دادن به عمر جمهوری اسلامی است. اما و تا آن زمان دفاع از زندانیان و دفاع از کسانی که از طرف دستگاه سرکوبگر جمهوری اسلامی و برای شکست اعتراض و مبارزه حق طلبانه مردم و مخالفان جمهوری اسلامی، دستگیر و زندانی میشوند، یک رکن جدی هر مبارزه ای است. آنچه در این مسیر ضروری است، توسل به راهی مناسب، اجتماعی، توده گیر و جمعی برای دفاع از آنها و برای فشاری موثر بر دشمنان میباشد. 

بار دیگر آزادی جعفر عظیم زاده را به خانواده و همه دوستان، رفقا و همکارانش تبریک میگوئیم و برای جعفر عظیم زاده بازیابی سلامتی را آرزو میکنیم.

 

حزب حکمتیست (خط رسمی)

اول ژوئیه  ٢٠١٦