اطلاعیه پایانی نشست دفتر کردستان

 

روز شنبه ١٩ سپتامبر ٢٠١٥ نشست دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی) با حضور کل اعضا دفتر کردستان و آذر مدرسی دبیر کمیته مرکزی حزب برگزار شد.

 

دستورات نشست دفتر کردستان عبارت بودند از:

 

  • گزارش کار دفتر کردستان
  • اولویتهای دوره اخیر و اقدامات در دستور
  • تقسیم کار و انتخابات

 

گزارش، توسط مظفر محمدی ارئه شد. مظفر محمدی بطور ویژه به موقعیت حزب حکمتیست در کردستان و به کار و فعالیتهای دفتر در دوره قبل پرداخت. وي بر اساس نقشه دوره گذشته دفتر کردستان٬ به میزان پیشروی ما در شهرهای کردستان و همزمان به موقعیت حزب و دامنه نفوذ و تاثیر آن و میزان پیشرفت در اجرای آنچه به عهده دفتر بود، پرداخت. بدنبال آن، کل شرکت کنندگان در نشست به موقعیت کنونی حزب در شهرهای کردستان٬ تغییرات بسیار مثبت و امید بخش و میزان روی آوری به حزب٬ ضرورت جواب به این اوضاع و همزمان کاستی ها و کمبودهای آن پرداختند. آنچه در کل گزارش مشهود بود زمینه مناسب کار جدی دفتر کردستان٬ لزوم توجه و تمرکز بیشتر در عرصه های مختلف کار حزب در کردستان و اهمیت آن  بود.  

در مبحث اولویتهای دوره آتی حزب در کردستان٬ ابتدا مظفر محمدی ضمن بیان نکاتی در مورد وضع کنونی جامعه کردستان به خطوط اصلی فعالیت دوره آتی دفتر و نیازهای آن پرداخت. در ادامه رفقای دفتر کردستان و دبیر کمیته مرکزی٬ ضمن نگاهی به اوضاع جامعه کردستان٬ موقعیت اپوزیسیون و جایگاه نیروهای سیاسی٬ اغتشاش و بی افقی در میان احزاب سنتی ناسیونالیسم کرد و موقعیت حزب ما٬ بر رئوس سیاستها و اقدامات دوره آتی دفتر کردستان در پرتو فعالیت کل حزب پرداختند. در این بحث کل شرکت کنندگان تاکید کردند که در میدان سیاست در این جامعه علاوه بر نقد دائمی پروژه های جمهوری اسلامی٬ تلاش دائم برای اتحاد در صفوف کارگران٬ تمرکزی جدی تری بر نقد روشن افقهای غیر کارگری٬ ملی و ناسیونالیستی تاکید کردند. دفتر کردستان همزمان دخالت در جنبش اعتراضی و تلاش برای موفقیت آنها را به عنوان بخشی از کار خود در دستور گذاشت. 

نشست دفتر کردستان در ادامه مباحثات خود به نقشه روشن کار دفتر در دوره آتی پرداخت. دفتر کردستان بعلاوه در این جلسه اقدامات فوری را در جهت جوابگویی به نیازهای حزب در کردستان و در امتداد جهت و نقشه خود روشن کرد.  

در بخش پایانی٬ شرکت کنندگان ضمن تاکید بر اهمیت کار دوره آتی، تقسیم کار میان اعضا دفتر کردستان و پاره ای اقدامات دیگر را روشن کردند. نشست دفتر کردستان همزمان خالد حاج محمدی را به اتفاق آرا به عنوان دبیر دفتر کردستان انتخاب کرد.

 

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

 ٢٣ سپتامبر ٢٠١٥