جنگ امپریالیستها، دول مرتجع منطقه و باندهاي محلی آنها تحت نام "آزادی موصل" بدون قید و شرط محکوم است!

 

 

 

 

 مظفر محمدی

 

 

این جنگی نه برای آزادی مردم موصل و نه برای رفع خطر تروریسم داعش است. نه مردم موصل بعد از این جنگ روی صلح و آرامش خواهند دید و نه تروریسم اسلامی از بین خواهد رفت. مردم موصل بعد از داعش در چنگال نیروهای قومی و مذهبی و عشیره ای و دولتهای مرتجع چون ترکیه و بارزانی و حشد شعبی، جمهوری اسلامی و دولت قومی و مذهبی بغداد گرفتار خواهند شد و از چاله به چاه خواهند افتاد. مردم موصل و سراسر عراق می بایست علیه این پروژه ضد مردمی که نتیجه اش قتل عام مردم موصل و زنان و کودکان و سالمندان این شهر است، بایستند.

داعش را خود محاصره کنندگان موصل درست کردند، تسلیح و تجهیز کردند، ارتباطات و اطلاعاتش را تامین، از طریق دولت اردوغان در ترکیه نیرو از سراسر جهان برایش فراهم آوردند و از مرز ترکیه به عراق و سوریه وارد کردند. این جنگ برای نابودی داعش نیست. سازندگان و متحدین داعش این جنایتکاران وحشی را از موصل خارج خواهند کرد تا  بر ویرانه های شهر و تل کشته ها و زخمی های مردم موصل جشن شادی و پیروزی بپا کنند و بشارت  یک سناریوی سیاه دیگر جنگ قومی و مذهبی کرد و شیعه و سنی  به مردم موصل و منطقه بدهند!

راه براندازی داعش نه محاصره موصل و قتل عام مردم و ویرانی شهر، بلکه قطع تمام کمک های مالی و تسلیحاتی و لجستیکی و قطع همه راه های ارتباطی و خرید و فروش و تجارت  با داعش است. اگر این اتفاق بیفتد داعش ۶ ماه دوام نمی آورد و از درون می پاشد. درچنین شرایطی مردم موصل به کمک مردم عراق و بدون دخالت امریکا و متحدین مرتجعش چون عربستان و ترکیه و حشد الشعبی تحت فرمان جمهوری اسلامی و حشد وطنی عشایر سنی مذهب طرفدار ترکیه، شر داعش را از سر خود بر می دارند.

جریانات و کسانی که نفرت از داعش را سرمایه تبلیغات جنگی و حمایت از محاصره و جنگ موصل به نفع امریکا و دول مرتجع منطقه و نیروهای محلی اش می کنند، به شدت ابله  و ساده لوح اند و از کیسه خلیفه می بخشند.

 این جنگ باید فورا متوقف شود. هرگونه کمک به داعش باید فورا قطع گردد. حمایت مردم عراق و حمایت های بین المللی مردم متمدن جهان از مردم موصل، پشتوانه آزادی واقعی موصل از داعش و تعیین سرنوشت خود  بر اساس هویت انسانی است، نه هويت قومی و مذهبی!

 

 نوامبر ۲۰۱٦