گزارش تشکيلات خارج کشور حزب حکمتيست – خط رسمي (واحد گوتنبرگ)

 

تظاهرات در حمایت از پناهجویان جنگ زده

 

امروز گوتنبرگ سوئد شاهد تجمع دهها هزار نفر در دفاع از پناهجویان جنگ زده بود. فراخوان دهندگان اصلی این تظاهرات احزاب و نهادهاي چپ و اومانيست سوئدی و گروهها و انجمن های مختلف بودند. موج حمایتهای مردمی و استقبال وصف نشدنی از این آوارگان و پناهجویان در دیگر کشورهای اروپایی بالاخره به استکهلم و سپس گوتبرگ سوئد رسید. میدان یوتا پلاتسن گوتبرگ مملو بود از دسته ها و گروه های مختلف تا خط بطلانی علیه هرگونه سیاست پناهجو ستیزی دولتهاي اروپايي بکشند و با صدای بلند به این پناهجوها خوش آمد گفتند. اعضا و کادرهاي تشکیلات خارج کشور حزب حکمتيست واحد گوتنبرگ نیز سهم خود دانسته تا در این امر ضمن همصدا شدن با موج بشريت آزاديخواه، در عین حال بانیان و عاملان این چنین آوارگی های میلیونی را در افکار عمومي افشا کنند.

تظاهرات راس ساعت پنج و نيم بعد ظهر شروع شد. نمایندگان مختلفی از طرف احزاب و انجمنهاي سوئدی در خصوص وضعیت پناهجویان و همبستگی مردمی برای حمایت هر چه بیشتر از آنان سخنرانی کردند و در خلال تظاهرات نیز گروههای موسیقی متعددي برنامه های خود را به اجرا گذاشتند.

تشکیلات واحد گوتنبرگ حزب نیز با حمل پلاکاردهایي با مضمون" آنها مهاجر نیستند، آنها قربانیان جنایتهای جنگي شما هستند"، " شما برای ساختن نظم نوین جهانی آنها را نابود کردید" و همچنین پلاکاردی که با استقبال اکثریت حاضرین در تظاهرات روبرو شد، عکس رهبران دول اروپایی و آمریکا بود که به عنوان جنایتکاران جنگی معرفی شده بودند. خبرنگاران و عکاسان و همچنین مردم عادی آن را به عنوان پلاکارد برتر تظاهرات میدانستند و در خلال عکس گرفتن سوالات و بحث های گرمي در این زمینه رد و بدل گردید.

در نهایت مراسم با روشن کردن تعداد زیادی شمع در یادبود  پناهجویانی که در مسیر اروپا برای رسیدن به امنیت و فرار از بمب و جنگ و تجاوز و خونریزی جانشان را از دست داده بودند به پایان رسید.

 

٩ - ٩ - ٢٠١٥

 

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست ( خط رسمی )

واحد گوتنبرگ