تجمع دهها هزار معلم در دفاع از معیشت

 

 

امروز یکشنبه ١٠ اسفند مردم ایران شاهد تجمع دهها هزار معلم در شهرهای مختلف ایران در مقابل اداره آموزش و پرورش، ادارات دولتی و مجلس جمهوری اسلامی بودند. اخبار حاکی از آن است که تاکنون شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، اهواز، قزوین، سنندج، مریوان، سقز، پاوه، کامیاران، قروه و همزمان شهرهای دیگری در استان فارس، هرمزگان، خراسان، لرستان و ... به این اعتراض پیوسته اند.

 

خواست معلمان که از طرف کانون صنفی معلمان در بعضی از این تجمعات اعلام شده است، اعتراض به تبعيض و نابرابري در سطح حقوقها و  بیحقوقی نسبت به معلمان، اجرا نشدن بندهایی از قانون خدمات کشوری مرتبط با کارکنان دولت، بیان شده است. کانون صنفی معلمان در یکی از اطلاعیه های خود فراخوان اعتراض و تجمع در روز دهم اسفند را بدلیل بودجه ناچیز، دستمزد پایین، بیمه ناکارآمد و بی اهمیتی به منزلت و معیشت معلمان اعلام کرده است. در شهرهای مختلف در بیانیه ها و در سخنرانیهایی که توسط معلمان در این روز ایراد شده است، و همزمان در پلاکارتهایی که در این تجمعات بدست گرفته اند میتوان شمایی کلی از مطالبات و خواستهای آنها را مشاهده کرد که از جمله بدين  قرار اند:

 

”ما نیروی کارمان را ارزان فروشی نمیکنیم“، ”ما خواهان پایان دادن به تبعیض و نابرابری هستیم“، ”معلم مسکن ندارد، نان ندارد“، ”خواهان آزادی معلمان زندانی و لغو احکام قضایی علیه فعالین صنفی هستیم“، ”توقف خصوصی سازی مدارس و حق تحصیل رایگان برای کلیه شهروندان“، ”علیه تبعیض در حق زنان معلم“، ”بیمه درمانی مناسب“ و... 

 

 

مردم آزادیخواه، کارگران

 

 

مبارزه و اعتراض معلمان به بی عدالتی و تبعیض و بی حقوقی، به پایین بودن سطح دستمزدها، به تبعیض علیه زنان و دستگیری و زندان و بی حرمتی، خواست حق شهروندان در داشتن امکان تحصیل رایگان و درمان و بهداشت و... بخشی از مطالبات طبقه کارگر و اقشار کم در آمد آن جامعه است. اعتراض بر حق آنها شایسته وسیعترین حمایتها است. ما و فرزندانمان، ما و همه محصلین، دانشجویان و کل مردم حق طلب در این روزها باید در حمایت از معلمان در کنارشان باشیم. معلمان در این روزهای تعیین کننده و در جدالی با جمهوری اسلامی، جدالی که به ما و زندگی ما، به آینده زندگی آنها و خانواده هایشان و به آینده زندگی ما و فرزندانمان و در مبارزه ما برای دفاع از حرمت و کرامت انسانی خود و زندگی انسانی و قابل تحمل، نقش اساسي دارد، به حمایت جدی و عملی ما نیاز دارند. نباید آنها را تنها گذاشت، پیروزی آنها و وادار کردن جمهوری اسلامی به عقب نشینی در تعرضی که به معیشت همه ما منجمله معلمان در دستور گذاشته است، پیروزی ما است. موفقیت هر چند کوچک آنها، مایه امیدورای دهها میلیون کارگر آن جامعه، دهها میلیون انسان تحت ستم و حق طلب آن جامعه در مبارزه مشترکی است که در سراسر ایران از مراکز کارگری تا دانشگاه و مدارس و تا محلات زحمتکش نشین در دفاع از امنیت و آسایش و در دفاع از معیشت در جریان است. باید با تلاش همه جانبه و عملی خود کمک کنیم که معلمان در این تحرک خود پیروز شوند و این پیروزی مشترک همه ما است.

 

 

معلمان آزادیخواه و برابری طلب

 

 

موفقیت اعتراض و مبارزه بر حق و سراسری شما، قدمی جدی و تعیین کننده در تقویت حق طلبی و حق خواهی در صفوف طبقه کارگر و معلمین و پرستاران و اکثریت عظیم شهروندان محروم جامعه است. نقش شما آزادیخواهان، شما معلمین کمونیست در این صف اعتراضی، نه تنها در این مبارزه معین بلکه در سیر حرکت این اعتراضات و آینده آن تعیین کننده است. تلاش برای سد بستن در مقابل تعرض دولت بورژوایی به نیرویی احتیاج دارد که بتواند در دل این اعتراضات پایه های جنبش برابری طلبي و آزادیخواهی، پایه های جنبش سوسیالیستی طبقه کارگر را خشت به خشت محکم و تقویت کند. این اعتراضات در عدم دخالت عملی و هدایتگر شما زنان و مردان کمونیست، شمایی که کل آزادیخواهی و مساوات طلبي کامل انسانها و پایان بردگی را در افق خود بدون کم و کسر دارید، میتواند حتی در صورت کسب موفقیتهای کوچک امروزی، مسیری دیگر را طی کند و سرانجام در تندپیچی دیگر حتی اگر شکست داده نشود، در بی افقی خود زمین بخورد. 

 

 

رفقای عزیز!

 

 

اعتراض معلمان و مطالبات آنها بیان درد مشترک و گوشه ای از خواست و مطالبه کل طبقه کارگر است. تامین موفقیت این اعتراضات احتیاج به دخالتگری هوشیارانه شما  کمونیستها دارد، شمایی که برای هر اعتراض و مبارزه ای از روی نقشه ای آگاهانه و فکر شده، در جمعها و محافل پشت صحنه راه و روشهاهای این مبارزه را روشن میکنید و امکان موفقیت و راههای آنرا تعیین و تلاش میکنید آنرا به امر کل معلمان در این تحرکات تبدیل کنید. شمایی که هر معلم مبارز و هوشیاری را به خود وصل میکنید و لولای اتحاد کل این صف و لولای اتحاد کارگر و معلم و هر نیروی حق طلبی میشوید. چشم امید بشریت در این جامعه باید به افق کمونیستی ما باز شود و این به کار جدی و دلسوزانه و هدفمند مشترک ما نیاز دارد. حزب حکمتیست با همه توان در این راه، ابزار و سازمان شما است.

 

 

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست- خط رسمی

دهم اسفند ٩٣ (اول مارس ٢٠١٥)