دفتر کردستان حزب حکمتیست- خط رسمی

 

طردشان کنید!

 

کردستان را خبر اعتراض وسیع مردم آزادیخواه مریوان به ممانعت از دوچرخه سواری زنان، اعتراض به تحقیر زن، اعتراض به فقر و بی حقوقی و بی ارزشی جان انسان، اعتراض به ارتجاع شیعه و سنی، پر کرده است.

در گرماگرم تلاش مردم مریوان برای پیشروی و درست در مقطع عقب رانده شدن امام جمعه مرتجع شهر و نیروهای انتظامی، ناگهان خبر دیگری درست در جهت مقابل خواست مردم، درست علیه تحرک مردم، پخش میشود.

طبق اخبار سایت های  اینترنتی، طی روزهای گذشته دست کم دو بار نیروهای انتظامی ایران در مریوان و سردشت هدف حمله مسلحانه قرار گرفته است که  به مجروح شدن تعدادی از نیروهای انتظامی منجر شده است . تا لحظه انتشار خبر هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

این عملیات ها، به هر بهانه و مستمسک و توجیهی صورت گرفته باشد، هرکس مسئولیت آن را بپذیرد یا نپذیرد، در فضای پیشروی جنبش اعتراضی در مریوان و شهرهای کردستان ایران و در تلاش جمهوری اسلامی برای براه انداختن بازار اعدام ها و سرکوب های بیشتر، اقدامی علیه مردم کردستان،‌علیه جنبش ازادیخواهی و برابری طلبی است و باید آن را حلقه ای از توطئه ای علیه مردم مریوان و کردستان ایران دانست.

چه کسی است که نمی داند که این عملیات از نوع عملیات گروه ها و باندهای جنایی و نظامی و سیاسی خود نظام است. سلفی گری و سنی گری  ساخت و پاخت با این و آن گروه نظامی جدا از مردم، محصول خود دستجات حکومتی در تهران است.  این برکتی در دامان این و آن باند حکومتی برای گسترش بساط بگیر و ببند و ارعاب و اعدام و در مقابل تلاش مردم برای آزادی و برابری است. عاملین این تحرکات مشکوک و کور باید از طرف شهروندان طرد و منزوی شوند. مردم کردستان ایران از مریوان تا مهاباد و سنندج ، نیازمند این دستجات و عملیات آنها نیستند. باید طردشان کرد.

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست- خط رسمی

مرداد ۹۵- اوت ۲۰۱٦