پیش نویس آئین نامه کنگره هشم حزب

پیشنهاد دهنده: کمیته رهبری

 

 

 ١- هیات رئیسه کنگره از طرف کمیته رهبری به کنگره معرفی خواهند شد. در هر اجلاس یک نفر از هیات رئیسه، ریاست کنگره را برعهده خواهد داشت.

٢- تمام تصمیمات با اکثریت نسبی آراء نمایندگان تصویب میشود.

٣- رای گیری در کنگره، بجز در انتخابات کمیته مرکزی، علنی است. شمارش دقیق آراء در رای گیری های علنی در مواقعی که تفاوت رای های موافق و مخالف عیان است ضروری نیست. در صورت نزدیک بودن رای های مخالف و موافق، به تصمیم رئیس و یا با پیشنهاد ٢ نفر از نمایندگان آراء شمرده میشود.

٤- در طرح هر قطعنامه و قرار و پیشنهاد موافق و مخالف به تعداد مساوی صحبت میکنند. ارائه دهنده هر قطعنامه مرکب (مبحث اصلی) یک نوبت در پایان بحث برای جمعبندی مبحث خواهد داشت. ارائه دهندگان قطعنامه های ساده و قرارها نوبت جمعبندی نخواهند داشت.

۵-  برای اظهار نظر در کنگره٬ از میان کسانی که نوبت گرفته اند، در صورتی که به هرکس کمتر از ٥ دقیقه وقت برسد، سخنرانان به تعداد لازم به قید قرعه تعیین میشوند.

٦- کفایت مذاکرات به پیشنهاد هیات رئیسه و یا دو نفر از نمایندگان به رای گذاشته میشود.

٧- کنگره تنها به مباحث و پیشنهاداتی میپردازد که از قبل بطور کتبی در اختیار کنگره قرار داده شده باشند و کنگره ورود آنها را به دستور تصویب کرده باشد. هیچ قرار و طرح قطعنامه جدیدی در کنگره دریافت نمیشود و به رای گذاشته نمیشود. (تصویب استثناء بر این قاعده تنها با رای نصف بعلاوه یک نمایندگان مجاز است)

٨- گزارشات به رای گذاشته نمیشود. وقت موجود میان سخنرانان تقسیم میشود. پس از اظهار نظر سخنرانان مختلف، یک نوبت کوتاه نهایی برای توضیح بیشتر در مورد جوانب مورد بحث گزارشات به ارائه کنندگان آنها داده میشود

٩- در پایان هر اجلاس (صبح یا عصر) جمعا ۲۰ دقیقه برای اظهار نظر میهمانان و ناظرین وقت داده میشود. (جمعا چهار نوبت)

 

ترتیب جلسات

مارش انترناسیونال \سکوت به احترام جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم

گزارش انتخابات و تصویب اعتبارنامه نمایندگان کنگره/ رسمیت یافتن کنگره

سخنرانی افتتاحیه  دبیر کمیته مرکزی

تصویب آئین نامه و دستور

انتخابات کمیته مرکزی

اختتامیه