تشکيلات خارج کشور حزب حکمتيست (خط رسمي)

 

به طبقه کارگر در فرانسه و مدافعين اين طبقه

 

 

رفقاي عزيز

 اراده شما براي مقابله مستقيم عليه تصميم دولت اولاند به تغيير در قانون کار، تا کنون موجي از اميد و حمايت طبقه کارگر اروپا را با خود به همراه داشته است و سرها را به سمت شما چرخانده است.

مبارزات طبقه کارگر فرانسه در به تصويب رساندن ۳۵ ساعت کار در هفته، ۱۱ ساعت استراحت ممتد بين هر دو روز کار و ۳۵ ساعت استراحت ممتد در هر هفته، از جمله پيشروي هاي اساسي طبقه کارگر عليه بورژوازي در قرن ۲۱ است. چنين دستآوردهايي باعث افتخار طبقه کارگر در سراسر جهان است. و امروز نيز مبارزه جاري شما از پشتيباني کارگران کشورهاي ديگر برخوردار است.

سرمايه داران و دولت هايشان دائما و بي وقفه سعي بر اين دارند که عملکرد نظامشان در بوجود آوردن ارتش ذخيره کار را پنهان کنند، و به اين ترتيب به تفرقه ميان کارگران و پايين آوردن سهم شان از کل توليد در جامعه دامن زنند. ميدياي آنها نيز بي شرمانه بلندگوهايش را بکار گرفته تا اراجيفي چون "زندگي آسوده کارگران در فرانسه" و "حق کارفرمايان در بيکار سازي کارگران" و غيره را نعره زنند تا سرمايه داري و حرکت کور آن بدنبال سود را از ديده ها پنهان سازند. تغييراتي که در قانون کار در فرانسه در دستور است، خود يکي ديگر از روش هاي تحميل رياضت اقتصادي و انداختن بار بحران سرمايه بر دوش کارگران است.

با وجود تمام تلاش سخيفانه بورژوازي و پرده ساتري که ميديا پهن کرده است تا مبارزه شما را هرچه بيشتر سانسور کند، هم طبقه اي هاي شما در کشورهاي ديگر بدقت مبارزات شما را دنبال مي کنند. اين مبارزه تنها محدود به فرانسه و امري فرانسوي نيست و تاثيراتي بمراتب بين المللي دارد. همانگونه که بورژوازي فرانسه حمايت طبقاتي جهاني خود را دارد، شما نيز تنها نيستيد و از پشتيباني و همبستگي کارگران در سراسر دنيا برخورداريد.

واضح است که دولت فرانسه حاضر نيست به آساني دست از اين تصميم خود بکشد، و بايستي آنچنان تحت فشار قرار گيرد تا مجبوربه پذيرفتن يک عقب نشيني کامل شود. براي اعمال چنين  فشاري، همبستگي طبقاتي با مبارزه شما نيز، مسلما امري حياتي است. ما با سازمان دادن اعتراضات و هر آنچه در توان داريم  براي اعمال فشار بر دولت فرانسه وارد عمل خواهيم شد تا شکست را بپذيرد و تمامي تغييرات را در قانون کار ملغي اعلام کند. ما تمامي کارگران و تشکلات کارگري را فرا مي خوانيم تا با استفاده از هرگونه امکاناتي که در اختيار دارند، همبستگي شان را از اعتراضات و اعتصابات سراسري شما ابراز کنند.

بي شک پيروزي شما در عقب راندن دولت فرانسه و ملغي کردن تمامي تغييرات در قانون کار، يک پيروزي براي ما و کارگران تمامي کشورهاست.

 

زنده باد همبستگي بين المللي

طبقه کارگر

تشکيلات خارج کشور حزب حکمتيست (خط رسمي)

۲۷ مه ۲۰۱۶