اطلاعیه پایانی
پلنوم سی و پنجم کمیته مرکزی حزب حکمتیست (خط رسمی)

 

 

 پلنوم سی و پنجم کمیته مرکزی حزب حکمتیست در روز شنبه  ٢٦ ژوئیه ٢٠١٥ با شرکت اکثریت اعضاء کمیته مرکزی برگزار شد.

 پلنوم پس از سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم رسما شروع به کار کرد.

 دستور جلسات پلنوم عبارت بودند از:

 

·         گزارش  مهمترین اقدامات کمیته رهبری

·          دوره جدید و حزب حکمتیست

·           انتخابات

 

گزارش به پلنوم توسط آذر مدرسی دبیر کمیته مرکزی حزب ارائه شد. آذر مدرسی در مبحث گزارش ابتدا اشاراتی مختصر به اوضاع ایران بعد از توافقات اتمی و رابطه مردم و خصوصا طبقه کارگر ایران با جمهوری اسلامی و نیازهای مبرم این دوره مبارزه طبقاتی و اهمیت ایفای نقش کمونیستها و مشخصا حزب حکمتیست در این دوره کرد. دبیر کمیته مرکزی بر این اساس علاوه به گزارش اقداماتی که رهبری حزب کرده بود، به پاره ای تصمیمات کمیته رهبری در جواب به نیازهای این دوره جهت ایجاد آمادگی حزب برای جوابگویی به مسائل پیش رو پرداخت. دبیر کمیته مرکزی در این بخش از جمله به اقدامات عملی رهبری حزب برای تقویت کار حزب در ایران و تقویت تشکیلات حزب در داخل، و همزمان اقداماتی برای تقویت کار حزب در کردستان پرداخت. بعلاوه دبیر کمیته مرکزی به اقداماتی در مورد کل تبلیغات حزب در این دوره و تصمیماتی که کمیته رهبری گرفته است اشاره کرد. در ادامه اعضا کمیته مرکزی ضمن سوالات خود در این زمینه، نکاتی را در همین راستا طرح کردند.

مبحث بعدی پلنوم کمیته مرکزی، دوره جدید و حزب حکمتیست بود. دبیر کمیته مرکزی در این بخش به نتیجه مباحثات کمیته رهبری در مورد این دوره و جایگاه و نقشی که حزب ما میتواند و باید ایفا کند پرداخت. آذر مدرسی ضمن اشاره به اوضاع ایران بعد از ”توافقات هسته اي“ و نتایج آن و سیاست اعلام شده تاکنونی حزب و تاکید بر اصولی بودن آن، به وضع جریانات سیاسی مختلف از راست ناسیونالیست پرو غرب تا ناسیونالیستهای کرد و همزمان به اپوزیسیون بی افق چپی پرداخت که در دوره گذشته روی شکاف غرب و جمهوری اسلامی سرمایه گذاری کرده بودند. آذر مدرسی به اوضاع جدید و رابطه ما با جامعه و طبقه کارگر در شرایط جدید و وظایف خطیری که این دوره بر عهده حزب ما است پرداخت. دبیر کمیته مرکزی ضمن اشاراتی به روی آوری به حزب در ایران و بهبود موقعیت اجتماعی حزب، بر اهمیت جوابگویی به نیازهای ایندوره انگشت گذاشت. آذر مدرسی در بخشی از سخنان خود به اهمیت ”منشور رفاه، آزادی امنيت مردم ايران“ به عنوان پرچم مطالباتی در جنبش اعتراضی طبقه کارگر و کل صف آزادیخواهی در این دوره و در تقابل با سیاست تحمیل انتظار و سرکوب پرداخت. دبیر کمیته مرکزی همزمان به اهمیت دخالت بیشتر رهبری حزب به کار سازمانگرایانه و فراتر رفتن از تبلیغات اشاراتی کرد. ايشان در ادامه بحث خود به تصمیمات رهبری حزب در این راستا و همزمان به تمرکزهاي تبلیغی این دوره نیز اشاره کرد.

بدنبال اعضا کمیته مرکزی ضمن تاکید بر اوضاع جدید و اهمیت آمادگی حزب برای دخالت بیشتر و هدفمندتر و تلاش برای تغییر موقعیت حزب و دخالتگری بیشتر در عرصه های مختلف، به منشور آزادی و رفاه و جنبه های مختلف آن نیز پرداختند. پلنوم کمیته مرکزی ضمن تاکید بر بهبود موقعیت حزب و پشت سرگذاشتن دوره ای معین، به اهمیت تاثیر گزاری بیشتر و همزمان به اهمیت کار و اقدامات نقشه مند رهبری حزب پرداختند. پلنوم کمیته مرکزی تاکید داشت که حزب میتواند و باید در این دوره نقش شایسته خود را در تقویت صف کمونیستها در جامعه ایران و کمک به تغییر در توازن قوای موجود میان طبقه کارگر و مردم آزادیخواه در برابر جمهوری اسلامی ایفا کند.

در بند انتخابات، پلنوم ابتدا آذر مدرسی را به عنوان دبیر کمیته مرکزی و امان کفا را بعنوان معاون دبیر ابقا کرد. سپس رفقا امان کفا، ثریا شهابی، خالد حاج محمدی و فواد عبداللهی را همراه با دبیر کمیته مرکزی بعنوان کمیته رهبری در پست خود ابقا کرد.

 

 

حزب کمونيست کارگری ایران- حکمتيست (خط رسمی)

٢٦ ژوئیه ٢٠١٥