مدافعین قاتلان فرخنده در مجلس افغانستان نشسته اند

 

 

خبر زجر کش شدن فرخنده دختر افعانستانی  که قربانی  "جریحه دار شدن احساسات" مردان مسلمان و مومن در افغانستان به بهانه "بی احترامی به قرآن" شد و در مقابل چشمان پلیس کابل با قصاوتی باورنکردنی به قتل رسید  و به آتش کشیده شد جهانی را در خشم و اندوه غرق کرد.  

چهره‌ خونین فرخنده نماد زن رنج کشیده تمام زنان افغانستانی و زنان قربانی ارتجاع مذهب و مردسالاری‌ است. این درنده خویان وحشی در اوج بدبختی و فلاکت و فقر در جهالتی کور و منگ و مسخ شده دست به جنایتی زدند که هیچ حیوانی باهم‌نوعش چنین نمی‌کند. 

این جنایت دستجمعی و ابعاد خشونت و وحشی گری چنان عمیق و تاثرآور بود که افعانستان را به لرزه در آورد. اگرچه مسأله خشونت علیه زنان در کشوری مانند افغانستان و کشورهای اسلام زده چیز غریبی نیست اما این‌همه سبعیت و درنده‌خویی وجدان هر انسانی را به درد آورد. موج گسترده ای از تظاهرات و اعتراضات را در کابل و سایر نقاط جهان براه انداخته است. معترضین خواهان محاکمه قاتلان فرخنده اند.  

در حالیکه وکلای مدافع قاتلان در مجلس و دستگاه قضایی و پلیسی و حاکمیت نشسته اند، نماینده مجلسی که سوزاندن قران را جرم  و مستوجب مجازارت می دانند و تنها آنهم زیر فشار اعتراضات گسترده مخالف "افراط" در مجازارت فرخنده است، پلیس و مسولین و مامورین و سیستمی که خانواده فرخنده را برای زدن برچسب بیمار روانی تحت فشار قرار میدهند، قانون و سیستمی که اعتراض و انتقاد به مذهب در هر شکل و سطحی را ممنوع، غیراخلاقی، و غیرقانونی میکند، همه و همه وکلای مدافع قاتلان بی رحم فرخنده اند. باید گریبان همه قاتلان و عاملین اصلی آنها در دستگاه پلیس و سیستم قضایی و حقوقی و اداری و حکومتی را گرفت.  

قاتلان فرخنده در حفاظت از ارزشهایی جنایت کردند که ارزش های سرتاپای دستگاه حاکمیت در افغانستان است. این جانوران ماموران اجرای احکامی هستند که صادر کنندگان آن در مجلس و مسجد و در حکومت نشسته اند.  باید گریبان همه قاتلان را گرفت. زنان تنها زمانی از خشونت در امان خواهند بود که مذهب و قوانین ضد انسانی آن را برسرشان خراب کنند و بساط دین و مذهب برچیده شود. باید زمین را زیر پای اوباش و عاملین خشونت و قوانین بربریت به لرزه درآورد. 

حزب حکمتیست در جدال با قاتلان فرخنده از متهمین ردیف اول تا آخر خود را در کنار همه کسانی میداند که این توحش و آدم کشی را بی قید و شرط محکوم میکنند و برای کوتاه کردن دست مذهب و اسلام از زندگی خصوصی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی جامعه مبارزه میکنند.

 

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

٢٤ مارس ٢٠١٥