حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

 

توطئه جمهوری اسلامی و همکاری دولت اقلیم

 

 

اخیرا جمهوری اسلامی به بهانه تحرکات نظامی حزب دمکرات کردستان ایران در منطقه، به بهانه دنبال کردن آنها در کردستان عراق و حفظ امنیت مرزها، علاوه بر گسترش دستگیری ها در شهرهای کردستان، با لشکرکشی و استقرار نیرو در مناطق مرزی کردستان ایران، میلیتاریزه کردن هر چه بیشتر این مناطق، مناطق مرزی و چندین روستا در کردستان عراق را نیز توپ باران کرده و خسارات زیادی به مردم محروم منطقه زده است. این لشکر کشی نیروهای رژیم و میلیتاریزه کردن کردستان عملا زندگی و معیشت بخش اعظم مردمی که در مناظق مرزی به شغل کوله بری اجناس مشغولند را غیر ممکن کرده است. حملات نظامی و توحش نیروهای رژیم تاکنون قربانیان زیادی از مردم کردستان عراق و ایران گرفته است.  

در ادامه مذاکرات قبلی فرماندهان سپاه پاسداران و نمایندگان جمهوری اسلامی با اتحادیه میهنی، بارزانی و دولت اقلیم در ایران و پس از بمباران مناطق مرزی مجددا هیئتی از جانب اتحادیه میهنی، به ریاست برهم صالح از مسئولین اصلی اتحادیه مینهی، و هیئتی از جانب دولت اقلیم، به ریاست کریم سنجاری از جریان بارزانی، در تهران با علی شمخانی دبیر "شورای عالی امنیت ملی" دیدار کرده اند. در این دیدارها نمایندگان جریان بارزانی و طالبانی و دولت اقلیم به جمهوری اسلامی تعهد داده اند که مانع حضور اپوزیسیون جمهوری اسلامی در خاک ایران شوند. همزمان هم اتحادیه میهنی و هم جریان بارزانی احزاب اپوزیسیون جمهوری اسلامی در کردستان عراق را رسما ملاقات کرده و ممنوعیت هر نوع مبارزه مسلحانه و استفاده از خاک کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی را به انها اعلام کرده اند. 

مستقل از معامله و بند و بستهای تاریخی و همیشگی اقلیم کردستان عراق و احزاب بارزانی، طالبانی و گوران و اسلامیها با جمهوری اسلامی، قلدری و شاخ و شانه کشیدن جمهوری اسلامی در این دوره هشدار دهنده است. گوش به فرمان بودن احزاب ناسیونالیست کرد به دولتهای منطقه و مشخصا ترکیه و جمهوری اسلامی، طبیعتا یک پای این ماجرا است. با اتکا به این همکاری احزاب ناسیونالیست در کردستان عراق و دولت اقلیم است که جمهوری اسلامی جرات میکند قلدرمنشانه دست به تهدید نیروهای اپوزیسیون مستقر در خاک کردستان عراق زده و رسما اعلام کند که این نیروها هر جا باشند در امان نخواهند بود. همزمان بیشرمانه اعلام کنند از بمباران روستاهای مناطق مرزی، از به خاک و خون کشیدن زندگی مردم بیگناه منطقه ابایی ندارند. 

حزب حکمتیست (خط رسمی) توحش جمهوری اسلامی، حمله به مردم محروم کردستان عراق و توپ و خمپاره باران آنها، لشکر کشی به مناطق مرزی ایران و میلیاریزه کردن این مناطق و همزمان تهدید نیروهای اپوزیسیون در کردستان عراق را محکوم کرده و یکبار دیگر مخاطرات بند و بست و معامله هر روزه احزاب ناسیونالیست کرد در اقلیم کردستان با دولتهای مرتجع منطقه از اسرائیل و عربستان و قطر تا ترکیه و ایران، تاثیرات این  بند وبستها بر فضای کردستان ایران و زندگی مردم، بر موقعیت اپوزیسیون جمهوری اسلامی در کردستان عراق، نگرانی خود از سرنوشت اپوزیسیون جمهوری اسلامی و خطر معامله و بند و بست احزاب ناسیونالیست کرد و جریانات اسلامی که همگی در دولت اقلیم کردستان جمع شده اند با جمهوری اسلامی را گوشزد میکند.  

دولت اقلیم و احزاب ناسیونالیست کرد در عراق در کنار جمهوری اسلامی مسئول هر توطئه و جنایتی علیه مردم بیگناه  و علیه نیروهای اپوزیسیون ایرانی در خاک عراق است.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

 ۲۰ اوت ۲۰۱۶