به: کمیته ها و اعضا و کادرهای حزب حکمتیست

موضوع: هفته حکمت

 

 رفقای عزیز! امسال سیزدهمین سالگرد هفته منصور حکمت است. لذا لازم بود از همین حالا جهت خود مان را به نسبت هفته حکمت در سال ٩٤ که ١٤ تا ٢١ خرداد (٤ تا ١١ ژوئن) است اعلام کنیم. لازم است همه کمیته های حزبی٬ اعضا و کادرهای حزب بر این اساس اقدامات خود را روشن و به اطلاع ما برسانند. 

رفقا! امروز و علیرغم گذشت ١٣ سال از مرگ منصور حکمت٬ با همه تحولاتی که دنیا به خود دیده است٬ با همه تحولاتی که بر جامعه ایران گذشته است٬ امروز بیش از هر زمان کمونیستهای طبقه کارگر ایران به منصور حکمت٬ به تبیین های مارکسیستی و به سنت سیاسی که او در دنیای ما نمایندگی کرد نیاز دارند. بی خود نیست که یک بار دیگر منصور حکمت و تئوریهای او در میان کمونیستها در جامعه ایران٬ در میان نسل جوان کمونیست مورد توجه است. لذا معرفی حکمت و شناساندن آن بیش از همیشه بر دوش حزب ما است٬ حزبی که متاسفانه تنها جریان متحزب در جامعه ایران است که بدون هیچ چشم داشت حزبی هدفش معرفی مستقیم و سرراست حکمت است. از این نظر لازم است هر عضو این تشکیلات در هر کجای دنیا و هر واحد حزبی حزب حکمتیست چه در خارج و چه در داخل ایران٬ از همه امکانات و ابتکارات خود برای معرفی منصور حکمت استفاده کند. در این زمینه توجه همه شما را به چند نکته جلب میکنم:

 

·        هفته حکمت هفته معرفی منصور حکمت است٬ هفته حکمت به همین مناسبت بنیان نهاده شد. نوشته "دستاوردهای یک زندگی  پربار" از کورش مدرسی فلسفه هفته حکمت را به روشنی بیان کرده است.  

·        باید توجه جدی داشت که هفته حکمت را نباید به مراسم و نمایش و آکسیون تبدیل کرد. نباید گذاشت هفته حکمت قربانی مقایسه و مسابقه ما با احزاب و جریاناتی باشد که خود را با حکمت تداعی میکنند؛ هفته حکمت هفته معرفی حزب حکمتیست و تلاش برای اثبات حقانیت ما مطلقا نیست و به این مربوط نیست.   

·        این هفته فرصتی است که منصور حکمت و افکار و تئوریها و سیاستها و دستاورهایش به طبقه کارگر٬ به جامعه و محیطی که در آنجا هر دوستدار حکمت حضور دارد، معرفی شود. هر فعال حزب حکمتیست و بویژه کمیته های حزبی باید با ابتکارات و اقدامات خود تلاش کنند به شناساندن هرچه بیشتر منصور حکمت کمک کنند. 

·        به این منظور بازخوانی حکمت، مراجعه به آثار و ادبیات او، معرفی و ترویج و توضیح آثارش و توزیع و پخش و تکثیر ادبیات وي  باید بر اقدامات ما ناظر باشد.  

·        پوستر هفته حکمت تهیه و روی سایت حزب قابل دسترس است و همه واحدها میتوانند از آن استفاده کنند.  

·        با توجه به این جهت همه کمیته ها و واحدهای حزب اقدامات خود را روشن و به اطلاع ما برسانید.

 

 

با احترام فراوان

از طرف کمیته رهبری حزب حکمتیست – خط رسمي

خالد حاج محمدی 

     ٢٠ مه ٢٠١٥