تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست (خط رسمی)

 

گزارشی از اعتراض آزاديخواهان به حضور روحاني در پاريس

 

 

همزمان با سفر ”حسن روحانی“ به اروپا و پس از ورودش به فرانسه، تجمعاتی در نقاط مختلف شهر پاریس برگذار شد. در روز بیست و هفتم ژانویه، از ساعت سه بعد ازظهر، احزاب مختلف در میدان ”جمهوری“ پاريس (پلاس رِپوبلیک) جمع شدند و اقدام به پخش اعلامیه ها و گبفتگو با مردم محل کردند. در خلال این تجمع نمایندگاني از احزاب، اتحاديه هاي کارگري و جريانات چپ و سوسياليست  فرانسوي و ايراني به ایراد سخنرانی پرداختند و جمهوری اسلامی را به جرم بيش از سه دهه جنايت در حق مردم ايران و تعرض مداوم به سطح معيشت طبقه کارگر و سلب هر گونه آزادي احزاب و تشکل هاي غير دولتي، محکوم کردند. شعارهایی نیز از سوی تظاهر کنندگان به زبان های فارسی، انگلیسی و فرانسه سر داده می شد. دولت فرانسه با استقرار نیرو های پليس در اطراف میدان، کنترل تظاهر کنندگان را در دست داشت. 

در روز بیست و هشتم ژانویه نیز تجمعی در مقابل مجلس ”سنا“ برگزار شد که با ترکيب مشابهي از جريانات روز قبل در آن حضور داشتند. پلاکارد های زیادی بر دیوارها نصب شده بود که نشان دهنده گوشه ای از جنایات جمهوری اسلامی بود.

     پس از سخنرانی چند فعال سیاسی، پخش اعلامیه های مختلف و دادن شعار به سمت مجلس سنا تجمع بدون تنش خاصی پایان یافت. لازم به ذکر است که این تجمع قرار بود در مکانی به نام ”ان ولید“ انجام شود که نزدیک به کاخ الیزه، محل اقامت آقای روحانی، بود. اما یک روز قبل از تجمع، مجوز حضور تمامی فعالین سیاسی در این مکان لغو شد و به ناچار مقابل مجلس سنا به عنوان مکان جایگزین پیشنهاد شد. 

در هر دو روز تظاهرات اعضا و کادرهاي حزب حکمتیست (خط رسمی) نیز حضوری فعال داشته و ضمن پخش اطلاعيه تشکيلات خارج کشور حزب در اين رابطه به بحث و گفتگو با حاضرین در تظاهرات پرداختند.  

ما در اطلاعيه رسمي خود اعلام کرده بوديم که: ”تلاش امروز پاريس براي پهن كردن فرش قرمز زير پاي روحاني براي بسرانجام رساندن وظيفه اي كه خميني و دولت هاي مختلف جمهوري اسلامي ايران قادر نشدند آن را به پايان برسانند، جانوري است كه مرده بدنيا آمده است. مردم ايران نتيجه همه انواع دولت هاي ”سازندگي“ رفسنجاني، ”اطلاحات“ خاتمي، حکومت مستضف پناه احمدي نژاد، جنبش سبز، جامعه اعتدال و تدبير روحاني، را ديده اند و مزه ابراز وجود و حاكميت همه شان را چشيده اند. هم اکنون به صف احزاب اپوزيسيون بورژوايي جمهوري اسلامي و پرو رژيمي نگاه کنيد. به راديو تلويزيون هايي نظير بي بي سي توجه دهيد. همه شال و كلاه كرده اند و  ميخواهند قدرت ما و اميد و دنياي ما را به سايه برانند. از قدرت ما و از آنچه که ما ميتوانيم بوجود آوريم وحشت دارند. هر روز سعي ميکنند بقبولانند که افقهاي مقابل جامعه راه حل انها و رهبري جامعه يکي از مهره ها و راهكارهاي آنان است.“ 

امروز شکست سياست ”گشايش اقتصادي و سياسي“ دولت اعتدال آقاي روحاني براي همگان آشکار شده است؛ هم اکنون ”در حکومت ايشان است که ميليونها نفر زير خط فقر زندگي ميکنند، که هفت ميليون کودک کار وجود دارد؛ پرداختن يا بالاکشيدن مزد کارگران، تعيين سهم يا ابعاد محروميت مردم از بهداشت و مسکن و سوادآموزي، با ايشان است. ايشان است که بودجه حوزه هاي علميه قم، سپاه و بسيج و نهادهاي سرکوبگر را تعيين ميکند و ميپردازد. ايشان است که دارد افغانستاني هاي ساکن ايران را پاکسازي قومي ميکند، آپارتايد جنسي و قومي را در جامعه در ميان شهروندان دامن مي زند، بزور حجاب سر زنان ميکند. ايشان رئيس کل اين بوروکراسي ضد انساني، ضد کارگري و ضد زن در ايران است.“  

فعالين حزب حکمتيست (خط رسمي) کماکان تاکيد کردند که پايان دادن به حضور جمهوري اسلامي در خارج کشور از يکسو در گرو اعتراض احزاب سوسياليست و اتحاديه هاي کارگري در اروپا به دول غربي و از سوي ديگر اعلام هم سرنوشتي با مبارزه طبقه کارگر و جبهه آزاديخواهي و برابري طلبي در ايران عليه جمهوري اسلامي است.

 

  

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست (خط رسمی)

٣١ ژانویه ٢٠١٥