خانم ساکت باشيد، مجلس جای اینکارا نیست!

 

 

مونا شاد

 

نوشین احمدی خراسانی اخیرا ویدئویی را منتشر کرده که از زنان دستفروش نظرشان را جويا ميشود که از زنان نمایندگان مجلس چه خواسته هایی را دارند:

            دستفروش: من از مجلس يه خونه ميخام!

خراساني: مجلس جاي قانونگذاريه!!!

 

خراسانی این دلسوخته نظام چه بی شرمانه در آن سوی تریبون قرار می گیرد و در چشمان زنی نگاه میکند و به دروغ مژده  تصویب قوانین برای بهبود وضعیت زنان را میدهد. دستفروشانی که تمام سرمایه زندگی شان یک گاری دستی از لبو، سبزی، تعداد دستمال کاغذی و خرت و پرت است و این روزها توسط سگان هار شهرداری و مجریان قانون دولت اعتدال و امید روحانی،  وسایل شان به یغما برده ميشود و در جلوی چشمان مردم مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار میگیرند، چگونه توسط امثال خانم خراسانی به نفهمی متهم میشوند! گویا مطالبه تصویب قانوني در تضمین ”حق برخورداری از مسکن مناسب برای همه“ حرف نامربوطی است. اما  در عوض حشر و نشر و گفتمان این طیف تکنوکرات ”گند دماغ“ از خود راضی، با مقامات بر سر تفاسیر من درآوردیشان از اسلام، خیلی به زندگی زنان مربوط است! اين فمنیست اسلامی تمام تلاشش را میکند تا اثبات کند که هنوز میتوان به حکومت اعدام، جانی، شکنجه گر، ضدزن امید داشت. هنوز وعده ها و شعارهای پوچ گشایش اقتصادی و شعارهای حقوق برابر زنان از طرف دولت اعتدال در گوشهاست که خراسانی ها و دارودسته اش چادر به کمر بسته و برای حفظ تنور داغ انتخاباتی با نام ”تغییر چهره مردانه مجلس“ به خیابان ها آمده اند تا زنان را قانع کنند که حضور زنان شکم سیری چون ایشان به مجلس تنها روزنه امید به تغییر وضعیت شماست.  

اینها دیگر دماغ شان به اندازه  کافی بلند هست که کسی دروغ شان را باور نکند. زنی که حق انتخاب پوشش را ندارد و برایش تعیین تکلیف میکنند، زنی که در قانون مجازات اسلامی ارزش جان او از ارزش جان مرد به اندازه یک ششم یعنی طبق جدول محاسبات اسلامی به اندازه ”ارزش بیضه چپ مرد ( یعنی معادل ۵۸۰ گرم طلا)“ کمتر است، بی تردید مخاطب خانم خراسانی نیست. این زنان تنها  میتوانند به ابعاد نجومی ”سنگ پای“ روی خانم خراسانی درود بفرستند! وقتی تبعیض جنسی در حق زنان و در تمام ابعاد اجتماعي از داخل اتوبوسها گرفته تا محیط کار و دانشگاه و ... وجود دارد، ادعای حق انتخاب و تصویب قوانین به نفع زنان توسط نمایندگان زن در ”مجلس زن ستیز“ جوک است، فریبکاری است. 

دولت امید، سرمایه ای عظیم از جان کندن و عرق ریختن کارگرانی که هرماه برای دستمزد ماهیانه شان دست به اعتصاب میزنند و اخراج میشوند و یا در زندان ها جان میدهند،  اندوخته است. در حالیکه صدها تن خشت طلا و ميلياردها میلیارد تومان از دلارهای آزاد شده بعد از روابط با کشورهای اروپایی را برای بازسازی شیادخانه های امام زاده ها به کشورهای دیگر می بخشد، و خانواده های کارگری و زن دستفروشی که تنها میخواهد از همسر بیمارش حمایت کند و در حسرت داشتن سرپناهی است تا بتواند لحظاتی در زیر بار اینهمه مشکلات کمی نفس بکشد، زندگی کند و بچه دار شود، انتظارش از دسترسی به مسکن، از نظر خانم خراسانی نامربوط است! خراسانی میخواهد زن را مجاب کند که این خواسته ها بی ربط است و کار نمایندگان مجلس قانون گذاری است.  

خانم خراسانی! زنان امروز دیگر بیشتر از شما مدعیان روشنفکر پادوي حکومت ها و ”بادمجان دور قاپ چین ها“، به حق و حقوقشان آگاه هستند. میدانند که نمیخواهند کسی برایشان تعیین و تکلیف کند. حجابهای خواست رژیم را پس زده اند. بدون زیربار رفتن شریعت و دین، دختران و پسران انتخاب کرده اند که زیر یک سقف زندگی کنند. هرجا که رژیم برای محدودکردنشان بیشتر فشار می آورد، بیشتر رژیم دچار مشکل و هزيمت میشود. با وارد شدن زنان به بازار کار و اقتصاد هرچند رژیم سعی میکند آنها را از عرصه اقتصادی محروم کند و به خانه داری و بچه داری مشغول کند، اما دیوارها و سدها را می شکنند. دست شما، که هر زمان به بهانه ای برای حفظ نظام تلاش میکند برای زنان رو شده است و  دماغ تان درازتر از آن است که کسی دورغ های شما را باور کند.  

دست از سر جنبش زنان بردارید و بروید آش نذري تان را بپزید! بلکه امامان تان به دادتان رسیدند و شورای نگهبان به رحم آمدند و ٣٠ درصد از سهم قدرت مجلس به دستتان افتاد تا در مجلس و قانون  ضد زن، شما هم سهمی ببرید. زنان آگاه تر و جلوتر از آنند که شما تاریک اندیشان مدعی روشنفکری، فکرش را می کنید. زنان کارگر میدانند همانطور که تاکنون ثابت شده رای دادن به دار و دسته رژیم جز مشروعیت بخشیدن به نظام سود و سرمایه که تحکیم قدرت اش به ضرر اکثریت زنان است، سود دیگری برای آنها نخواهد داشت. زنان تسلیم نمی شوند تا بر پشت شان پا بگذارید و  بالای منبر بروید تا  حکم قوانین زن ستیز را در بسته بندیهای شیک تری، مشروعیت دهید.  

باید بر تن خانم خراسانی پشت تريبون ”خانم ساکت باشد مجلس جای طرح مطالبه مسکن و هزار و یک مطالبه خفه شده دیگر نیست“، اول عبای اسلامی پوشاند و سپس ایشان را محترمانه یا غیرمحترمانه بسمت در خروج از جنبش زنان برد و ایشان را بیرون کرد. تغییر وضعیت زنان تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که این فشارها  از بیرون حکومت بر حاکمیت باشد. تمام سیستم های قدرت،  سرکوب و امکانات موجود در اختیار دولت و حاکمیت است. این تغییر موازنه قوا و به عقب راندن جمهوري اسلامي تنها در خارج از چهارچوب حکومت و از دل جامعه با دخالت وسيع طبقه کارگر و همه زنان و مردان آزایخواه و برابری طلب، امکان پذیر خواهد شد.