نسیم بهار عربی، از بغداد!

 

تظاهرات عظیم و موج اعتراضات گسترده در بغداد و سایر شهرهای عراق، اعتراضاتی که در مقابل ارتجاع اسلامی و قومی و نیروهای مرتجع ناتو، صدای آزادیخواهی و عدالتخواهی مردم عراق را بیان میکند، بار دیگر نسیم تحرکی آزادیخواهانه و مترقی را به وزش در آورده است.

بار دیگر در مقابل روند سراسر متعفن در خاورمیانه، و در مقابل سیاهی و خونی که ناتو و دولت های مرتجع منطقه، بیش از دو دهه  به این جغرافیا پاشانده اند، نسیم بهار عربی دیگری، این بار از عراق،  به مشام میرسد.

امروز جهانیان،  در مقابل سیمای مهندسی شده و تزریق شده به بغداد، سیمای  خون و چرک و تحجر،  سیمای دیگر را شاهد بودند. در مقابل تصویر زندگی در وحشت و ترس از باطلاق انفجارات و عملیات های انتحاری، در مقابل ترس از رشد باکتری داعش و تحرکات و حاکمیت دستجات تا مغز استخوان متحجر اسلامی شیعه و سنی، جنبش دیگری قد علم کرد. 

برخلاف تمام پوشش تاریک و ارتجاعی که توسط  مافیای میدیای غربی، با پول و اسلحه ناتو و ایران  و عربستان و قطر و ترکیه،  بر جامعه عراق و بر چهره مردم آن کشیده شده بود، عراق چهره دیگری از خود نشان داد. چهره مردمی متمدن، آزادیخواه و مترقی که برای رسیدن به خواست های انسانی شان، به قدرت خود به میدان آمده اند. از این جنبش باید حمایت کرد و برای به پیروزی رساندن آن، کمک کرد.

 این حرکت آزایخواهانه و مترقی، میتواند روند تماما ارتجاعی که امروز و پس از توافقات دول غربی با ایران حاکم است، را نه تنها در عراق که در کل خاورمیانه، تغییر دهد. میتواند در فضای پس از اضافه شدن ایران هم به یکی دیگر از اعضا "مجاز" و "قانونی" کلوپ جانیان در تخریب خاورمیانه، و در شرایط مانورهای فاشیستی – تروریستی دولت اردوغان، مهر خود را بر اوضاع در خاورمیانه بزند، و فی الحال زده است. 

باید در مقابل تلاش نیروهای مرتجع منطقه ای و بین الملی، برای تغییر سمت و سوی این مبارزه برحق آزادیخواهانه، در مقابل میلیتاریستی کردن و توطیه کردن و آلترناتیو سازی های سنتی که بیش از یک دهه است که در خاورمیانه جریان دارد، ایستاد. عروج یک جنبش اعتراضی آزادیخواهانه غیر مذهبی و غیرقومی در عراق و در کردستان عراق، میتواند ورق را تماما برگرداند.

مردم عراق به حاکمیت مذهب و رنگ قومی و مذهبی زدن به جامعه شان توسط ارتجاع امپریالیستی و باندهای محلی نه گفتند. شعارهای "نه شیعه، نه سنی" مشت محکمی بر سینه ارتجاع قومی و مذهبی، شیعه  و سنی، و لگدی بر سناریو امپریالیستی  خاورمیانه قومی و مذهبی، است.

 

پیروز باد مبارزه برحق و آزادخواهانه مردم عراق

حزب کمونيست کارگری ایران- حکمتيست (خط رسمی)

۸ اوت ٢٠١٥