از معلمان تا پرستاران٬

در دفاع از معیشت

 


تعرض دولت  سرمایه داران به سفره كارگران، معلمان، پرستاران و همه زحمتكشان، فلاكت بی سابقه ای را به طبقه كارگر و همه مزد بگیران جامعه ایران تحمیل كرده است. ابعاد گرانی و تورم و گرسنگی و فقر روز بروز سرعت افسارگسیخته تری بخود می گیرد. در مقابل این وضعیت فلاکتبار، کارگران اعتصاب می کنند، پرستاران تجمع می کنند و معلمان تحصن و اعتصاب میکنند! 

این اعتراضات ندای بخش اعظم کارگران و زحمتكشان جامعه ایران علیه این موج تعرض و تحمیل زندگی فلاكت بار و بی حقوقی و ستم است. باید به استقبال این صدا و این تحرك انسانی برای خلاصی از فقر و برای دستیابی به رفاه رفت. باید دست تك تك کارگران، معلمان و پرستارانی كه در این مبارزه حق طلبانه و شرافتمندانه شركت میكنند، فشرد. باید به روی سران حکومتی که با فریب "گشایش اقتصادی" و وعده بهبود زندگی بیش از یکسال است فقر و فلاکت و بیکاری میلیونی رابه جامعه تحمیل کرده است تف انداخت.  

راه دیگری جز حركتی متحد، انسانی، اجتماعی و یكپارچه توده وسیع محرومان علیه این تعرض نیست. تسلیم و رضا و یا انتظار شفقت از دولت حافظ سرمایه و سرمایه داران و دولتمردان شكم سیری كه از هر گونه وجدان و انسانیت تهی اند، چشم امید به "الطاف" دولت و دلسوزی"خانه ملت" دوختن، راه حل نیست. اینرا کارگران خودروسازی ها، بافق و .....، معلمان و امروز پرستاران نشان دادند. باید جلوی این تعرض سازمان یافته دولتی را با صفی متحد و یکپارچه در کارخانه و مدرسه و بیمارستان و محلات گرفت.  

اعتصابات کارگری، اعتصاب سراسری معلمان و اعتصاب پرستاران جلوه ای از یك اعتراض توده ای و بخش مهمی از مبارزه عمومی و سراسری درجامعه است.  در این جنگ و جدال اجتماعی و سرنوشت ساز علیه بورژوازی و دولتش كه بحران اقتصادیشان را بر سفره خانواده های كارگران و معلمان و پرستاران و دیگر زحمتكشان سرشكن میكنند، طبقه كارگر نقش پیشتاز و موثر و تعیین كننده ای دارد. اگر مبارزه و اعتراضات طبقه كارگر با مبارزات  و اعتراضات عمومی و سراسری تر معلمان، پرستاران و همه زحمتكشان جامعه علیه فقر و گرسنگی و علیه تورم و گرانی و بی حقوقی محض همراه شود،  كم ترین نتیجه اش سر فرود آوردن دولت و سرمایه داران در مقابل خواستهای همه ی زحمتكشان جامعه  است.  

تدارك این همبستگی و بهم پیوستگی مبارزات و اعتراضات توده كارگر و معلم و پرستار و دیگر اقشار زحمتكش، بر عهده فعالین و رهبران و پیشروانی افتاده است كه با ستم و استثمار و  بی حقوقی سر سازگاری ندارند و برای رهایی از این فلاكت به  لولای اتحاد توده های كارگر و زحمتكش تبدیل میشوند.  

حزب حکمتیست از تحصن و اعتصاب معلمان و تجمعات اعتراضی معلمان و پرستاران حمایت می کند و کارگران و زحمتکشان وهمه مردم آزادیخواه را به همبستگی و حمایت از این مبارازات دعوت می نماید.

 

 


حزب کمونیست کارگری حکمتیست- خط رسمی

اول اسفند ٩٣ (٢٢ فوریه ٢٠١٥)