حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی) 

فردا دیر است، امروز باید کاری کرد

صبح امروز ٣١ خرداد یگانهای ویژه نیروی انتظامی به کارگران ذوب آهن اردبیل به جرم تجمع در مقابل استانداری اردبیل و بستن خیابان در اعتراض  به ١٦ ماه عدم پرداخت دستمزدهای خود حمله کردند و ضمن متفرق کردن آنها تعدادی از کارگران مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این تنها یک نمونه از دهها یورش و حمله نیروی انتظامی به کارگران معترضی است که خواهان دستمزد پرداخت نشده خود هستند. روزانه دهها اعتراض کارگری در همین زمینه و از همین شکل صورت میگیرد. از کارگران ذوب آهن اردبیل تا بازنشستگان صنایع فولاد٬ از کارگران کارخانه فارسیت دورود تا کارگران شرکت واحد، از کارگران عسلویه تا پتروشیمیها، از خودروسازیها تا کارگران برق و مخابرات و تا ...٬ و جواب دولت اعتدال سرکوب این اعتراضات، خفه کردن و به خانه فرستادن کارگران معترض و در بهترین حالت قول سر خرمن رشد اقتصادی کشور و اشتغال زدایی بیشتر برای دهها میلیون کارگر و خانواده های کارگری است.

طبقه کارگر ایران نه تنها در تجربه تاریخی خود در ٣٦ سال گذشته٬ بلکه و بعلاوه در همین دوره کوتاه حکومت "اعتدال" روحانی باید آموخته باشد٬ که پا به پای اعلام رضایت این دولت و بورژوازی از رشد اقتصادی٬ از افزایش ثروت و سامان شان٬ سهم این طبقه جز بیکاری و اخراج از کار بیشتر٬ جز وخیم شدن وضع اقتصادی بخش شاغل این طبقه٬ جز فقر و محرومیت کل طبقه کارگر و تلاش برای تبدیل اعتراض و حق طلبی کارگر به رویای ممنوعه در این جامعه نمی باشد. این عین آن عدالتی است که جناب روحانی و دولتش همراه با مجلس و بیت رهبری کل دستگاه تحمیق آنها وعده داده اند. آنچه امروز شاهد آنیم٬ بسیج یگانهای ویژه برای حمله به کارگران ذوب آهن اردبیل است که ١٦ ماه است٬ حقوق نگرفته اند. این عین عدالت آنها و عین راه و نقشه ای است که برای آینده ما کشیده اند.

سرنوشت کارگران ذوب آهن اردبیل و حمله یگانهای ویژه به آنها هنوز اول کارزاری است که دولت اعتدال علیه هر حق طلبی و اتحاد کارگری در دستور دارد. این آن چسپ دوقلوی است که کل بورژوازی ایران و جناحهای مختلف را در رویای تحقق آن در کنار هم قرار داده است. امروز دیگر برای تحقق این امر حتی نورچشمان خود در سایت ضدکارگری ایلنا را هم تحمل نخواهند کرد. اخراج دسته جمعی مزدبگیران بخش "کارگری" ایلنا و عدم تحمل اخبار اعتراضات کارگری که از دیوار سانسور این سایت به دقت مهندسی شده است ٬ ادامه همین پروژ است.

رفقای کارگر!

رشد اقتصادی جامعه قرار است با چوب حراج زدن به زندگی ما و خانواده های ما و با بر داشتن هر نوع مانعی در مقابل تعرض سرمایه به طبقه ما در خشن ترین و وحشتناک ترین شیوه متحقق شود.

تعرض سازمانیافته دولت به زندگی و معیشت و رفاه شما، حکم شلاق دادن به کارگر معترض، زندانی و بلاتکلیف نگاه داشتن فعالین کارگری، تحمیل عقب نشینی روزمره به طبقه کارگر و بالاخره حمله وقیحانه جمهوری اسلامی به اعتراضات شما، همه و همه بدون سکوت شما، بدون اتکا به پراکندگی و عدم مقابله متحد و سازمانیافته شما ممکن نبود. پای اوباش اسلامی را باید از محطیهای کار کوتاه کرد. بی جواب گذاشتن این اعتراض دست جمهوری اسلامی و نیروی سرکوب آن را در تعرض بیشتر و سرکوب عریان ما بازتر میکند. 

تعرض اوباش جمهوری اسلامی به کارگران معترض ذوب آهن اردبیل باید همین امروز جواب بگیرد. اگر همین امروز و فوری کارگران نفت٬ ماشین سازیها٬ پتروشیمی ها٬ فولاد٬ ذوب آهن امروز در مقابل این تعرض سدی نبندند، کشتار کارگران معدن مس خاتون آباد تکرار میشود. باید جلوی این تعرض و گستاخی جمهوری اسلامی را گرفت. کارگران ذوب آهن اردبیل، عسلویه، شرکت واحد و هفت تپه و ...... به حق میپرسند هم طبقه ای های ما در این جدال نابرابر کجا هستند؟ چرا ساکت اند؟ 

اگر کارگران نفت٬ ماشین سازیها٬ پتروشیمیها٬ فولاد٬ ذوب آهن و دهها مرکز بزرگ صنعتی که بار اصلی اقتصاد ایران را بردوش دارند لب به اعتراضی متحد و یکپارچه باز کند٬ میتوانند طبقه کارگر ایران را در بستن سدی در مقابل تعرض سازمانیافته بورژوازی و دولت اعتدال آن گامها پیش ببرند.

افسار زدن بر این تعرض وسیع و گستاخانه بورژوازی ایران و دولت اعتدال آن٬ دفاع از حرمت و کرامت انسانی دهها میلیون کارگر و خانواده های کارگری در این جامعه٬ حفظ ابتدایی ترین استانداردهای زندگی و تحمیل آن به بورژوازی ایران٬ سد کردن اعدامهای هر روزه٬ و در یک کلام تامین زندگی انسانی و قابل تحمل برای بخش اعظم آن جامعه٬ تنها زمانی ممکن است که صدای اعتراض یکپارچه ما و نه بزرگ کل طبقه کارگر ایران به این توحش و بربریت عریان٬ از بزرگترین مراکز صنعتی و تولیدی این جامعه بلند شود. افسار زدن بر بورژوازی ایران و سد کردن تعرض وسیع دولت "اعتدال" به زندگی میلیونها انسان٬ امروز بیش از هر زمان به اتحاد ما٬ به اعتراض و مقاومت یکپارچه و متحد ما بستگی دارد. فردا دیر است و امروز باید کاری کرد.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی) 

٣١ خرداد ١٣٩٤- ٢١ ژوئن   ٢٠١٥

www.hekmatist.com