نامه حزب حکمتیست(خط رسمی) به احزاب و شخصیتهای سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی

 

 

نامه زیر در اکتبر٢٠١٦ از جانب کمیته رهبری حزب حکمتیست به احزاب و شخصیتهای سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی ارسال شده است. این نامه در ادامه تلاش ما برای بستن سدی در مقابل تلاشهای ارتجاعی جهت رنگ قومی و مذهبی زدن به مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و همزمان مقابله با تلاش جمهوری اسلامی در میلیتاریزه کردن فضا و پس زدن اعتراضات بر حق مردم به بهانه مبارزه با دولتهای منطقه و گروههای قومی و مذهبی است. ما این نامه را جهت اطلاع عموم منتشر و توجه همگان را به آن جلب میکنیم.

 

دبیر خانه حزب حکمتیست (خط رسمی)

١٩ دسامبر ٢٠١٦

 

به:

 

با درودهای گرم

اوضاع بحرانی منطقه، تبدیل خاورمیانه به میدان جدال و کشمکش دولتها و نیروهای ارتجای قومی و مذهبی بر سر موقعیت خود، از جمهوری اسلامی و سوریه و عربستان و ترکیه تا جریانات ارتجاعی و قومی مانند داعش و القاعده و النصر و حوثی و ... بیش از هر زمانی زندگی، مبارزه و سرنوشت مردم در خاورمیانه را با مخاطرات جدی روبرو کرده است.

این جدال امروز نه در شکل جنگ رسمی دولتها که  در شکل جنگ شیعه و سنی، سلفی و غیر سلفی، تحریکات قومی و مذهبی علیه بلوک رقیب، سازمان دادن دستجات مسلح، هویت تراشی کاذب و دامن زدن به تفرقه قومی و مذهبی میان مردم و موشدوانی علیه بلوک رقیب روزمره در جریان است.

ایران برخلاف تبلیغات رژیم، جزیره امن تحت حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی نیست. در عین حال مردم در ایران از سموم قومی و مذهبی کردن زندگی و مبارزه شان، از خطر هویت تراشی، تفرقه، از دامن زدن به جنگ میان شیعه و سنی، میان سلفی و غیر سلفی، میان کرد و فارس یا ترک و کرد، عرب و ... مصون نیستند.

با تحرکات اخیر حزب دمکرات کردستان ایران و مجاهدین در راستای سیاست یکی از قطبهای ارتجاعی منطقه، خطر قومی و مذهبی شدن مبارزه نه فقط در کردستان که در سایر نقاط ایران جدی تر از قبل است. جدالی که یکسر آن "کردها" و "سنی ها" و سر دیگر آن جمهوری اسلامی و باندها و  دارودسته های آن به نمایندگی از "شیعیان"، "غیرکردها" خواهند بود. جدالی که آینده تباهی را در مقابل جامعه قرار میدهد.

ما، حزب حکمتیست (خط رسمی)، تا بحال به نوبه خود تلاش کرده ایم مخاطرات چنین تحرکاتی را نشان دهیم و ضمن هشدار دادن به جامعه، سدی در مقابل چنین مخاطراتی ببندیم.

اینکار قطعا بدون دخالت فعال همه سازمانها و احزاب سیاسی، بدون تلاشی مشترک در بستن سدی در مقابل قومی و مذهبی کردن زندگی و مبارزه مردم در ایران و همزمان در مقابل میلیتاریزه کردن فضای زندگی مردم و تشدید سرکوب و خفقان، امروز در کردستان و فردا در سرتاسر ایران، ممکن نخواهد شد.

هدف از این نامه عطف توجه جدی همه سازمانها، احزاب و شخصیتهای سیاسی و اجتماعی بر این تلاش مشترک است. هدف تلاشی مشترک برای ترمز زدن بر این پروسه و ظاهر شدن هرچه قوی تر اپوزیسیون در مقابل این مخاطرات و اتخاذ سیاستی روشن و مسئولانه در قبال این اوضاع و در دفاع از مبارزات مستقل و آزادیخواهانه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و برعلیه هر دولت ارتجاعی که به بهانه نفرت آنها از جمهوری اسلامی در تلاش دامن زدن به تفرقه قومی و مذهبی است.

ما از هر تلاش و ابتکاری برای متحقق کردن این هدف استقبال میکنیم و این نامه تلاشی در این راه است.

ما معتقدیم اتخاذ سیاستی روشن در موارد زیر میتواند اولین قدم در بستن سد در مقابل خطر قومی و مذهبی کردن زندگی و مبارزه مردم و تبدیل جنگ علیه جمهوری اسلامی به جنگ قومی - مذهبی میان مردم باشد.

 ۱- محکوم کردن هر نوع همکاری با دول ارتجاعی منطقه از عربستان، قطر، ترکیه تا متحدین آنها به بهانه مبارزه با جمهوری اسلامی یا تحت لوای دفاع از منافع مردم محروم و حق طلب. هر نوع رابطه دیپلماسی سری و بدور از چشم مردم با دولتهای مرتجع منطقه محکوم است. رابطه با هر دولتی و مذاکره و مناسبات در هر سطحی باید علنی و شفاف با اطلاع مردم ایران و کل نیروهای سیاسی باشد.

 ٢- تحرکات نظامی این دولتها و متحدین آنها در محل کار و زندگی مردم و تحریکات مذهبی و قومی، اشاعه نفاق و دشمنی در میان مردم به نام مذهب و ملیت و ...، از جانب هر جریان و گروه و دولتی، علیه همسرنوشتی و مبارزه مشترک مردم آزادیخواه ایران علیه جمهوری اسلامی است و مقابله با آن وظیفه هر نیروی مسئول و متمدنی است.

 ٣- تلاش برای بستن سدی در مقابل تعرض جمهوری اسلامی به فضای سیاسی جامعه ایران، دستگیری و پرونده سازی علیه فعالین سیاسی، میلیتاریزه کردن جامعه و خصوصا کردستان و مناطق مرزی به بهانه حفظ امنیت مرزها.  

 ۴- محکوم کردن حملات نظامی جمهوری اسلامی به نیروهای اپوزیسیون در خاک عراق، ترور و تهدید و آدم ربایی علیه آنها و لشکر کشی و توپ و خمپاره باران کردن مردم مناطق مرزی کردستان ایران یا عراق.

ما همه احزاب و شخصیتهای سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی را مستقل از میزان دوری و نزدیکی آنها به ما، به اتخاذ سیاستی فعال و بویژه تعهد به بندهای مندرج در این نامه در هر قالبی که خود مناسب میدانند، فرامیخوانیم. ما بستن سدی در مقابل قومی و مذهبی کردن زندگی و مبارزه مردم علیه جمهوری اسلامی و همزمان مقابله با گسترش سرکوب و خفقان در جامعه و اتخاذ سیاستی روشن و تلاشی جدی در راستای مفاد این نامه را وظیفه هر نیرو و انسان متمدن و مسئولی در قبال مردم ایران میدانیم.

با آرزوی موفقیت

کمیته رهبری حزب کمونیست کارگری - حکمتیست (خط رسمی)

٢٠ اکتبر ۲۰۱۶