تشکيلات خارج کشور حزب کمونيست کارگري حکمتيست (خط رسمي)

 

بازگشایی سفارت ایران در کانادا

میتوان علیه اتحاد ارتجاع جهانی سد بست!   

  

 

خبر بازگشايي کنسولگري جمهوري اسلامي در اتاوا، کانادا، به موجي از اعتراض در ميان مخالفين جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور، دامن زده است. ترديدي در اين نيست که بازگشايي دفاتر نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در هر کشوري، علاوه و مهمتر از مناسبات اقتصادي، اهداف سياسي وسيع تري را دنبال ميکند. اين دفاتر، بعلاوه مراکز اطلاعاتي و امکاناتي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور است که در اولين قدم امنيت و آزادي مخالفين جمهوري اسلامي ايران را دچار مخاطرات جدي مي کند . پرونده  کنسولگري ها و سفارت خانه هاي ايران در آلمان و ساير کشورهاي اروپايي، ترورهاي سازمان يافته اي که مستقيما از اين دفاتر سازماندهي و هدايت شد، ترورهاي ميکونوس، قتل فرخزاد و  شاپور بختيار و ترور غلام کشاورز، از همين مراکز هدايت و سازماندهي شد. اين پرونده ها از حافظه تاريخي مردم ايران، پاک نشده است.

 اين کنسولگري ها و سفارت خانه ها، جدا از ظاهر "آراسته" و "غرب پسند" امروز، جدا از  نام و نشاني که بر در آن آويزان مي شود، آن را کنسولگري بخوانند يا سفارت يا مرکز تجاري يا ...، نشان حضور رسمي و قانوني جمهوري اسلامي ايران در غرب و "مقبوليت" آن نزد دولت هاي غربي است. همان دولت هايي که خود بخشي از توافقات جمهوري اسلامي و روساي کشورهاي ۱ + ۵ ، هستند.

 اين نتيجه توافقات کشورهايي است که چندي پيش براي تعيين تکليف رابطه شان با جمهوري اسلامي،  آماده عراقيزه کردن ايران بودند! دولت هايي که حاضر بودند با تهديدات جنگي و تحريم هاي اقتصادي، وخيم ترين اوضاع را به مردم ايران تحميل کنند، امروز با جمهوري اسلامي به توافقاتي رسيده اند! جمهوري اسلامي ايران، حکومتي که به بيان اين دولت ها،  ديروز يکي از محورهاي شر و ترور جهاني بود و محو کردن آن از چهره جهان بسيار "معقول" و "طبيعي" مي نمود، امروز توسط همان دولت ها،   بازشدن نمايندگي هاي آن در کشورهاي ديگر،  پهن کردن فرش قرمز زير پاي نمايندگان آن، به همان اندازه "طبيعي" و "مقبول" نشان داده ميشود.

 ما در گرما گرم جنگ و جدال ارتجاعي اين دولت ها با جمهوري اسلامي ايران،‌ گفته بوديم که کل "اختلافات" دولت هاي غربي با جمهوري اسلامي، نه تنها هيچ ربطي به مردم ايران و آسايش و امنيت و رفاه آنان ندارد که اين جدال و بهانه اتمي و حقوق بشر اين قدرت هاي تا مغز استخوان ارتجاعي و  رياکار، به عمر جمهوري اسلامي ايران خواهد افزود! امروز همه کساني که بر پروژه هاي رژيم چنيج هاي نجات بخش ناتو و دولت هاي غربي دخيل بسته بودند، زير فشار واقعيات زمخت و سخت امروز، "واقع بين" شده اند!

  "باز و بسته" کردن نمايندگي هاي جمهوري اسلامي، همچون نمايندگي هاي تمامي دولت هاي ارتجاعي ديگر، چون عربستان سعودي، اسرائيل، اوگاندا، و .. . همچون سفارت خانه هاي شاهنشاهي ايران، در فقدان يک قدرت انقلابي، کمونيستي و کارگري که کل اين ارودوي ارتجاع را با لگد پس بزند، ميتواند تنها و تنها نتيجه  شرايط و دوري و نزديکي ميان دولت هاي بورژوايي، رقابت ها و اختلافات درون خانوادگي آنها باشد! جدال ديروز اين دولت ها بر سر به اصطلاح حقوق بشر، روي ديگر دست دوستي امروز آنها است، براي مديريت مشترک نکبت پاشاندن به زندگي مردم در شرق و غرب و براي تخريب جهان !

 برخلاف توهم، خود فريبي و عوام فريبي آن  اپوزيسيون جمهوري اسلامي،  که خود ديروز طرفدار تحريم اقتصادي و  "رژيم چنج" و حمله نظامي به ايران بود! همچنين برخلاف نيروهاي پوزوسيوني که براي "همدردي" با جمهوري اسلامي "معتدل" شده امروز ، براي پروژه حسنه شدن روابط بين المللي جمهوري اسلامي ايران سينه چاک مي دهند، ما منزوي کردن و جلوگيري کردن از حضور رسمي نمايندگان جمهوري اسلامي ايران را در گرو مبارزه پايه اي تر و در اتحاد با نيروهاي ديگري مي دانيم. مبارزه با جمهوري اسلامي در خارج از کشور و در غرب، از کانادا تا آمريکا و اروپا و آسيا، از مبارزه با متحدين و رقباي داخلي و خارجي آن، جدا نيست.

 مبارزه با جمهوري اسلامي از مبارزه با سياست هاي دست راستي دولت هاي آمريکا و کانادا و بريتانيا و فرانسه و آلمان و روسيه و ترکيه و عربستان و اسراپيل و .. جدا نيست! مبارزه عليه جمهوري اسلامي از مبارزه طبقه کارگر و بخش هاي مترقي و متعرض خود جوامع غربي،  که در تعرض به دستآورهاي آزاديخواهانه و برابري طلبانه، رفاه و امنيت شهروندان درغرب مقاوت ميکنند، جدا نيست.

 جمهوري اسلامي ايران، به بورژوازي متحد خود در غرب متکي است! اپوزيسيون انقلابي و کمونيست و سوسياليست آن در خارج از کشور، بايد در اتحاد با جنبش خود، در همبستگي و اتحاد با مبارزه طبقه کارگر و بخش هاي محروم در خود جوامع غربي دست درازي جمهوري اسلامي ايران را کوتاه کند. 

 بايد در اتحاد با نيروهاي مترقي و پيشرو در خود جوامع غربي،  عليه سياست هاي ارتجاعي و دست راستي  شرقي و غربي، اسلامي و غيراسلامي،  بورژوازي خودي و غيرخودي و  متحدين جهاني منطقه اي آن، صف بست.  

اتحاد ها و همبستگي ها در صف نيروهاي ارتجاعي، همگي بخشي از مفروضات "روابط بين المللي دولتي" است. اين مفروضات و مناسبات،  تنها با جنبش هاي توده اي مردم، با فشار نيروهاي مترقي و انقلابي به اين دولت ها، شکسته ميشود.  

بستن در نمايندگي هاي جمهوري اسلامي، امروز بيش از گذشته، نيازمند جلب حمايت و پشتيباني وسيع از همه نيروهاي معترض در هر کشور، که هيچ منفعتي در سرکوب، بي حرمتي و بي حقوقي موجود در کشور خود و در  ايران ندارند، است.

فشار اين نيروهاي اجتماعي است که دولت ها، و اينجا دولت کانادا را مجبور خواهد کرد که امکانات و حضور رسمي جمهوري اسلامي را محدود کند! 

جلب اين همبستگي با اين نيروها، وظيفه عاجل امروز ماست.

 

 

تشکيلات خارج کشور حزب کمونيست کارگري حکمتيست (خط رسمي)

١۷ سپتامبر ٢٠١٦