پلنوم سی و سوم کمیته مرکزی حزب حکمتیست(خط رسمی)  برگزار شد

 

 

پلنوم سی و سوم کمیته مرکزی حزب حکمتیست (خط رسمی) در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ٬٨ ٩ و١٠ ماه فوریه ( ١٩، ٢٠ و ٢١ بهمن ١٣٩٣) با شرکت همه اعضا کمیته مرکزی برگزار شد.

پلنوم با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم آغاز شد و با تصویب آئین نامه و تعیین دستورات خود کار را شروع کرد.

دستورات پلنوم کمیته مرکزی عبارت بودند از:

١- گزارش و موقعیت حزب

٢- اوضاع سیاسی ایران، مهمترین مولفه ها

٣- گارد آزادی

٤- قرارهای پیشنهادی

٥- انتخابات 

بررسی موقعیت حزب و گزارش فعالیتهای حزب توسط آذر مدرسی، دبیر کمیته مرکزی، به اطلاع پلنوم رسید. آذر مدرسی بر متن اوضاع سیاسی ایران، رابطه جمهوری اسلامی با مردم و بویژه طبقه کارگر، به بررسی موقعیت حزب حکمتیست پرداخت. به موقعیت ویژه در میان فعالین چپ و کارگری اشاره کرد و بر شناخت این واقعیت و ضرورت فراتر رفتن از آن تاکید کرد. وی همچنین به فعالیت های حزب در عرصه های مختلف، موقعیت حزب در داخل ایران٬ کار حزب در کردستان، موقعیت حزب در خارج کشور، تبلیغات و نشریات حزب و سایر عرصه های فعالیت حزب پرداخت. دبیر کمیته مرکزی به نقش  حزب و رهبری آن در تقابل های سیاسی در جامعه، نقد کمونیستی و کارگری نیروها و دولتهای بورژوایی در سطح منطقه و ایران بعنوان نقطه قدرت جدی حزب حکمتیست و همچنین به کمبودهای حزب در این دوره و به نقش رهبری حزب در حیات سیاسی - تشکیلاتی حزب اشاره کرد.

سپس کمیته رهبری و اعضا کمیته مرکزی در تکمیل گزارش و در ادامه آن به بررسی کار این دوره پرداختند. پلنوم بر داشتن پروژه ها و نقشه هایی برای تحکیم موقعیت حزب در داخل و خارج کشور و آماده کردن حزب برای جدالهای آتی تاکید داشتند.

دستور دوم پلنوم بحث اوضاع سیاسی ایران بود که توسط آذر مدرسی ارائه شد. آذر مدرسی در این بحث ضمن اشاره به وضعیت بحرانی منطقه٬ به موقعیت جمهوری اسلامی در جدالهای منطقه ای و نقش آن در بهبود رابطه جمهوری اسلامی و غرب اشاره کرد. او همچنین از موقعیت نیروهای سیاسی در ایران، از هم افقی و آشتی نیروهای راست بورژوایی با جمهوری اسلامی و سردرگمی و بی افقی بخش دیگری از این نیروها و بویژه جناح چپ آن، از پولاریزاسیون در جامعه، از جدال طبقه کارگر و بخش محروم جامعه بر سر معیشت، از عطف توجه طبقه کارگر به نیروهای اپوزیسیون چپ و کارگری و ضد جمهوری اسلامی صحبت کرده و بر ضرورت دخالت موثر حزب در این مبارزات تاکید کرد. اعضا کمیته مرکزی با تائید بر ویژگی های ایندوره و بویژه تقابل طبقه کارگر و بورژوازی ایران، به ضرورت دخالت فعال حزب در این اوضاع تاکید کرد.

بحث گارد آزادی توسط رفیق مظفر محمدی  ارائه شد. در این مبحث مظفر محمدی و  سایر اعضا کمیته مرکزی بار دیگر بر اهمیت گارد آزادی و ضرورت سازماندادن آن تاکید کردند. پلنوم کمیته مرکزی بر اقداماتی جدی و قدمهای عملی در پیشبرد این سیاست حزب چه در ابعاد سراسری و چه در کردستان تاکید گذاشتند.

در پایان پلنوم به اتفاق آرا آذر مدرسی را به عنوان دبیر کمیته مرکزی و امان کفا بعنوان معاون دبیر در پست خود ابقا کرد. پلنوم همچنین رفقا امان کفا٬ ثریا شهابی٬ فواد عبداللهی و خالد حاج محمدی را همراه با دبیر کمیته مرکزی به عنوان کمیته رهبری حزب در پست خود ابقا کرد.  

در جوار پلنوم سمینارهایی تحت عناوین "اوضاع جهانی و روندها" توسط ثریا شهابی و "تشکل سراسری کارگری" توسط مصطفی اسدپور برگزار شد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست(خط رسمی)

١٢ فوریه ٢٠١٥ (٢٣ بهمن ١٣٩٣)