تشکيلات خارج کشور حزب حکمتيست (خط رسمي)- واحد لندن

 

 

اعلام همبستگي و حمايت از اعتصابات کارگري در فرانسه

  گزارشي از يک پيکت اعتراضي در لندن (واحد لندن حزب حکمتيست - خط رسمي)

 

 

روز پنج شنبه ۳۰ ژوئن، مقابل کنسولگري فرانسه در لندن، پيکتي اعتراضي در حمايت و اعلام همبستگي با اعتراضات و اعتصابات کارگري در فرانسه برگزار گرديد. فراخوان اين تجمع حمايتي که از طرف واحد لندن تشکيلات خارج کشور حزب حکمتيست - خط رسمي اعلام شده بود، از جانب تعدادي از اتحاديه ها و احزاب فرانسوي و همچنين دهها فعال سياسي فرانسوي در ميدياي اجتماعي با استقبال مواجه شد.

پيکت ابتدا با تقديم نامه حزب حکمتيست - خط رسمي به کنسولگري فرانسه در رابطه با دليل تجمع و همچنين اعتراض به سرکوب مبارزات کارگران در فرانسه شروع شد. سپس صدها برگ از اطلاعيه هاي حزب به زبان فرانسوي و انگليسي در مقابل کنسولگري پخش گرديد که مورد استقبال عابرين و مراجعه کنندگان به کنسولگري قرار گرفت. در حين تجمع امان کفا دبير تشکيلات خارج کشور حزب، دليل حضور  و پيام تجمع را به صورت ويدئويي براي کارگران فرانسه و اتحاديه ها، تشکلها و احزاب کمونيستي فرانسوي که ابراز علاقه نشان داده بودند، توضيح داد  و تاکيد کرد مبارزات امروز طبقه کارگر در فرانسه، بلاواسطه روي شرايط زندگي و ابعاد مبارزه طبقه کارگر در دنيا تاثير ميگذارد و به همين دليل هم نيازمند پشتيباني کمونيستها و طبقه کارگر ساير کشورها است؛

قبل از برپايي پيکت اطلاعيه حمايتي حزب براي کنفدراسيون عمومي کار (س ژ ت) که در صف اول اعتراضات و اعتصابات در فرانسه هستند، فرستاده شده بود که با قدرداني از طرف اين کنفدراسيون مواجه شد. در کنار اينها برخي از فعالين عرصه هاي اجتماعي به همراه چندين گروه و نهاد سياسي ديگر در فرانسه که پيام همبستگي حزب با مبارزات کارگران فرانسه و همچنين فراخوان تجمع را در صحفات فيس بوکي مختلف ديده بودند ابراز قدرداني کردند و بر اتحاد و هم سرنوشتي مبارزات امروز طبقه کارگر در سطح جهان تاکيد کردند.

 

واحد لندن تشکيلات خارج کشور حزب حکمتيست - خط رسمي

۱ ژوئيه ۲۰۱۶