حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)   

 

    باید بر دولت تروریست اردوغان افسار زد

 

 

دولت ترکیه موجی جدید از حملات، خانه گردی و بازداشت فعالین سیاسی و مدنی و مخالفین حزبش را زیر عنوان دهن پر کن "مبارزه با تروریسم" به راه انداخته است. طبق اخبار خبرگزاریها از بامداد امروز جمعه ٤ نوامبر ٢٠١٦ چندین نفر از رهبران حزب "دمکراتیک خلقها" از جمله "صلاح الدین دمیرتاش" و "فیگن یوکسک داغ" و یازده نفر از نمایندگان این حزب در پارلمان ترکیه دستگیر شده اند. همچنین تا کنون ١٠ هزار معلم به اتهام ارتباط با "پ ک ک" از کار معلق شده اند. دولت فاشیست اردوغان رسما اعلام کرده است که کل دستگاه دولتی و کارکنان و کارمندان باید پاکسازی شوند.

موج دستیگری های اخیر دولت اردوغان در ادامه دستگیری و اخراج دهها هزار انسان نه تنها در ارتش بلکه و بعلاوه  در ادارات و مراکز دانشگاهی، بیمارستانها ، آموزش و پرورش، وکلا و... در این کشور به بهانه کودتای شکست خورده است.

این بار نیز دولت فاشیست اردوغان به عنوان یک پای اصلی تروریسم و ناامنی در ترکیه و خاورمیانه، دولتی که در چند سال گذشته متحد و همپیمان داعش و دهها گروه جنایتکار و تروریستی دیگر بوده و هست، به نام مبارزه با تروریسم نه تنها به دستگیری مخالفین سیاسی خود که به گسترش ناامنی، خفقان، ارعاب و خفه کردن هر صدای مخالفی در کل جامعه ترکیه دست زده است. امروز مردم ترکیه در آتش کودتای اردوغان و دولت فاشیسم آن می سوزند.

حزب حکمتیست (خط رسمی) حملات و تعرض دولت اردوغان به مخالفین و فعالین سیاسی و مدنی در این جامعه و دستگیری رهبران و فعالین حزب "دمکراتیک خلقها" را محکوم میکند و خواهان آزادی فوری همه دستگیر شدگان است. ما دولت ترکیه و شخص اردوغان را از عوامل اصلی اشاعه تروریسم در منطقه میدانیم. مبارزه با تروریسم و نجات دادن بشریت از دست توحش جریانات و باندهای تروریستی بدون افسار زدن بر تروریسم دولتی و رسمی و بدون افسار زدن بر دولتهای تروریستی مانند ترکیه مقدور نیست.

مبارزه با تروریسم و توحش در منطقه در گرو مقابله همه جانبه بشریت متمدن در کل جهان علیه عوامل اصلی اشاعه تروریسم و از جمله کوتاه کردن دست دولتهای جنایتکار و تروریستی از ترکیه و ایران و عربستان و قطر تا قدرتهای امپریالیستی بزرگ جهان است.

 

 


حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

٤ نوامبر ٢٠١٦