تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری کردستان عراق

 

 

 

 بیایید جلو کشتار مردم موصل و ویران سازی این شهر را بگیریم !

 

 

کارگران، مردم آزادیخواه!

دول امپریالیست و مرتجعین منطقه  به رهبری امریکا که خود  سلاح اتمی را بکار برده است، بار دیگر جنگی جنایتکارانه علیه مردم موصل راه انداخته اند. میدیای ریاکار بورژوازی بین المللی می خواهند ذهن مردم دنیا را تحت نام "عملیات آزادی موصل" بفریبند. همزمان خود اعتراف می کنند که این عملیات فاجعه انسانی عظیمی را می آفریند. جنایتکاران جنگی امروز  به بهانه داعشی که در دامن خود پرورانده اند، انسانهای میلیونی ساکن یک منطقه را به قتل عام  می کشند. جنگ قومی و مذهبی ایکه 13 سال است در منطقه برپا کرده اند بازهم گسترش می دهند و مردم بیشتری را غرق سیاستهای نکبت بارشان می کنند. به همین منظور دارو دسته های میلیشیای قومی ومذهبی و عشیره ای را مسلح و به میدان آورده و دولتهای مرتجع منطقه را بسیج کرده اند.

هم اکنون یک میلیون مردم بیدفاع موصل و منطقه محاصره شده و هیچ راه برون رفتی ندارند. داعش از طرفی مردم را سپر دفاع از خود کرده و با تهدید مرگ راه بیرون رفتن شان را گرفته است. از طرف دیگر باقی ماندن شهر به معنای قتل عام شدن توسط جنگ وبمباران هستند. ان بخش از مردم که شانس فرار از موصل داشته باشند در بیرون این شهر با خطر میلیشیا و جریانات قومی و عشیره ای و مذهبی دیگر روبرو خواهند شد. در نتیجه مردم بی دفاع و بی گناه از هر طرف در محاصره مرگ و نابودی اند.

 این شرایط به عکس العمل وسیع و پیشروانه طبقه کارگر و نیروهای سوسیالیست و ازادیخوده در سراسر جهان نیاز دارد. همانطوریکه در آغازجنگ خلیج و عراق جهان متمدن ساکت  ننشست و صدای اعتراضش را بلند کرد. ضروری است مردم متمدن جهان در قبال  فاجعه کنونی که به نام "آزادی موصل" آفریده اند، ساکت ننشینند.

 کوتاه کردن دست داعش از سر منطقه خواست مردم مترقی جهان است. و این کار تروریسم دولتی ، بمباران کورکورانه و ویران کردن مدارس و بیمارستان ها و محلات کار و زندگی مردم نیست.  جنگ کنونی یک بربریت آشکار به اسم ازادسازی  است. این یک مسابقه تروریستی میان دولتهای مرتجع جهان ومنطقه و تروریسم اسلامی، برای تقسیم منطقه است.

 

کارگران، مردم ازادیخواه،  بشریت متمدن، نیروهای مدافع مدنیت و انسانیت!

مردم موصل و مناطق اطراف آن به همبستگی وهمیاری و کمک همه جانبه شما نیاز دارد.

این مردم در تله ی بمباران و کشتار جمعی گرفتار آمده ا ند. مردم متمدن جهان باید برای بیرون آوردن  و نجات این مردم از این فاجعه انسانی کاری کنند. جنگ جنایتکارانه کنونی نه تنها تروریسم را ریشه کن نمی کند بلکه خطر آن را چند برابر می نماید. تروریستهای دولتی وقومی ومذهبی هیجکدام صلاحیت مبارزه با ترور و تروریسم را ندارند.

 مردم متمدن جهان وظیفه دارند علیه این فاجعه انسانی توسط  امپریالیستهای و دول مرتجع منطقه، به میدان آیند . اگر همین محاصره کنندگان خود دست از همکاری و کمک به داعش بر دارند، مردم منطقه خود از عهده آنها بر می آمدند و بر می آیند.

ما طبقه کارگر و مردم متمدن جهان را فرا می خوانیم علیه این مسابقه تروریست ها برا ی تقسیم منطقه بپا خیرند و به کمک مردم موصل بشتابند. امنیت مردم موصل دست  شما مردم متمدن جهان است. اگر نجنبیم قتل عام مردم موصل امری جنایتکارانه و حتمی است. کمونیست ها و مردم آزادیخواه وانساندوست عراق وکردستان با تشکیل کمیته های امداد از هیچگونه کمک به مردم موصل دریغ نخواهند کرد. اما جلوگری از یک  قتل عام حتمی در موصل برعهده بشریت متمدن جهان است.

 

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری کردستان عراق

اکتبر ۲۰۱٦