پیام دو حزب کارگری عراق و کردستان

 

 

 

به کارگران و مردم ازادیخواه وانسان دوست!

در باره فاجعه ی بعد از جنگ موصل

جنگ ارتجاعی، خونین و ترسناکی که به نام "آزادی موصل" برپا شده است، ساکنین این شهر را در یک جهنم و سرنوشت نامعلوم و بدون برون رفت، نگه داشته است.

دولت امریکا و هم پیمانان منطقه ای اش به بهانه ی ازادی موصل از داعش در واقع مردم را فریب داده و به چشم مردم منطقه خاک می پاشند. در حالیکه بطور قطع باید این موضوع برای همگان روشن باشد که این جنگی برای نابودی داعش نیست. امروز و فردا شرکت کنندگان این جنگ، خود، داعش را از موصل به جای دیگر منتقل می کنند. همچنین باید آگاه باشیم  که فردا جنگ دیگری میان شیعه و سنی و عرب و کرد و ترکمان بر سر اینکه حاکم و صاحب موصل کیست راه می افتد. این جنگی برای آزادی موصل نیست و نخواهد بود. جنگ بر سر تامین منافع دولت ها و نیروهای شرکت کننده در این جنگ  و تقسیم عراق بر اساس قومیت و مذهب است!

جنگ ارتجاعی و ضد انسانی و کشتار جمعی مردم موصل محکوم است. کسانی که دیروز داعش را بوجود آوردند، حمایت کردند و به مردم منطقه تحمیل کردند، امروز به نام آزادی موصل با قربانی کردن مردم، زمینه ی جنگ طایفه ای و قومی دیگر را فراهم می کنند.

 

توده های آزادیخواه عراق و کردستان!

این که امروز برای ما معلوم باشد که در مقابل این جنگ ارتجاعی کجا ایستاده ایم یک ضرورت و مسوولیت تاریخی است. هر گونه توهم و خوش خیالی که گویا این جنگ  برای ازادی موصل و به نفع مردم است، بشدت مضر و مخرب و تاوانش را مردم موصل و کردستان و عراق خواهند داد!

جنگ قومی و عشیره ای و مذهبی بهر بهانه ای محکوم است و باید در مقابلش ایستاد و مانع شد. تقسیم عراق بر اساس قومیت و مذهب، جرم سنگین و ضد آزادی و زندگی و معیشت مردم است. تنها با همبستگی کارگران و زحمتکشان و مردم ازادیخواه و تکیه بر هویت انسانی می توان بار سنگین این جنگ قومی و مذهبی  و جرایم آن را کم کرد.

مردم!

بیایید دستهایمان را به همدیگر بدهیم و علیه قوم پرستی و مذهب و تقسیم انسان به هویت  های کاذب بایستیم. تنها در این صورت است که می توانیم به وظایف انسانی مان عمل کنیم!

 

دسامبر ۲۰۱٦