کمیته انگلستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

 

گزارشی از جلسه گفت و شنود با آذر مدرسي در لندن

 

 

 روز شنبه ٣٠  ژانویه ٢٠١٥ جلسه گفت و شنودی با موضوع ”انتخابات“ و اوضاع سیاسی ایران، از جانب کمیته انگلستان حزب حکمتیست(خط رسمی) با شرکت آذر مدرسی دبیر کمیته مرکزی حزب، در لندن برگزار گردید. پس از خوشامدگویی به شرکت کنندگان، معرفی بحث و اهمیت و ضرورت  تشکیل این جلسه از جانب بختیار پیر خضری دبیر تشکیلات انگلستان حزب، گفت و شنود در فضایی کاملا صمیمی و سیاسی شروع شد.    

در ادامه، آذر مدرسی ابتدا به بحران خاورمیانه، توازن قوای کنوني، ناکارآمدی و ضد انسانی بودن جوابهای بورژوازی غرب و کشورهای دخیل در بحران خاورمیانه و به جایگاه جمهوری اسلامی در این اوضاع  پرداخت. در بخشی از سخنان خود در متن اوضاع خاورمیانه به موقعیت جمهوری اسلامی و شرایط جدیدی که در کل منطقه ایجاد شده است و تاثیرات آن بر مبارزه طبقه کارگر و محرومان جامعه نیز اشاره کرد.    

دبیر کمیته مرکزی در سخنرانی خود ضمن اشاره به ”انتخابات در جمهوری اسلامی“ به تلاش کل جناحهای حاکم برای کشاندن مردم با حربه و سیاست های معمول و همیشگی به پای صندوقهای رای و چرایی و چگونگي آن پرداخت. وی در ادامه تاکید کرد که حزب حکمتیست علاوه بر دعوت مردم ایران به شرکت نکردن در انتخابات، آنها را به دخالت فعال در این فضا به نفع صف آزادیخواهی و در مقابل جمهوری اسلامی و کل طرفدارانش فرا میخواند.    

ایشان در ادامه همچنین اشاره کرد که در این دوره و برای جلب توجه جامعه به اهمیت ”انتخابات مجلس“ و اهمیت شرکت مردم در آن از جانب جناحهای مختلف در حاکمیت، خود جمهوری اسلامی دست روی موضوعاتی مانند مسئله زن، آزادی های سیاسی، حل معضلات اقتصادی، امنیت ، رفا و ... گذاشته است. وي گفت اینها مسائلی هستند که جامعه به آنها حساس و در میان طبقه کارگر، زنان و محرومان و نسل جوان مسئله و معظل مهمی هستند. جمهوری اسلامی قطعا جواب خود را از زاویه خود و در جهارچوب حاکمیت به این موضوعات میدهد و سعی میکند با انگشت گذاشتن بر این مسائل توجه جامعه را به اهمیت شرکت در انتخابات و طبیعتا جلب توجه آنها به جوابهای جناحهای حاکم جلب کند. 

وی تاکید کرد که کارگر و کمونیست در آن جامعه و آزادیخواهان باید تلاش کنند در کارخانه، دانشگاه و محل زندگي، با دخالتی فعال از زاویه منفعت طبقه کارگر، پاسخ روشن و قاطع خود به امر برابری زن و مرد، به آزادیهای وسیع سیاسی و امنیت جامعه در برابر تعرض جمهوري اسلامي را در مقابل اوضاع پيش رو و در برابر بورژوازي ايران داشته باشند. بايد اعلام کرد که ما نماينده واقعي آزادی و رفاه در جامعه ايران هستيم و این مسائل را محور مبارزه خود قرار میدهیم. همچنین از زاویه رفاه و امنیت و سعادت جامعه، صف خود را متحد ميکنیم و بي ربطي شعارهاي کل بورژوازی و احزاب آن از پوزیسیون تا اپوزیسیون را در تمام این سطوح نشان دهیم.   

بعد از سخنان آذر مدرسی شرکت کنندگان نیز با دخالت فعال به طرح نقطه نظرات خود در این زمینه ها و همزمان طرح سوالاتی از سخنران در مورد مسائل مورد بحث پرداختند. فایل صوتی این گفت و شنود به زودی و از طریق سایت های حزب در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

 

کمیته انگلستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

 ۳۱ ژانویه ٢٠١٥