گزارشي از مراسم روز جهانی زن

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی) - واحد نروژ

 

 

امروز سه شنبه، ٨ مارس ۲۰۱٦ برابر با ۱٨  اسفند ۹٤ به مناسبت روز جهانی زن، مراسم گرامیداشتی از ساعت ٦ بعد از ظهر تا ٨ شب در میدان کارگر شهر اسلو برگزار شد.

این مراسم که به فراخوان کمیته هشت مارس نروژ و همچنین بسیاری از سازمان ها، احزاب و نیروهای مترقی و آزادیخواه انجام گرفته بود با حضور گسترده طیفی از مردم آزادیخواه و برابری طلب همراه شد.

در این مراسم، از طرف کمیته هشت مارس نروژ سخنرانی هایی ایراد شد که سخنرانان ضمن تأکید بر اهمیت و جایگاه هشت مارس، خواست های برابری طلبانه و رفع هر نوع تبعیض و ستم بر زن و از بین بردن نابرابری های اقتصادی، اجتماعی و .. را یادآور شدند. همچنین سخنرانان در میان صحبت های خود به وضعیت اسفباری که میلیون ها آواره جنگ زده از خاورمیانه را مجبور به فرار کرده، پرداختند و متذکر شدند که بخش عظیمی از این آوارگان را  زنان و کودکانی تشکیل می دهند که هیچ نقشی در شرایطی که به آنها تحمیل شده است را نداشته اند و باید از هیچ کمکی در حق آنان دریغ نکرد.

 در ادامه نیز یکی از سخنرانان مشخصا به وضعیتی که در پنج سال اخیر کشور سوریه را به مرز نابودی کشانده است پرداخت و بار دیگر نقش و اهمیت و همدلی مردم آزادیخواه و صلح طلب اروپا را  در کمک کردن به قربانیان اصلی جنگ در سوریه یادآور شد.

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست (خط رسمی) - واحد نروژ، به همراه ده ها نفر از  زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب در این مراسم حضور داشتند. فعالین و کادرهاي حزب با در دست داشتن پلاکارد و پوسترهایی به مناسبت هشت مارس، همراه با جمعیت حاضر مسیر میدان کارگر به سمت خیابان پارلمان را راهپیمایی کردند. همچنین در طول مسیر شعارهایی با مضمون "شش ساعت کار روزانه کافی است"، "کاربرابر، دستمزد برابر و محیط کار برابر" و ده ها شعار رادیکال دیگر نیز سر داده شد. نهایتأ تظاهرات کنندگان با برگشتن به محل اصلی تجمع خود در میدان کارگر به کار خود پایان دادند.

  

زنده باد هشت مارس روز جهاني زن

زنده باد سوسياليسم

 

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست (خط رسمی) - واحد نروژ

٨ مارس ۲۰۱٦ برابر با ۱٨ اسفند ۹٤