حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

 

یک تراژدی بزرگ انسانی در حال وقوع

 

بیش از ۵ هزار نفر، زن و مرد، پیر و جوان و کودک در فاصله موصل و تلعفر در محاصره دو نیروی جنایتکار داعش و حشدالشعبی اند و در خطر مرگ بر اثر گرسنگی و تشنگی یا بمباران نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا قرار دارند. جان این ۵ هزار نفر در خطر جدی است.

 این تراژدی در شرایطی در حال وقوع است که نه تنها داعش موی دماغ بشریت در این منطقه شده است بلکه نیروهایی که ادعای "آزادی" موصل و مردم آنرا دارند، علاوه بر بمباران زمینی و هوایی این منطقه، رسما و علنا آنها را به اتهام یکی از "جرائم" عرب، سنی، شیعه و یا مسیحی بودن در معرض کشتار دستجمعی قرار داده اند. مردم موصل و اطراف آن در حال حاضر در محاصره همه طرفهای درگیرند.

 طی چند روز گذشته دیوار سکوت و سانسور میدیای بین المللی و منطقه ای شکسته شد و اخباری از جنایت علیه مردم شهر موصل و استان نینوا منتشر شده است. 

 اخیرا امنستی به شکنجه، کشتار و آتش زدن منازل ساکنین عرب زبان روستاهای "آزاد" شده این منطقه توسط نیروهای اقلیم کردستان از ۲۰۱۴ تا به امروز اعتراض کرده و از آن به عنوان جنایت علیه بشریت نام برد. همزمان سازمانهای مدافع حقوق بشر به پاکسازی قومی آوارگان موصل به اتهام عرب بودن توسط دولت اقلیم در کرکوک و ویران کردن خانه و سرپناه آوارگان و فراریان از دست داعش اعتراض کرده اند. امنستی به آتش زدن، شکنجه و قتل ساکنین چند روستای "آزاد شده" در حومه موصل توسط ارتش عراق اعتراض کرده است.

 اینها گوشه ای از جنایتی است که توسط "نیروهای بومی"در عراق علیه مردم موصل و به نام "آزادی موصل" در جریان است. هنوز گزارش و آماری ازقربانیان صدها تن بمب و راکتی که امریکا و نیروهای ائتلاف بیش از سه هفته است بر سر مردم موصل ریخته شده، منتشر نمیکنند.

 در حال حاضر بیش از ٥ هزار نفر جانشان بدلیل بی آبی و گرسنگی در خطر است و در محاصره داعش و حشدالشعبی در انتظار مرگند. اعتراض به این توحش و فشار به همه دولتها و نهادهای بین المللی برای نجات آنها یک ضرورت فوری است.

باید نیروهای درگیر در این جنگ را تحت فشار گذاشت تا برای نجات جان آنها و برای ممانعت از فاجعه ای عظیم انسانی اقدام کنند. دفاع از این مردم و تلاش برای نجات جان آنها وظیفه هر نیروی انسان دوست است. مردم عراق- مردم کردستان و نیروهای سیاسی که علیه این توحش و بربریت اند به هر طریق که میتوانند باید در تلاش برای ممانعت از یک تراژدی بزرگ انسانی باشند.

 دولتها و جریاناتی که سنگ دفاع از مردم موصل را به سینه میزنند، آنهایی که مدعی "آزادی موصل" هستند، در قبال زندگی این مردم و در قبال جنایتی که در حال وقوع است مسئولند.

 

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

۱٧ نوامبر ۲۰۱۶