صدها هزار نفر در لندن در دفاع از گريختگان جنگ خاورمانه راهپيمايي کردند!

 

گزارش حزب حکمتيست (خط رسمي) – واحد لندن

 

روز شنبه ١٢ سپتامبر به فراخوان احزاب و نهادهاي مختلف در لندن و در دفاع از پناهجويان قرباني جنگ در خاورميانه تظاهرات وسيعي بالغ بر صدها هزار نفر عليه سياست هاي دولت کامرون سازمان داده شد. اعضا و کاردهاي واحد لندن حزب حکمتيست (خط رسمي) نيز بر حسب توان خود به اين فراخوان و حرکت پيوستند. بنا به گزارش شبکه "همبستگي با پناهندگان"، در تاريخ بريتانيا اين حرکت بزرگترين رويداد در حمايت و اعلام همبستگي با پناهجويان بوده است. دلاليش هم روشن است. اين انسانها قبل از آنکه پناهنده باشند، قربانيان و فراريان از جنگ و نظمي هستند که توسط حمله نظامي غرب و آمريکا طراحي شد. در خدمت به "نظم نوين جهاني"، خاک خاورميانه را به توبره کشيدند، داعش را به مردم فروختند و افسار حکومت هاي محلي و منطقه اي را شل کردند و به جان جامعه انداختند. امروز اکثريت مردم اروپا ميدانند که تخليه خاورميانه نتيجه جنگ سران دول غربي و سياست هاي تجاوزگرانه و ميليتاريستي آنهاست. انساندوستي و اعلام همبستگي عميق مردم اروپا با قربانيان اين جنگ را بايد بر متن اين حقيقت نگاه کرد.

راهپيمايي از مرکز شهر شروع شد و تظاهرات به سمت "وست مينستر" هدايت شد. شعارها و پلاکاردهايي که در ميان جمعيت موج ميزد مملو بود از اعلام همبستگي وسيع مردم اروپا با گريختگان از اوضاع خاورميانه و افشاي سياستهاي دول غربي: "ما سران دول غربي را براي محاکمه ميخواهيم؛ اينها جنايتکاران جنگي اند؛ پناهندگان خوش آمدند، آنها پناهنده نيستند قربانيان جنگ شما هستند، شما براي ساختن نظم نوين تان آنها را نابود کرديد، کامرون برو بيرون، مهاجرين خوش امدند" و ...

موج خوشبيني و اميد به دوراني نو در چهره هاي همه شرکت کنندگان نمايان بود. در پايان راهپيمايي سخنرانان متعددي در مورد اوضاع خطير خاورميانه و فراريان از جنگ و محکوم کردن سياستهاي دول غربي سخنراني کردند. وجه مشترک همه آنها نشانه گرفتن دولت کامرون و حزب محافظه کار بعنوان يکي از بانيان نظم موجود در خاورميانه بود. تظاهرات در ميان شور و شوق شرکت کنندگان در ساعت ٤ عملا به پايان رسيد.

 

تشکيلات خارج کشور حزب حکمتيست (خط رسمي) – واحد لندن

١٢ سپتامبر ٢٠١٥

 

-----------------

ويديوي تظاهرات

https://www.youtube.com/watch?v=Ux8fMApPLaA