اطلاعیه دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

 

در محکومیت اعمال تروریستی علیه دو سازمان زحمتکشان

 

اخیرا شاهد دو اقدام  تروریستی علیه دو جریان اپوزیسیون جمهوری اسلامی(سازمان زحمتکشان جناح عمر ایلخانی زاده و سازمان زحمتکشان جناح عبدالله مهتدی) در کردستان عراق بودیم. طبق اخبار منتشر شده در روز ١٧ مرداد ١٣٩٤(٨ اوت ٢٠١٥) یکی از عوامل نفوذی جمهوری اسلامی قصد ترور رضا کعبی معاون دبیر اول کومه له زحمتکشان (جناح عمر ایلخانی زاده) را داشت که خوشبختانه این برنامه خنثی شد.  همزمان در این روز چهار بمب کار گذاشته شده در اردوگاه سازمان زحمتکشان عبدالله مهتدی، کشف و خنثی شد. تا کنون انگشت اتهام در مورد این اعمال تروریستی بطرف جمهوری اسلامی رفته است. جمهوری اسلامی تاریخا در ترور مخالفین خود چه در داخل ایران و چه در کشورهای دیگر٬ از کردستان عراق تا کشورهای غربی پرونده ای روشن و پر از جنایت دارد. امروز ظاهرا جمهوری اسلامی فرصتی یافته است تا بعد از توافق  با دول غربی و با حفظ منافع آنها٬ علیه اپوزیسیون خود، در ایران و در خارج مرزها و از جمله در کردستان عراق دست به هر جنایتی بزند.  

اقدام اخیر جمهوری اسلامی و عوامل نفوذی آنها در دو سازمان زحمتکشان٬ برای ترور رضا کعبی و بمب گذاری در اردوگاه سازمان زحمتکشان عبدالله مهتدی٬ شروع دور جدیدی از اعمال ترور و جنایات علیه نیروهای اپوزیسیون و مخالفین جمهوری اسلامی است٬ امری که حزب حکمتیست مدتها است در مورد آن خصوصا در کردستان عراق هشدار داده است. این اقدام تروریستی جمهوری اسلامی با ٻیوستنش به جرگه هم ٻیمانان غرب در منطقه، مانند جنایات سایر هم پیمانان آمریکا، از ترکیه تا عربستان،  با سکوت دول غربی و میدیای نوکر روبرو شده است. 

دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی) مستقل از هر ارزیابی و فاصله سیاسی با این دو سازمان، اعمال تروریستی فوق را شدیدا محکوم میکند. ما همه نیروهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی را برای اعتراض علیه هر نوع اعمال تروریستی جمهوری اسلامی چه در ایران و چه در خارج کشور فرا میخوانیم.

 

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

٩ اوت ٢٠١٥