به اعضا و کادرهای حزب، در مورد کنگره هشتم حزب حکمتیست

 

 

رفقای عزیز

 با گرمترین درودهای رفیقانه،

به اطلاعتان میرسانم که کنگره هشتم حزب در نیمه دوم فوریه سال آینده، سال ٢٠١٦، برگزار خواهد شد.

همگی شاهد تغییر سریع اوضاع چه در ایران، چه در خاورمیانه و چه درسطح بین المللی هستیم. این تغییرات سوالات و وظایف جدیدی را در مقابل حزب حکمتیست قرار میدهد. کنگره هشتم حزب مکانی است که باید به دقت و با آمادگی تمام در مورد اوضاع جدید، مولفه های تازه در اوضاع ایران و خاورمیانه و جهان بحث کرد، بر سر آنها و مهمتر از آن بر سر وظایف جدیدی که در مقابل حزب ما قرار میگیرد هم جهت و هم اولویت شد و تصمیم گرفت. این کنگره محل تصميم گيری در مورد موثرترین راه دخالت ما در این اوضاع و در متحقق کردن یک دنیای آزاد و برابر به قدرت خود مردم است.

کنگره هشتم حزب علاوه بر این باید بتواند با دیدن موقعیت امروز حزب حکمتیست، نه فقط دستآوردهای تاکنونی حزب حکمتیست را تثبیت کند بلکه و مهمتر برای گسترش و تعمیق این موقعیت همفکری و تصمیم بگیرد.

حزب حکمتیست امروز در جدلهای سیاسی، فکری و اجتماعی جامعه حزبی شناخته شده است. حزب حکمتیست بعنوان حزبی کمونیستی، حزبی ضد ناسیونالیسم و مذهب، مدافع مدنیت جامعه، حزبی سازش ناپذیر در قلمرو منافع طبقه کارگر و انسانیت، حزبی برای انقلاب سوسیالیستی، حزبی روشن با سیاستهای کمونیستی، حزبی که پایه خود را اساسا در طبقه کارگر جستجو میکند، شناخته شده است. حزبی که طیفی از کارگران کمونیست و کمونیستهای ایران سیاستها و نطراتش را سیاست و نظر خود میدانند و به آن ارجاع میکنند. کنگره باید با تشخیص این موقعیت نقشه حزب برای ایفای نقش جدی تر در جامعه را تعیین کند.

کمیته مرکزی همه کادرها و اعضا حزب را به دخالتی فعال در تدارک سیاسی کنگره، در طرح سوالات تعیین کننده در مقابل حزب، در جواب دادن به این سوالها و در برگزاری یک کنگره غنی و موفق دعوت میکند.

کمیته رهبری هیئتی سه نفره منتخب از رفقا فواد عبداللهی٬ امان کفا و خالد حاج محمدی را به عنوان هیئت نظارت بر کل انتخابات کنگره تعیین کرده است. 

توجه شما را به موارد مهم زیر جلب میکنم.

·         کنگره هشتم حزب، غیرعلنی و طبق موازین و ضوابط کنگره های غیرعلنی حزب برگزار خواهد شد. 

·         هیئت نظارت بر انتخابات کنگره بزودی سهمیه بندی تشکیلاتهای مختلف، موازین و تاریخ شروع انتخابات را به اطلاعتا ن خواهد رساند.

·         محل و تاریخ دقیق کنگره، به نمایندگان کنگره اطلاع داده خواهد شد.

به زودی نحوه تدارک سیاسی کنگره، موازین و آئین نامه و دستور کنگره را روشن و به اطلاع تان خواهد رسید. برای اطلاعات بیشتر در مورد  کنگره، و یا ارسال پیشنهادها، اسناد پیشنهادی و …، میتوانید با آدرس حزب: hekmatistparty@gmail.com  تماس بگیرید.

 

دست همگی تان را به گرمی میفشارم

آذر مدرسی 


١١ آبان ۱۳۹٤- ٢ نوامبر٢٠١٥