فراخوانی به مردم کردستان!

 

حفاظت از جان ساکنین کردستان از تهدید جنگ داخلی و تأمین آینده ای روشن برای آنان، در گرو به میدان آمدن نیروهای توده ای و ایجاد قدرت شوراها است.

 

مردم کردستان،

کارگران، زحمتکشان و آزادیخواهان!

 

تشدید کشمکش میان نیروهای تشکیل دهنده دولت اقلیم کردستان بر سر مسئله رئیس اقلیم ٬ که نشانه شکست و بن بست سیاسی و بحران حکومتی و تقسیم آنها میان دولتهای منطقه بر اساس منافع آنهاست، آینده ترسناکی را در مقابل جامعه کردستان قرار میدهد. آن احزابی که اعلام میکردند در کنار هم رفاه و آسایش را برای مردم کردستان تأمین میکنند، اکنون در گردابِ بن بستِ حکومت خود گیر کرده و در پاسخ به ابتدائی ترین نیازهای مردم عاجز و بی افق و لاقید هستند.  بعلاوه شرایط فروپاشی سیاسی و امنیت جامعه مهیا است و سایه تغییر شرایط به طرف یک جنگ داخلی بر سر مردم کردستان در حال چرخش است!
جدال و کشمکش در بین این نیروها و لاقیدی آنها در قبال کشیدن جامعه به سوی جنگ و فاجعه،هیچ ارتباطی با منافع مردم کردستان نداشته و ندارد، بلکه برای تسلط بر جامعه و تصاحب و تقسیم مقام و ثروتهای آن در بین خود است. جنگ حفظ و یا تصاحب امتیازات اقتصادی و سیاسی برای خودشان است، به این خاطر تنها راه باقیمانده در برابر مردم این است که: 

١- ضروری است که توده های کارگر و مردم زحمتکش و مترقی و آزادیخواه کردستان بر علیه تبلیغات جنگ طلبانه و غیرمسئولانه این جریانات به میدان بیایند و به شیوه های گوناگونِ اعتراض توده ای راه در برابر خودسری این احزاب سد کرده و از آنها قبول نکنند که کردستان را به سوی یک جنگ داخلی دیگر سوق دهند. باید خطاب به آنها اعلام کنند  که اجازه نمیدهیم جان و خانه و کاشانه ما را به میدان جنگ سود پرستانه خود تبدیل کنید. 

٢- هم زمان با سازماندهی این جنبش توده ای بر علیه جنگ، مردم باید در محلات و مراکز کار و زیستِ خود، شورا و انجمنهای خود را برپا کرده و از این طریق راسا از پایین اراده خود را اعمال کنند. حکومت چند قطبی بورژوازی کرد شکست خورده و به بن بست رسیده است و تنها راهی که برای مردم باقیمانده است، این است که اراده سیاسی مستقیم خود را به میدان آورده و فعالین و مبارزین و رهبران توده ای نیز دست به کار سازماندهی مردم در شوراها و انجمنهای توده ای شوند. از راه این شورا و انجمنها نماینده گان واقعی و دلسوز خود را انتخاب نموده و اداره امور ، شهر و شهرستانهای خود را بدست گیرند. از این طریق خود مستقیماً دست به کار پاکسازی فساد و غارت ثروت مردم از جانب مافیا و رشوه خواران بشوند و خود برای فراهم کردن مایحتاج و خدمات مورد نیاز مردم از قبیل آب و برق و جاده ها و تأمین کار و معاش و زندگی شایسته برای همه مردم کردستان اقدام نمایند. تظاهرات و اعتراضات توده ای شهرهای مرکزی و جنوب عراق و بغداد پایتخت برای تأمین خدمات و بهتر نمودن زندگی برعلیه مافیای حکومتی، نمونه ای مهم است که مردم زحمتکش و کم درآمد و آزادیخواه کردستان میتوانند سرمشق خود قرار دهند.

 

پیش به سوی سازمان دادن جنبشی توده ای بر علیه جنگ و جنگ طلبی احزاب بورژوازی کرد.

پیش به سوی برپا کردن شوراها وانجمنها و حاکمیت توده ای!

حزب کمونیست کارگری کردستان

١٦-٨-٢٠١٥

 

ترجمه از کردی به فارسی فرزاد نازاری