اطلاعیه حزب حکمتیست، دفتر کردستان

حمله جنایتکارانه پ ک ک به نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران محکوم است!

 

 بنا به اطلاعیه خبری حزب دمکرات کردستان ایران، نیروهای پ ک ک به واحدی از پیشمرگان این حزب  در منطقه "کیله شین" در مرز کردستان عراق- اشنویه، حمله کرده اند که در نتیجه آن دو نفر از نیروهای حزب دمکرات جان باخته و تعدادی هم زخمی شده اند.

سخنگویان پ ک ک مدعی اند که پیشمرگان حزب دمکرات علیرغم مخالفت پ ک ک در منطقه تحت نفوذ آنها حضور پیدا کرده اند. نتیجتا از نظر پ ک ک، پیشمرگان دمکرات به اتهام فعالیت آن هم در منطقه ای که تاریخا محل عبور و مرور پیشمرگان ایرانی بوده است، شایسته کشتار و قتل عام اند.

 می شد از پ ک ک قبول کرد، اگر این تعرض اولین اقدام این سازمان علیه نیروهای اپوزیسیون و مردم بود. همه به یاد دارند که پ ک ک تظاهرات مردم کردستان در اعتراض به دستگیری عبدالله اوجلان رهبر همین سازمان را دسیسه صهیونیسم و اسرائیل خواند و علنا به اقدام آزادیخواهانه مردم و هزاران انسان معترض، به زشت ترین شیوه توهین و آنها را عوامل یکی از جنایتکارترین دولت های منطقه خواند. جرم مردم کردستان در آن تظاهرات اقدام به عملی بود که جمهوری اسلامی با آن توافق نداشت.

می شد از پ ک ک پذیرفت اگر سال ١٩٨٨ هم یک دسته نه نفری از پیشمرگان سازمان "اتحاد انقلابیون کرد" (یه کیتی شورشگیران) را در منطقه پیرانشهر قتل عام نکرده بود. جرم این دسته هم مثل همین دمکراتی ها تعلق آنها به اپوزیسیون جمهوری اسلامی بود.

امروز یکبار دیگر پ ک ک در شرایطی که در منطقه، از همیشه به جمهوری اسلامی نزدیک تر است، اقدام جنایتکارانه خود را به شیوه دیگری توجیه میکند.

در مقابل جنایت پ ک ک، بخشی از ناسیونالیست های کرد که اساسا متحد پ ک ک هستند، فراخوان داده اند که نباید قضیه را عمده کرده و مسئله را کش داد. از نظر این مرتجعین، نه حمله و اتهام به مردم کردستان عمده است، نه کشتار پیشمرگان یه کیتی شورگیران و نه پیشمرگان حزب دمکرات. نزد چنین مرتجعینی، آنچه مهم است، اهداف سیاسی پشت این تعرضات سیاسی و نظامی پ ک ک است، که اصلا نباید افشا شود!

 اقدام جدی تمام نیروهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی علیه جنایت پ ک ک، باید این حزب را از پیگیری نوکری برای جمهوری اسلامی به مناسبت های مختلف، پشیمان کند. باید مرتجعین مشابه را حالی کرد که اجازه فعالیت سیاسی در هر جایی و نقطه ای حق هر نیروی سیاسی اپوزیسیون است.

دفتر کردستان حزب حکمتیست ضمن محکومیت حمله و جنایت گریلاهای پ ک ک، همه احزاب اپوزیسیون و مردم ازادیخواه کردستان را به محکومیت این اقدام جنایتکارانه فرامیخواند.

 

 دفتر کردستان حزب کمونیست کارگری حکمتیست - خط رسمی

٤خرداد ١٣٩٤
٢٤
مه ٢٠١٥