تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی) – واحد بلژيک

 

اجازه ندهید

خطاب به مردم آزادیخواه و طبقه کارگر در اروپا؛

 

 

حسن روحانی رئیس جمهور رژیم اسلامی با دعوت سران هیئت حاکمه بلژیک قرار است اواخر ماه مارس امسال به بروکسل "تشریف فرما" شود. برای اکثریت مردم محروم ایران اما، این نوع روابط دول غربی با جمهوری اسلامی که بیش از سه دهه است طعم اختناق، سرکوب، بیکاری، و قلع و قمع ابتدایی ترین آزادی های سیاسی را چشیده اند، از قبل معلوم و معرفه است. میخواهند چهره خوشخیم و آبرومندی از جمهوری اسلامی را اینبار با قبولش در کلوپ "جامعه جهانی" به خورد افکار عمومی در غرب، بدهند. میخواهند صدای خشم و اعتراض میلیونها انسان در ایران را اینگونه خفه کنند. دولت بلژیک هم مانند دول فرانسه و ایتالیا با ایستادن در کنار جمهوری اسلامی بعنوان سدی در برابر مطالبات رفاهی طبقه کارگر ایران، در مقابل رهایی و برابری زنان، بر روی کیفر خواست اکثریت مردم محروم ایران علیه رفسنجانی ها، خامنه ای ها و روحانی ها خاک میپاشد.

جمهوری اسلامی با تکیه بر حمایت دولت های غربی، تلاش میکند دور دیگری از بازسازی سرمایه، به بهای تباهی روحی و فیزیکی کامل طبقه کارگر ایران، به بهای گسترش فقر، و محروم نگاه داشتن  و محروم تر کردن نسل های دیگری از مردم  ایران برای دسترسی به کمترین روزنه ای از آزادی، را سازمان دهد. در ایران تحت حاکمیت آقای روحانی، مزد ماهانه کارگر به ۲۰۰ یورو هم نمیرسد. منحنی بیکاری روز به روز بالاتر  میرود و برخورداری از بیمه بیکاری مکفی، یک رویاست. اعتصاب تشکل و تحزب ممنوع است و مجازات به همراه دارد. اخراج، دستگیری، زندان و شکنجه رهبران کارگری ابزار همیشگی دولت ایران برای جلوگیری از رشد اعتراضات و اعتصابات کارگری بوده است. این رژیم به سرکوب و گسیل نیروهای انتظامی به محیط کار معروف است. طبق گفته های خود سران این رژیم، اعتصاب جزو گناهان کبیره است. رهبران و فعالین کارگری در ایران از تماس با رسانه ها و نهادهای بین المللی برای بازگویی بی حقوقی و وضعیت غیر انسانی کار و زندگی خود محروم اند. خفقان شدید در ایران مانع بزرگی در انعکاس مبارزه و مطالبات کارگران ایران به خارج از محیط کارخانه است. در دولت اعتدال، آمار اعدامها سر به فلک کشیده است. زنان کماکان نصف مردان و جزو احشام اند. آپارتاید جنسی بیش از سه دهه است که قانون حاکم بر زندگی نصف جامعه است. آزادی بیان و تشکل و فعالیت سیاسی احزب ممنوع است و مجازات اعدام دارد، به این لیست میتوان افزود اما همینقدر کافی است تا ثابت کرد که کارنامه جمهوری اسلامی سرشار از تجاوز به حقوق انسان است. این رژیم را بخاطر همه این سبعیت اش باید محکوم کرد.

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست (خط رسمی)، از افکار عمومی در اروپا، از اتحادیه ها و احزاب کارگری، از جبهه آزادیخواهی و نهادهای انسان دوست میخواهد که در اعتراض به سرکوب و بی حقوقی اکثریت مردم محروم ایران توسط رژیم اسلامی، در دفاع از مبارزاتی که همین امروز بر سر معیشت، رفاه، آزادی و برابری در ایران در جریان است، با زیر فشار گذاشتن دولت بلژیک و سایر دول غربی، مانع چنین بند و بست هایی با جمهوری اسلامی شوند. بگذار طبقه کارگر و جبهه آزادیخواهی در ایران اینبار تنها نمانند و روی حمایت بین المللی شما حساب باز کنند. در شرایطی که بورژوازی غرب و جریانات مختلف اپوزیسیون ایران، بهترین و مناسبترین آلترناتیوشان جمهوری اسلامی است، شما نیز از طبقه کارگر ایران و مبارزات بر حق رهبران آن، از کشمکش و جدال جبهه مساوات طلبی علیه ارتجاع و بورژوازی، با تمام قوا حمایت کنید. اجازه ندهید به نام شما برای رژیمی ضد کارگر، دیکتاتور، ضد زن، ضد آزادی و سعادت بشر آبرو بخرند.

علیه سفر روحانی به بروکسل و حمایت بیشرمانه دولت بلژیک از یکی از مستبدترین دولتهای قرن، يک میتینگ اعتراضی در بروکسل فراخوان داده شده است. حزب حکمتیست ضمن اعلام حمایت از این میتینگ اعتراضی، طبقه کارگر بلژیک، احزاب کمونیست، اتحادیه های کارگری و جبهه آزادیخواهی و برابری طلبی در این کشور را فرا میخواند که همراه ما و در اتحاد و همبستگی با طبقه کارگر ایران، علیه جمهوری اسلامی و دولت بلژیک از این میتینگ اعتراضی حمایت و در آن شرکت کنند.

 

 

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی) – واحد بلژيک

۱۸ مارس ۲۰۱۶