بازگشایی گیت اسلام سیاسی با نمایش جنون جنسی

 

 

آسو فتوحی

 

ترکیه از سال ۱۹۸۷ در تب و تاب الحاق به اتحادیه اروپا بسر می برد و دولت ترکیه انتظار داشت این تب و تاب با بستن سدی در مقابل سیل فراریان جنگ به اروپا به پایان برسد. اما تحولات خاورمیانه، کمرنگ شدن نقش امریکا در این تحولات، دست بالا پیدا کردن قطب روسیه و متحدینش در منطقه، امکان دیگری را در مقابل دولت اردوغان قرار داد. بخصوص بعد از دلسرد شدن اردوغان از ادامه ایفای نقش "بشریت متمدن" و ورود به اروپا، ترانسفورمرهای دولت اسلامی ترکیه دیگر آب را از سرگذشته می بینید و با شتاب به دامان واقعیت تاریخی خود برمیگردند. تصویب قوانین جدید در ترکیه در کنار نزدیکی ترکیه به محور روسیه- ایران- سوریه بخشی از این بازگشت است.

چندی پیش، پس از کودتا، ارودغان اعلام کرد که اگر مردم اش خواستار اعدام باشند مجازات اعدام به احکام دولتی و قضایی کشور برخواهد گشت. اردوغان با پرچم تکه پاره شده و دروغین دمکراسی غربی اعلام کرد زمانیکه اعدام خواست مردم است دولت به آن "احترام میگذارد حتی اگر این به معنی منتفی شدن عضویت ترکیه در اروپای واحد است. اخیرا هم ممنوعیت برقراری رابطه جنسی با افراد زیر ۱۵ سال از طرف دولت ترکیه لغو شد و اعلام شد بزودی قانون آزادی تجاوز جنسی به کودکان "در صورت رضایت خودشان " را تصویب و از چند ماه دیگر به اجرا در خواهند آورد.

مجازات اعدام و تجاوز جنسی به کودکان و هزاران قانون عصر حجری دیگر جزء لاینفک اسلام و شریعت بوده و اکنون دولت اسلامی ترکیه قرار است برای رسیدن به مقصد اصلی آنرا به قانون تبدیل کند. 

اعدامها قرار است مانند دوره سرکوب انقلاب ۵۷ ایران توسط ضد انقلاب و به نام دقاع از انقلاب در سالهای ۶۰ هر صدای اعتراضی را بعنوان ضدیت با "حکومت منتخب مردم"، اسلام، خیانت و .... در خون خفه کند و لغو ممنوعیت رابطه جنسی با کودکان زیر ۱۵ سال قرار است اعلام کند در ترکیه حکومت کثیف اسلامی برقرار است و منتظر تعرضات بعدی به حقوق مدنی و اجتماعی باشید.

اعلام کرده اند "برقرای رابطه جنسی با کودکان با انتخاب آزادانه خود" آزاد خواهد شد. این قانون در مورد تحقق "حق انتخاب" کودکان نیست، برعکس قانونی کردن و رسمیت دادن به تجاوز جنسی به کودکان است. کدام انتخاب آزاد از جانب کودک؟ کدام کودکی "انتخاب" میکند که مورد تجاوز جنسی قرار گیرد؟  کودکی که زیر انواع سنتهای عقب مانده و ارتجاعی و اسلامی خفه شده، کودکی که در هراس از طرد شدن در خانواده و جامعه به هر "انتخابی" آری میگوید؟ کودکی که نه امکان و نه جرات مقابله با دستورات پدر و مادر و قوانین و سنتهای ارتجاعی و ضد بشری مذهبی را دارد؟ کدام کودکی با انتخاب خود قبول کرده که او را سلاخی جنسی کنند؟ این کدام "انتخاب آزادی" است که من دختر را به عنوان کنیز و آشپز و یا مسئول حقیرانه ترن کارهای اجتماعی به جامعه معرفی میکند؟ یا نقش والای من را در رفع و رجوع نیاز پدوفیلها با اسم شوهر یا هر چیزی به جامعه معرفی کند؟ این کدام انتخاب آزادانه ای است که من دختر را از همه امکانات و تفریحات و نیازها منع میکند؟ دختر بچه هایی که قرار است از این به پس "با رضایت خودشان" مورد تجاوز قرار گیرند قربانیان قوانین و احکام و سنتهای اسلامی اند. این را "انتخاب آزادانه" خود کوک نام نهادن طنز تلخی است در مورد آینده و تاریخ سیاه و وحشتناک زندگی کودکان تحت حکومت اسلامی ترکیه.

پشت لفاظی "انتخاب" مردم در بازگشت حکم اعدام و "انتخاب" کودکان زیر ۱۵ سال در سلاخی جنسی شدن یک واقعیت تلخ خوابیده است.  واقعیت عبور دادن جامعه از یک گیت ارتجاعی و قرون وسطایی و ورود آن به شاهراه برقراری حکومت اسلامی است. هدف پشت این فتوا ها از جانب جمهوری اسلامی ترکیه هموار کردن راه برای عروج ارتجاع اسلامی در ترکیه است. ارتجاعی که محصول کثافت و دعوای قدرت و تقسیمات جدید منطقه ای بین دول متخاصم و مدعی سهم خواهی در خاورمیانه است.

این نمایش تصویب یا لغو یک قانون در جامعه ترکیه نیست بلکه نشانه های حمله ای وسیع و افسار گسیخته از جانب دولت اسلامی در ترکیه است. این نشانه قدرت گرفتن پرچم ارتجاعی دیگری برای به خاک و خون کشیدن جامعه است. در حاکمیت مطلق قرار گرفتن دولت و جریانات دست راستی برای به تمکین و ارعاب و سکوت کشاندن اکثریت جامعه، نشانه قدرقدرتی و گستاخی راست و ارتجاع حاکم برای پس گرفتن هر اندازه آزادی و رفاه در ترکیه است. نشانه تعرضی وسیع به کمونیستها و آزادیخواهان، فعالین حقوق بشر، جنبش زنان و مبارزان رفع تبعیض، جوانان رادیکال و کودکان و فعالین و نهادهای کارگری است.

همه آزادی خواهان و فعالین حقوق مدنی و اجتماعی دنیا باید تعرض به کرامت و حرمت انسان و به بردگی جنسی و جسمی کشاندن انسان ها را محکوم کنند و در برابر این توحّش سد ببندند.

تعرضی که به صف و جنبشی عظیم برای مقابله نیاز دارد. جنبشی در دفاع از آزادی، برابری، رفاه، در دفاع از حرمت و کرامت انسان، جنبشی علیه تعرض به حقوق انسانی آحاد جامعه و به بردگی کشیدن آنها. فقط چنین جنبشی توان سد بستن در برابر این توحش را دارد.

 

۲۱-۰٨-۲۰۱٦