اطلاعیه دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

 

جنایات دولت ترکیه علیه مردم کردستان محکوم است

 

 در روزهای اخیر ارتش ترکیه حملات هوایی سنگینی را به مناطق شمال کردستان عراق و مناطق پایگاهی پ ک ک شروع کرده که نتیجه آن اساسا کشتار مردم بیدفاع و خسارات مالی زیاد به ستمدیدگان منطقه است.

حملات سنگین ارتش ترکیه شروع یک نبرد منطقه ای علیه نه فقط پ ک ک که اساسا علیه مردم کردستان سوریه و مناطق تحت حاکمیت حزب اتحاد دمکراتیک کردستان در شمال آن کشور است.

 دولت امریکا به دنبال توافق با جمهوری اسلامی، برای رفع نگرانی و جلب رضایت ترکیه اجازه عملی کردن این نقشه را به دولت اردوغان داده است، تا در نهایت مناطق مرزی خاک کردستان سوریه با ترکیه را رسما اشغال نظامی کرده و ادامه نقش جنایتکارانه داعش را به ارتش خود بسپارد. اقدامات جنایتکارانه دولت ترکیه که دیروز توسط داعش در کردستان سوریه دنبال میشد، با مقاومت وسیع نظامی مردم این منطقه به کمک حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه٬ در نبردی طولانی سد شد. آن زمان نیز دولت ترکیه عملا به پشت جبهه نیروهای داعش تبدیل شده بود. امروز این پروژه رسما و علنا توسط دولت ترکیه و در توافقی اعلام نشده با دولت آمریکا دنبال میشود.

دولت ترکیه در تلاش برای ایفای نقش در منطقه و به عنوان یکی از بازیکنان آن است. برای پیش برد چنین نقشی٬ بعلاوه در تلاش است که هر نوع فضای اعتراضی در خود ترکیه و هر صدای مخالفی را هم ساکت کند. حمله به مخالفان خود در ترکیه٬ خانه گردی و فضای پلیسی و دستگیری صدها نفر از مخالفان سیاسی خود به بهانه مبارزه با داعش، مبارزه با پ ک ک و تحریکات ناسیونالیستی٬ همگی در خدمت این سیاست است.

دفتر کردستان حزب حکمتیست این حملات جنایتکارانه و کشتار مردم بیدفاع در شمال کردستان عراق واهداف شوم تعرض به مردم در کردستان سوریه و اشغال مناطق آنها را محکوم کرده و همه را به اعتراض به دولت جنایتکار ترکیه فرا میخواند.

 

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

اول اوت ٢٠١٥