حزب کمونيست کارگري کردستان

 

 

تعرض نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی به تظاهرات مردم سلیمانیه محکوم است

 

 

 امروز يکم دسامبر ٢٠١۶ نيروهاي امنيتي در محل آموزش و پرورش به تظاهرات معلمان و کارمندان و مردمي که براي حمايت از آنها و اعتراض به قطع حقوق و گرسنه و در فقر نگه داشتنشان به اين تظاهرا ت پيوسته بودند، با گاز اشک آور و باتوم برقي حمله کردند. در اين حمله ده ها نفر دستگير و تلاش کردند تظاهرات را سرکوب کنند. اما تظاهر کنندگان در مقابل اين تعرض ايستادند و آنها را به عقب نشيني واداشتند و دستگير شدگان را هم آزاد کردند.

صبح امروز نيز نيروهاي امنيتي سليمانيه به منزل دو تن از اعضاي انجمن معلمان ناراضي حمله کرده و به شيوه وحشيانه در جلو چشمان اعضاي خانواده شان آنها  را دستگير کردند که هنوز آزاد نشده اند. همچنين بنا به خبر، نيروهاي امنيتي اتحاديه ميهني تعقيب و دستگيري فعالين و رهبران اعتراضات اخير معلمان و توده هاي مردم سليمانيه را شروع کرده اند.

دولت اقليم و اتحاديه ميهني که با جريان گوران (تغيير) مشترکا اداره سليمانيه را برعهده دارند، گلوي معلمان و کارمندان و کارگران و محرومان را مي فشارند، به غارت منابع زندگيشان پرداخته و در مقابل اعتراض مردم عليه ظلم و زورشان آنها را مجازات مي کنند، اتومبيل معلمان ناراضي را آتش مي زنند و هنوز به اين ها رضايت نداده و لوله سلاح نيروي سرکوب شان را براي ارعاب مردم روبه رويشان گرفته اند.

اتحاديه ميهني که قدرت را در سليمانيه دارد و به اين اعتبار شريک اصلي حزب دمکرات کردستان (پارتي) در دولت اقليم است، بخشي از درآمد غارت شده را بخود اختصاص داده و به هر قيمتي مي خواهد اعتصاب معلمان و مدارس و دانشگاه ها را خاتمه دهد و آنها را مجبور کند با جيب خالي و شکم گرسنه به کار بپردازند. ادامه اعتصاب به منزله شکست سياسي اتحاديه ميهني در کنترل مردم است که با گلگي و انتقاد  پارتي  به اينکه نمي تواند جلو اعتراضات مردم را بگيرد مواجه شده است. حزب کمونيست کارگري کردستان، تعقيب و دستگيري نمايندگان کارمندان و ربودن اعضاي انجمن معلمان  ناراضي و تعرض به حريم خانواده هاي سازمان دهندگان تظاهرات را عملي ضد آزادي و نقض حقوق ابتدايي مردم کردستان مي داند. حاکمان شهر سليمانيه بايد دستگيرشدگان را فورا آزاد، به  سرکوب شهروندان ناراضي خاتمه داده و خواستهايشان را برآورده  کنند.

ما معلمان و کارمندان و توده هاي مردم ناراضي را فراميخوانيم که اعتراض و  مبارزه خود را به هر شيوه ممکن از مدارس و دانشگاه ها تا ميادين و خيابان هاي شهر براي تحقق خواستهايشان ادامه دهند!

 

حزب کمونيست کارگري کردستان

١ دسامبر ٢٠١۶