دولت عراق مسئول قتل عام اردوگاه ليبرتي است!

 

 

بنا به گزارش سازمان مجاهدین خلق ایران، روز پنجشنبه ٢٩  اکتبر ٢٠١٥، کمپ ليبرتي مورد حمله موشکي قرار گرفت و در خلال آن دهها تن از اعضا و هواداران اين سازمان قتل عام شدند. شواهد نشان میدهد این تعرض جنایتکارانه در ادامه تبانی ها و بند و بست هاي تاکنونی بین دولت عراق و جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

حزب حکمتیست تعرض دولت عراق به کمپ ليبرتي را کاملا محکوم میکند. پر واضح است مسئولیت این جنایت مستقیما بر عهده دولت عراق است. ما از سازمانها و نهادهای مدافع حقوق انسان و همه جریانات چپ و آزاديخواه میخواهیم این کشتار را محکوم کرده و خواستار خاتمه دادن به این تعرضات علیه پناهندگان کمپ ليبرتي و پایگاههای مجاهدین در عراق شوند.

ما دفاع از جان، زندگي و حرمت اين انسانها را وظیفه خود و هر جریان مسئول و مدافع حقوق انسان ميدانيم. صرف نظر از اينکه اين افراد چه رابطه دور و يا نزديکي با سازمان مجاهدين دارند، بايد به عنوان انسان حقوقشان به رسميت شناخته شود. اين انسانها حق دارند فورا به يک کشور امن منتقل و تا گرفتن حقوق پناهندگيشان از امکانات زندگي مکفي برخوردار باشند. ما بار ديگر اعلام ميکنيم که تنها راه نجات موثر انسانهای گرفتار آمده در اردوگاه ليبرتي اعزام آنها به کشورهای پناهنده پذیر است. وظیفه سازمانها و نهادهای بین المللی امور پناهندگی است که در این راستا اقدام کنند.  

 

 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست (خط رسمي)

٣٠ اکتبر ٢٠١٥