پیش به سوی اول مه!

اطلاعیه تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست (خط رسمی)

 

 

اول مه روز قد علم کردن طبقاتی کارگران بعنوان یک طبقه اجتماعی است. روزی که طبقه کارگر در همه جهان، از مراکز بزرگ کارگری تا کارگاه ها و معادن و در بخشهای خدمات و بیمارستان ها و در محل های کار و زندگی، دور هم جمع میشوند، این روز را جشن میگیرند، دست در دست هم میگذارند و اعلام می کنند که نظام سرمایه داری نظامی واژگونه است و باید جهان را بر قاعده اش نشاند.

در هیچ دوره ای از تاریخ حیات انسان به اندازه دوران معاصر، سطح امکانات رفاهی، تکنولوژی و انباشت ثروت در دنیا بالا نبوده است. در هیچ دوره ای اما، شکاف عظیم طبقاتی و محرومیت بشر از آنچه که خود خلق کرده، به میزان امروز عمیق نبوده است. سال گذشته  شاهد ادامه وسیعترین تعرض  بورژوازی به سطح معیشت طبقه کارگر از آمریکا و انگلیس و فرانسه تا چین و ژاپن و ایران و هند و ...، بودیم؛ شاهد ادامه موج اخراج و بیکارسازی ها، زدن حداقل دستمزد و امکانات و دستاوردهائی بودیم که این طبقه در طول چند صد سال تلاش و مبارزه بدست آورده بود. همزمان دول غربی بیلیاردها دلار از فروش تسلیحات نظامی به متحدین مرتجع خود در خاورمیانه، سود به جیب زدند؛ بازار گرم فروش اسحله، رکورد را در تمام سالهای گذشته شکست.

سال گذشته، سال سرازیر شدن سیل میلیونی جنگ زده گان  و فراریان از جهنم خاورمیانه به سمت اروپا بود. سال عروج دست راستی ترین گرایشات فاشیستی در اروپا بود. سالی که جهان با خطر نا امنی سینه به سینه شد. بحران خاورمیانه، که محصول مستقیم دخالت های میلیتاریستی و ضد بشری بورژوازی غرب و متحدین منطقه ای آن است با ادامه حملات تروریستی داعش و گروه های مشابه در خیابانهای استانبول و بروکسل و پاریس و لندن، عملا بی ثباتی و ناامنی موجود در خاورمیانه را به اروپا وصل کرد. امروز بحران امنیت همان اندازه در خاورمیانه صورت مسٸله است که در جوامع غربی!

از طرف ديگر، افشای پرونده پولشویی در پاناما، قائم کردن ترلیونها دلار ثروت سوپرسرمایه داران دنیا و سوء استفاده مستقیم و بلاواسطه مالی دهها هزار نفر از روسای دولتی جهان، از وزیر وزرا تا فلان نخست وزیر و وکیل مجلس، تنها گوشه ای از کثافات دنیای سرمایه را بر ملا میکند. ثروتی که میتواند به بسیاری از مشقات میلونها نفر، فقر و محرومیت آنها خاتمه دهد. این تعرض افسار گسیخته با بوق و کرنا و به کمک ماشین عظیم میدیای نوکر، به اسم، نجات اقتصاد ملی و به نام مردم و کارگر و انسان ستمدیده، از جانب هارترین و ضدکارگری ترین جناحهای بورژوازی در مقام دولت و به اسم منفعت عموم پیش برده شد.

بورژوازی، امروز در سراسر جهان، علیه منافع مشترک انسانها، با دامن زدن به تعصبات کور ملی، مذهبی و قومی و با ادامه جنگهای صلیبی به حیات خود ادامه می دهد. برای ما نیز، اول مه روز اتحاد و همبستگی طبقه کارگر در سراسر جهان علیه سرمایه، روز اعلام کیفرخواست این طبقه علیه کار مزدی و بردگی این طبقه است. اول مه روز اتحاد جهانی طبقه کارگر، روز به اهتزاز در آوردن پرچم طبقاتی ما با شعار"کارگران جهان متحد شوید"، است. طبقه کارگر راهی جز به میدان آمدن و دست بردن به قدرت خود برای تعیین تکلیف نهایی و قطعی با دشمنان طبقاتی اش، با دول بورژوایی و طبقه حاکم، ندارد. قدرتی که در کار و تولید خوابیده است، قدرتی که اگر به حرکت در آید میتواند جهانی را فتح کند، قادر است نه تنها حملات روزمره به معیشت و کار خود را عقب بزند، که ریشه ناامنی، فاشیسم، ناسیونالیسم، میلیتاریسم، تروریسم، استثمار و ستم را برای همیشه بخشکاند و جهانی آزاد و برابر برای همگان بسازد. طبقه کارگر تنها با پرچم کمونیسم و با گرد آمدن در حزب کمونیستی اش میتواند پرچم انقلاب کارگری را برافرازد و این دنیای وارونه را از قاعده بر زمین بگذارد.

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست (خط رسمی)، همراه با طبقه کارگر در اروپا، در راهپیمایی ها، مراسمها و گردهمایی های سالانه به مناسبت اول مه، فعالانه شرکت خواهد کرد و همگان را به پیوستن به این صف طبقاتی فرا میخواند.

 

زنده با اول مه!

زنده باد اتحاد و همبستگی جهانی طبقه کارگر!

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست (خط رسمی)

۱۵ آوریل ۲۰۱۶